Aceste 30 de studii cuprind probleme de stricta necesitate pentru tehnica pianistica. La fiecare studiu am indicat in exercitii complementare diferite moduri in care se poate lucra problema respectiva (ritm, transpozitie, dublari sau simplificari, dinamica, etc.). Ani de experienta m-au convins ca prin repetarea sub forme diferite a textului de studiat, munca nu mai este mecanizata si plicticoasa, ci devine rationala, constienta si mai interesanta. Astfel elevul ajunge la o perfecta cunoastere a claviaturii si la o siguranta mult mai mare in stapanirea unei probleme pianistice. Studiile foarte simple si scurte capata prin aceste exercitii o dezvoltare mai mare si pot fi folosite atat de copii cat si de adulti. Exercitiile trebuie lucrate in general dupa ce elevul - in miscare cat de lenta si cu mainile separate - va fi invatat perfect textul studiului insusi. Sunt insa unele probleme la a caror rezolvare ajuta mult un exercitiu premergator. (Ex.: trecerea degetului 1, acorduri, transporturi, poliritmie etc.). Profesorii vor indica fiecarui elev modul de lucru ce va socoti ca fiind cel mai potrivit, dupa, posibilitatile si cunostintele sale. Principalul este ca fiecare sa fie convins ca prin tehnica nu se intelege numai o velocitate mecanica si neexpresiva, ci educarea si conducerea perfecta si constienta a aparatului muscular, pentru redarea sonora cat mai expresiva a textului muzical in toata complexitatea lui artistica. Aceasta cere concentrare, discernamant si constiinciozitate in munca, conditii indispensabile pentru atingerea scopului: a face muzica. - Maria Cernovodeanu
Scrie parerea ta
Studii pentru pian. Indrumari si exercitii de Maria Cernovodeanu - C. Czerny, E. Gnesina
Ai cumparat produsul Studii pentru pian. Indrumari si exercitii de Maria Cernovodeanu - C. Czerny, E. Gnesina ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Aceste 30 de studii cuprind probleme de stricta necesitate pentru tehnica pianistica. La fiecare studiu am indicat in exercitii complementare diferite moduri in care se poate lucra problema respectiva (ritm, transpozitie, dublari sau simplificari, dinamica, etc.). Ani de experienta m-au convins ca prin repetarea sub forme diferite a textului de studiat, munca nu mai este mecanizata si plicticoasa, ci devine rationala, constienta si mai interesanta. Astfel elevul ajunge la o perfecta cunoastere a claviaturii si la o siguranta mult mai mare in stapanirea unei probleme pianistice. Studiile foarte simple si scurte capata prin aceste exercitii o dezvoltare mai mare si pot fi folosite atat de copii cat si de adulti. Exercitiile trebuie lucrate in general dupa ce elevul - in miscare cat de lenta si cu mainile separate - va fi invatat perfect textul studiului insusi. Sunt insa unele probleme la a caror rezolvare ajuta mult un exercitiu premergator. (Ex.: trecerea degetului 1, acorduri, transporturi, poliritmie etc.). Profesorii vor indica fiecarui elev modul de lucru ce va socoti ca fiind cel mai potrivit, dupa, posibilitatile si cunostintele sale. Principalul este ca fiecare sa fie convins ca prin tehnica nu se intelege numai o velocitate mecanica si neexpresiva, ci educarea si conducerea perfecta si constienta a aparatului muscular, pentru redarea sonora cat mai expresiva a textului muzical in toata complexitatea lui artistica. Aceasta cere concentrare, discernamant si constiinciozitate in munca, conditii indispensabile pentru atingerea scopului: a face muzica. - Maria Cernovodeanu
Acorda un calificativ