ÃŽntre Parisul inundat de muzici militare È™i de fanfaronada eroismului de cafenea, măcelul absurd de pe front, Africa însângerată, New Yorkul murdar È™i sărac È™i iarăși Parisul crimelor È™i abjecÈ›iei, călătoria în noapte nu se sfârÈ™eÈ™te niciodată. Ferdinand Bardamu, personajul principal din odiseea de orori care e primul roman al lui Céline, trece prin toate cu o singură credință: nu poÈ›i supravieÈ›ui decât dacă înÈ›elegi că absurdul È™i răul sunt singurele adevăruri ale lumii. Doar aÈ™a rămâi în picioare, restul — de la încrederea în ajutorul oamenilor la dragostea unei femei — sunt aiureli care te doboară. Un asemenea credo cinic are nevoie de o expresie pe măsură. Céline se foloseÈ™te de toate resursele limbii franceze pentru a face să răsune în roman, întrÂun crescendo năucitor, dezgustul, cruzimea, dispreÈ›ul È™i durerea. Călătorie la capătul nopÈ›ii e o capodoperă nu doar pentru că pune în scenă, hiperbolic, absurdul existenÈ›ial (deÈ™i ar fi fost de ajuns È™i atât); e È™i datorită stilului célinian, amestec fără precedent de argou, limbă populară È™i nestăpânită violență de limbaj. Céline este unul dintre primii scriitori care trăiesc ceva din care literatura ajunge azi să se hrănească aproape exclusiv: absurditatea vieÈ›ii. Gaëtan Picon
Scrie parerea ta
Calatorie la capatul noptii
Ai cumparat produsul Calatorie la capatul noptii ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
ÃŽntre Parisul inundat de muzici militare È™i de fanfaronada eroismului de cafenea, măcelul absurd de pe front, Africa însângerată, New Yorkul murdar È™i sărac È™i iarăși Parisul crimelor È™i abjecÈ›iei, călătoria în noapte nu se sfârÈ™eÈ™te niciodată. Ferdinand Bardamu, personajul principal din odiseea de orori care e primul roman al lui Céline, trece prin toate cu o singură credință: nu poÈ›i supravieÈ›ui decât dacă înÈ›elegi că absurdul È™i răul sunt singurele adevăruri ale lumii. Doar aÈ™a rămâi în picioare, restul — de la încrederea în ajutorul oamenilor la dragostea unei femei — sunt aiureli care te doboară. Un asemenea credo cinic are nevoie de o expresie pe măsură. Céline se foloseÈ™te de toate resursele limbii franceze pentru a face să răsune în roman, întrÂun crescendo năucitor, dezgustul, cruzimea, dispreÈ›ul È™i durerea. Călătorie la capătul nopÈ›ii e o capodoperă nu doar pentru că pune în scenă, hiperbolic, absurdul existenÈ›ial (deÈ™i ar fi fost de ajuns È™i atât); e È™i datorită stilului célinian, amestec fără precedent de argou, limbă populară È™i nestăpânită violență de limbaj. Céline este unul dintre primii scriitori care trăiesc ceva din care literatura ajunge azi să se hrănească aproape exclusiv: absurditatea vieÈ›ii. Gaëtan Picon
Acorda un calificativ