Cand intervenim ca psihologi in situatii de criza, ne ocupam de oameni care se confrunta cu situatii care le ameninta sanatatea, bunastarea personala, modul de viata si chiar viata. Aceste situatii sunt periculoase, dar ofera si oportunitati. Sarcina noastra este aceea de a-i ajuta pe oameni sa supravietuiasca si sa creasca dupa ce trec prin aceste puncte de cotitura majora din viata lor. Cartea de fata este organizata in functie de factorii cu contributii importante la rezilienta si rezolutie in orice tip de criza. Sunt prezentate principiile generale ale interventiei in criza si tehnici care pot fi aplicate la o gama larga de evenimente de criza, de la crizele de dezvoltare ce marcheaza punctele de tranzitie dintre principalele faze ale vietii la dezastre naturale sau catastrofe provocate de oameni, in lucrul cu indivizi, familii, grupuri sau comunitati. Fiecare capitol prezinta o ilustrare a aplicarii tehnicilor, oferind astfel oportunitatea de a observa interventia in criza in actiune. Lennis G. Echterling este profesor la Universitatea James Madison si a oferit interventii in situatii de criza ca raspuns la evenimente catastofale din Statele Unite si intreaga lume. J. Edson McKee este profesor la Universitatea James Madison si preda tehnici de consiliere. Jack Presbury este profesor la Universitatea James Madison, interesat de consilierea educationala si consilierea de scurta durata. Daca ne concentram doar pe suferinta, putem sa scapam din vedere rezilienta potentiala a persoanei aflate in criza. Adeseori oamenii afectati sunt mai putin constienti de propriile puteri atunci cand se lupta cu impactul unei crize care ii poate face sa se simta initial disperati, neputinciosi si neajutorati. Aceste reactii le pot sabota increderea in sine, le epuizeaza motivatia si le submineaza sentimentul de speranta intr-o rezolvare cu succes a situatiei. In esenta, o persoana aflata in criza se confrunta, de fapt, cu doua crize – situatia de criza si o criza a credintei in sine insasi. - Autorii Intervenienta: Povestea ta despre cele prin care ai trecut ma lasa fara suflare. Ai suferit atat de mult: violul, pierderea unui prieten si, asa cum o vezi tu, pierderea libertatii. Cred ca si sa tii toate astea in tine trebuie sa fi fost extrem de greu pentru tine. Jasmine: Da, pai, cum zicea tata, inghite, esti fata mare. Intervenienta: Acum un minut ziceai ceva despre renuntare. Spune-mi ce inseamna asta. Nu vreau sa presupun eu ceva, Jasmine, dar din modul cum arati si cum suna glasul tau, ma intreb daca nu cumva te-ai gandit sa-ti faci rau. – Autorii Cuprins Prefata: Sa supravietuim si sa crestem Privire generala asupra cartii Scurta descriere a capitolelor Capitolul 1: Rezilienta si transcendenta: cum sa supravietuiesti unei crize si sa te dezvolti in viata Lucrul cu oamenii aflati in criza Prima reactie Rolul de intervenient in criza Evolutia conceptelor pentru intelegerea crizei: conceptele de criza si de urgenta Rezilienta De la supravietuire la evolutie BASICS pentru crize si urgente Cum folosim LUV cu persoanele aflate in criza Utilizati intrebarile de cautare a supravietuitorului Capitolul 2: Rezolutia crizei: Procesul de schimbare Cum se intampla, de fapt, schimbarea Criza, haos si complexitate Gramezi de nisip si creativitate Rezolutie versus solutie in situatia de criza Mai mult decat restaurarea echilibrului Procesul de rezolutie a crizei Gaseste poneiul Reflectarea rezolutiei Folositi intrebarile de „trecere mai departe“ Capitolul 3: Stabilirea contactului: Puterea conectarii Suportul social De ce ne ajutam unii pe altii? Cum ne atasam de alti oameni Cum ne dezvoltam empatia Raportul (alianta) Factori comuni Formarea legaturii Stabilirea contactului prin telefon Folosirea internetului pentru stabilirea contactului Acordarea de servicii pe teren A fi alaturi de o persoana aflata in criza Utilizarea intrebarilor de conectare si a deschiderilor pentru gasirea resurselor Interludiul de incurajare Capitolul 4: Gasirea sensului: Transformarea povestii de criza intr‑o poveste de supravietuire Criza si lumea presupunerilor Criza si sens Amintiri vii Povestirea evenimentului crizei Semnificatia umana Gasirea sensului povestii Agonia lui Sisif Intrarea in povestea de criza a unei persoane Co-construirea unei povesti de supravietuire Capitolul 5: Gestionarea surescitarii emotionale: Promovarea sentimentului de rezolutie Catharsis si criza Exprimarea, gestionarea si conferirea unui sens emotiilor A gandi si a simti Excitarea emotionala si legea Yerkes-Dodson Emotii negative in criza Emotii pozitive Emotii ale rezolutiei Teoria „Extinde si construieste“ Empatia cu sens opus Diminuarea emotiilor de suferinta Sustinerea emotiilor rezolutiei Ramanerea in „zona“ rezolutiei Capitolul 6: Vizualizarea posibilitatilor: Adaptarea creativa Optimism si imaginarea posibilitatilor Etiologia si teleologia in criza O teorie teleologica Inclinarea balantei catre iesirea din criza Indicarea posibilitatilor Ajutati la identificarea obiectivelor Puneti intrebari de tipul „cum ar fi daca…“ Scalarea Oferirea de sugestii si recomandari Recomandari Puneti in scris, oferind un mesaj de feedback Capitolul 7: Interventia individuala in criza: lucrul unu la unu si prevenirea suicidului Patologizare versus normalizare Prevenirea suicidului si promovarea rezilientei Date demografice. Prezentare generala a riscului de suicid Factori situationali Verificarea riscului de suicid si explorarea punctelor forte Realizarea interventiei in criza Stabilirea contactului Co-construirea unei povesti de supravietuire Gestionarea emotiilor Facilitati copingul Capitolul 8: Interventia in criza cu familii si cupluri: rezolutia cu ajutorul celor apropiati „Este despre familii“ Reconfigurarea cuplurilor si a familiei Procesul de evolutie a familiei Rezilienta familiei Crearea de semnificatie pentru o familie Familii deschise, inchise si intamplatoare Modelul circumplex Crizele familiale situationale si copingul Familia, sistem adaptativ complex Un cuvant (sau cateva) despre atractori Familiile ca structuri disipative Interventia in criza cu familia Punerea in legatura a membrilor familiei Co-creati povestea de supravietuire a familiei Gestionarea emotiilor familiei Facilitarea copingului familiei Feedbackul adresat familiei Capitolul 9: Interventia in criza cu grupurile: sa ne unim fortele pentru rezolutie Grupuri aflate in criza Eficienta si eficacitatea grupurilor Abordarile traditionale de tip descarcare Strategii actuale pentru interventia in criza in cazul grupurilor Promovarea rezilientei si a rezolutiei in grup Crearea conexiunii intre oamenii aflati in criza Co-crearea povestii de supravietuire colectiva Gestionarea emotiilor colective Facilitarea copingului grupului Feedbackul adresat grupului Utilizarea retelei de ajutor naturale Grupuri de sustinere in criza Capitolul 10: Interventia in criza in comunitati: dezastre, catastrofe si violenta in masa Crizele colective Crize personale si crize comunitare Dezastre, catastrofe si violenta in masa Rezilienta supravietuitorilor dezastrelor Rezilienta comunitatii Promovarea rezolutiei colective Cel mai important instrument de interventie Rolul intervenientului in pregatirea, reactia si recuperarea dupa dezastru Interventia in criza individuala si de grup Co-crearea povestii de supravietuire colectiva Educatia pentru comunitate Servicii de informare Servicii de consultanta Urmarirea evolutiei Grupuri de suport Mesaj de multumire
Scrie parerea ta
Interventia in situatii de criza
Ai cumparat produsul Interventia in situatii de criza ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Cand intervenim ca psihologi in situatii de criza, ne ocupam de oameni care se confrunta cu situatii care le ameninta sanatatea, bunastarea personala, modul de viata si chiar viata. Aceste situatii sunt periculoase, dar ofera si oportunitati. Sarcina noastra este aceea de a-i ajuta pe oameni sa supravietuiasca si sa creasca dupa ce trec prin aceste puncte de cotitura majora din viata lor. Cartea de fata este organizata in functie de factorii cu contributii importante la rezilienta si rezolutie in orice tip de criza. Sunt prezentate principiile generale ale interventiei in criza si tehnici care pot fi aplicate la o gama larga de evenimente de criza, de la crizele de dezvoltare ce marcheaza punctele de tranzitie dintre principalele faze ale vietii la dezastre naturale sau catastrofe provocate de oameni, in lucrul cu indivizi, familii, grupuri sau comunitati. Fiecare capitol prezinta o ilustrare a aplicarii tehnicilor, oferind astfel oportunitatea de a observa interventia in criza in actiune. Lennis G. Echterling este profesor la Universitatea James Madison si a oferit interventii in situatii de criza ca raspuns la evenimente catastofale din Statele Unite si intreaga lume. J. Edson McKee este profesor la Universitatea James Madison si preda tehnici de consiliere. Jack Presbury este profesor la Universitatea James Madison, interesat de consilierea educationala si consilierea de scurta durata. Daca ne concentram doar pe suferinta, putem sa scapam din vedere rezilienta potentiala a persoanei aflate in criza. Adeseori oamenii afectati sunt mai putin constienti de propriile puteri atunci cand se lupta cu impactul unei crize care ii poate face sa se simta initial disperati, neputinciosi si neajutorati. Aceste reactii le pot sabota increderea in sine, le epuizeaza motivatia si le submineaza sentimentul de speranta intr-o rezolvare cu succes a situatiei. In esenta, o persoana aflata in criza se confrunta, de fapt, cu doua crize – situatia de criza si o criza a credintei in sine insasi. - Autorii Intervenienta: Povestea ta despre cele prin care ai trecut ma lasa fara suflare. Ai suferit atat de mult: violul, pierderea unui prieten si, asa cum o vezi tu, pierderea libertatii. Cred ca si sa tii toate astea in tine trebuie sa fi fost extrem de greu pentru tine. Jasmine: Da, pai, cum zicea tata, inghite, esti fata mare. Intervenienta: Acum un minut ziceai ceva despre renuntare. Spune-mi ce inseamna asta. Nu vreau sa presupun eu ceva, Jasmine, dar din modul cum arati si cum suna glasul tau, ma intreb daca nu cumva te-ai gandit sa-ti faci rau. – Autorii Cuprins Prefata: Sa supravietuim si sa crestem Privire generala asupra cartii Scurta descriere a capitolelor Capitolul 1: Rezilienta si transcendenta: cum sa supravietuiesti unei crize si sa te dezvolti in viata Lucrul cu oamenii aflati in criza Prima reactie Rolul de intervenient in criza Evolutia conceptelor pentru intelegerea crizei: conceptele de criza si de urgenta Rezilienta De la supravietuire la evolutie BASICS pentru crize si urgente Cum folosim LUV cu persoanele aflate in criza Utilizati intrebarile de cautare a supravietuitorului Capitolul 2: Rezolutia crizei: Procesul de schimbare Cum se intampla, de fapt, schimbarea Criza, haos si complexitate Gramezi de nisip si creativitate Rezolutie versus solutie in situatia de criza Mai mult decat restaurarea echilibrului Procesul de rezolutie a crizei Gaseste poneiul Reflectarea rezolutiei Folositi intrebarile de „trecere mai departe“ Capitolul 3: Stabilirea contactului: Puterea conectarii Suportul social De ce ne ajutam unii pe altii? Cum ne atasam de alti oameni Cum ne dezvoltam empatia Raportul (alianta) Factori comuni Formarea legaturii Stabilirea contactului prin telefon Folosirea internetului pentru stabilirea contactului Acordarea de servicii pe teren A fi alaturi de o persoana aflata in criza Utilizarea intrebarilor de conectare si a deschiderilor pentru gasirea resurselor Interludiul de incurajare Capitolul 4: Gasirea sensului: Transformarea povestii de criza intr‑o poveste de supravietuire Criza si lumea presupunerilor Criza si sens Amintiri vii Povestirea evenimentului crizei Semnificatia umana Gasirea sensului povestii Agonia lui Sisif Intrarea in povestea de criza a unei persoane Co-construirea unei povesti de supravietuire Capitolul 5: Gestionarea surescitarii emotionale: Promovarea sentimentului de rezolutie Catharsis si criza Exprimarea, gestionarea si conferirea unui sens emotiilor A gandi si a simti Excitarea emotionala si legea Yerkes-Dodson Emotii negative in criza Emotii pozitive Emotii ale rezolutiei Teoria „Extinde si construieste“ Empatia cu sens opus Diminuarea emotiilor de suferinta Sustinerea emotiilor rezolutiei Ramanerea in „zona“ rezolutiei Capitolul 6: Vizualizarea posibilitatilor: Adaptarea creativa Optimism si imaginarea posibilitatilor Etiologia si teleologia in criza O teorie teleologica Inclinarea balantei catre iesirea din criza Indicarea posibilitatilor Ajutati la identificarea obiectivelor Puneti intrebari de tipul „cum ar fi daca…“ Scalarea Oferirea de sugestii si recomandari Recomandari Puneti in scris, oferind un mesaj de feedback Capitolul 7: Interventia individuala in criza: lucrul unu la unu si prevenirea suicidului Patologizare versus normalizare Prevenirea suicidului si promovarea rezilientei Date demografice. Prezentare generala a riscului de suicid Factori situationali Verificarea riscului de suicid si explorarea punctelor forte Realizarea interventiei in criza Stabilirea contactului Co-construirea unei povesti de supravietuire Gestionarea emotiilor Facilitati copingul Capitolul 8: Interventia in criza cu familii si cupluri: rezolutia cu ajutorul celor apropiati „Este despre familii“ Reconfigurarea cuplurilor si a familiei Procesul de evolutie a familiei Rezilienta familiei Crearea de semnificatie pentru o familie Familii deschise, inchise si intamplatoare Modelul circumplex Crizele familiale situationale si copingul Familia, sistem adaptativ complex Un cuvant (sau cateva) despre atractori Familiile ca structuri disipative Interventia in criza cu familia Punerea in legatura a membrilor familiei Co-creati povestea de supravietuire a familiei Gestionarea emotiilor familiei Facilitarea copingului familiei Feedbackul adresat familiei Capitolul 9: Interventia in criza cu grupurile: sa ne unim fortele pentru rezolutie Grupuri aflate in criza Eficienta si eficacitatea grupurilor Abordarile traditionale de tip descarcare Strategii actuale pentru interventia in criza in cazul grupurilor Promovarea rezilientei si a rezolutiei in grup Crearea conexiunii intre oamenii aflati in criza Co-crearea povestii de supravietuire colectiva Gestionarea emotiilor colective Facilitarea copingului grupului Feedbackul adresat grupului Utilizarea retelei de ajutor naturale Grupuri de sustinere in criza Capitolul 10: Interventia in criza in comunitati: dezastre, catastrofe si violenta in masa Crizele colective Crize personale si crize comunitare Dezastre, catastrofe si violenta in masa Rezilienta supravietuitorilor dezastrelor Rezilienta comunitatii Promovarea rezolutiei colective Cel mai important instrument de interventie Rolul intervenientului in pregatirea, reactia si recuperarea dupa dezastru Interventia in criza individuala si de grup Co-crearea povestii de supravietuire colectiva Educatia pentru comunitate Servicii de informare Servicii de consultanta Urmarirea evolutiei Grupuri de suport Mesaj de multumire
Acorda un calificativ