Daca fotografia de pe coperta acestei carti ar fi fost un obiect digital al timpului sau, s-ar fi prezentat cu majoritatea personajelor "tag-uite", bine localizata. Cineva din familie a introdus o serie de metadate direct, cu creionul si cu stiloul, pe suprafata fizica a obiectului. Atunci, un gest intim, pentru cei apropiati din generatiile urmatoare, care poate contine erori, astazi, un gest cu adevarat neobisnuit (poate chiar revoltator), dar pe care il regasim pe unele fotografii din secolul trecut. O fotografie este un obiect complex care contine informatii despre el insusi, tehnici de fotografiere si imprimare, autor, despre lumea din el, despre timpul si spatiul in care a fost realizat, despre traiectoria lui. Atunci cand ii construim viata digitala, toate aceste informatii ar trebui sa insoteasca obiectul, pentru a putea fi usor de recunoscut, de utilizat si de relationat cu alte surse fotografice si documente scrise. Prin aceasta carte am dorit sa identific si sa analizez comparativ colectii, arhive fotografice digitalizate/in curs de digitalizare din peisajul international al organizatiilor de cultura, cat si initiative lansate in spatiul romanesc. Am evidentiat strategii si practici propuse de organizatii in sistematizarea informatiilor si prezentarea colectiilor digitale, dinamica obiectului digital si a traiectoriilor sale in interiorul acestora. Cristina Irian este doctor in arte vizuale al Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti. A studiat antropologie vizuala la Bucure?ti, SNSPA si la Universita degli Studi di Perugia, dar si dezvoltare locala comparata la Universita degli Studi di Trento. Cristina este cercetator in domeniul artelor vizuale, curator si research based artist care lucreaza cu fotografia, colectii si arhive fotografice.
Scrie parerea ta
Colectii si arhive fotografice azi, in lumea digitala - Ana-Cristina Irian
Ai cumparat produsul Colectii si arhive fotografice azi, in lumea digitala - Ana-Cristina Irian ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Daca fotografia de pe coperta acestei carti ar fi fost un obiect digital al timpului sau, s-ar fi prezentat cu majoritatea personajelor "tag-uite", bine localizata. Cineva din familie a introdus o serie de metadate direct, cu creionul si cu stiloul, pe suprafata fizica a obiectului. Atunci, un gest intim, pentru cei apropiati din generatiile urmatoare, care poate contine erori, astazi, un gest cu adevarat neobisnuit (poate chiar revoltator), dar pe care il regasim pe unele fotografii din secolul trecut. O fotografie este un obiect complex care contine informatii despre el insusi, tehnici de fotografiere si imprimare, autor, despre lumea din el, despre timpul si spatiul in care a fost realizat, despre traiectoria lui. Atunci cand ii construim viata digitala, toate aceste informatii ar trebui sa insoteasca obiectul, pentru a putea fi usor de recunoscut, de utilizat si de relationat cu alte surse fotografice si documente scrise. Prin aceasta carte am dorit sa identific si sa analizez comparativ colectii, arhive fotografice digitalizate/in curs de digitalizare din peisajul international al organizatiilor de cultura, cat si initiative lansate in spatiul romanesc. Am evidentiat strategii si practici propuse de organizatii in sistematizarea informatiilor si prezentarea colectiilor digitale, dinamica obiectului digital si a traiectoriilor sale in interiorul acestora. Cristina Irian este doctor in arte vizuale al Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti. A studiat antropologie vizuala la Bucure?ti, SNSPA si la Universita degli Studi di Perugia, dar si dezvoltare locala comparata la Universita degli Studi di Trento. Cristina este cercetator in domeniul artelor vizuale, curator si research based artist care lucreaza cu fotografia, colectii si arhive fotografice.
Acorda un calificativ