Lucrarea de fata se adreseaza atat profesorilor de istorie cat si elevilor de clasa a V-a, fiind un instrument util in cadrul procesului de evaluare desfasurat in mod constant pe durata intregului an scolar. Lucrarea a fost elaborata pe baza actualei Programe scolare pentru disciplina Istorie, clasa a V-a, precum si pe baza manualelor scolare alternative de Istorie pentru clasa a V-a aflate in uzul scolar. Aceasta contine fise de evaluare structurate conform celor opt unitati de invatare (continuturi si studii de caz) cuprinse in Programa scolara, precum si fise de evaluare pentru recapitularea finala. In alcatuirea fiselor de evaluare am urmarit utilizarea informatiei comune din cadrul continuturilor si studiilor de caz din manualele scolare alternative, ceea ce face din lucrarea de fata un instrument util in evaluarea elevilor de catre profesori, indiferent de manualul scolar utilizat la clasa. Fisele de evaluare propuse in aceasta lucrare vizeaza formarea competentelor generale si specifice disciplinei Istorie, precum:1. Utilizarea in contexte diverse a coordonatelor si reprezentarilor de timp si spatiu1.1. Ordonarea pe criterii cronologice a faptelor/proceselor istorice1.2. Identificarea diferentelor temporale dintre evenimente si procese istorice1.3. Localizarea in timp si in spatiu a faptelor si/sau a proceselor istorice2. Utilizarea critica si reflexiva a limbajului de specialitate si a surselor istorice2.1. Folosirea termenilor de specialitate in descrierea unui eveniment/proces istoric2.2. Relatarea unui eveniment/proces istoric, utilizand informatii din surse istorice2.3. Stabilirea de asemanari si deosebiri referitoare la evenimente/procese istorice, pe baza unor surse diferite3. Manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experientei istorice si a diversitatii socio-culturale3.1. Asumarea de roluri in grupuri de lucru3.2. Descrierea rolului unor personalitati in desfasurarea evenimentelor istorice4. Folosirea autonoma si responsabila a instrumentelor necesare educatiei permanente4.1. Folosirea unor tehnici de invatare in rezolvarea sarcinilor de lucru4.2. Utilizarea resurselor multimedia in scopul invatarii In cadrul procesului de evaluare, fisele pot fi folosite de catre profesor la finalul fiecarei unitati de invatare. Fiecare fisa de evaluare este insotita de baremul de evaluare si de notare, precum si de sugestii de rezolvare pentru fiecare subiect in parte
Scrie parerea ta
Istorie. Fise de evaluare pentru clasa a V-a
Ai cumparat produsul Istorie. Fise de evaluare pentru clasa a V-a ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Lucrarea de fata se adreseaza atat profesorilor de istorie cat si elevilor de clasa a V-a, fiind un instrument util in cadrul procesului de evaluare desfasurat in mod constant pe durata intregului an scolar. Lucrarea a fost elaborata pe baza actualei Programe scolare pentru disciplina Istorie, clasa a V-a, precum si pe baza manualelor scolare alternative de Istorie pentru clasa a V-a aflate in uzul scolar. Aceasta contine fise de evaluare structurate conform celor opt unitati de invatare (continuturi si studii de caz) cuprinse in Programa scolara, precum si fise de evaluare pentru recapitularea finala. In alcatuirea fiselor de evaluare am urmarit utilizarea informatiei comune din cadrul continuturilor si studiilor de caz din manualele scolare alternative, ceea ce face din lucrarea de fata un instrument util in evaluarea elevilor de catre profesori, indiferent de manualul scolar utilizat la clasa. Fisele de evaluare propuse in aceasta lucrare vizeaza formarea competentelor generale si specifice disciplinei Istorie, precum:1. Utilizarea in contexte diverse a coordonatelor si reprezentarilor de timp si spatiu1.1. Ordonarea pe criterii cronologice a faptelor/proceselor istorice1.2. Identificarea diferentelor temporale dintre evenimente si procese istorice1.3. Localizarea in timp si in spatiu a faptelor si/sau a proceselor istorice2. Utilizarea critica si reflexiva a limbajului de specialitate si a surselor istorice2.1. Folosirea termenilor de specialitate in descrierea unui eveniment/proces istoric2.2. Relatarea unui eveniment/proces istoric, utilizand informatii din surse istorice2.3. Stabilirea de asemanari si deosebiri referitoare la evenimente/procese istorice, pe baza unor surse diferite3. Manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experientei istorice si a diversitatii socio-culturale3.1. Asumarea de roluri in grupuri de lucru3.2. Descrierea rolului unor personalitati in desfasurarea evenimentelor istorice4. Folosirea autonoma si responsabila a instrumentelor necesare educatiei permanente4.1. Folosirea unor tehnici de invatare in rezolvarea sarcinilor de lucru4.2. Utilizarea resurselor multimedia in scopul invatarii In cadrul procesului de evaluare, fisele pot fi folosite de catre profesor la finalul fiecarei unitati de invatare. Fiecare fisa de evaluare este insotita de baremul de evaluare si de notare, precum si de sugestii de rezolvare pentru fiecare subiect in parte
Acorda un calificativ