„O odă închinată scriitorilor și cititorilor.“ – Oprah Daily „De douăzeci de ani țin la Universitatea Syracuse un curs despre proza scurtă rusă de secol XIX. În acest curs de literatură rusă, pentru a înțelege mecanica prozei scurte («Cum funcționează chestia asta, la urma urmei?»), apelăm la câțiva dintre marii scriitori ruși ca să vedem cum au făcut ei… Așa se face că am hotărât să scriu această carte, să aștern pe hârtie câte ceva din ce‑am descoperit împreună cu studenții mei de‑a lungul anilor și, în felul acesta, să vă ofer și vouă o versiune modestă a acestui curs… Poveștile pe care le predau mă însoțesc mereu când scriu, ele sunt standardul înalt după care‑mi măsor propria operă. (Vreau ca poveștile mele să impresioneze și să schimbe cititorii tot atât de mult pe cât m‑au impresionat și m‑au schimbat pe mine poveștile acestea rusești.) După atâția ani, textele îmi sunt ca niște vechi amici, pe care am prilejul să‑i prezint unor viitori scriitori.“ - George Saunders Una dintre cele mai bune cărți ale anului pentru The Washington Post, NPR, Time, SanFr ancisco Chronicle , Esquire , Milwaukee Journal Sentinel, Town & Country, The Rumpus, Electric Lit, Thrillist, BookPage. „De ce este importantă ficțiunea astăzi? Răspunsul, e de părere Saunders, stă în conceperea lecturii ca pe un fel de abilitate de a-ți înțelege locul în lume, de a media adevărul.“ - The Wall Street Journal „Un maestru al ficțiunii contemporane care comentează cu entuziasm unele dintre cele mai bune texte ale secolului al XIX-lea.“ - Kirkus Reviews „Această carte e altceva decât un manual de scriere creativă, ea nu e doar un eseu critic… Una dintre plăcerile ei e că te lasă să urmărești cum gândirea lui Saunders pendulează între scriitorul care disecă mecanica scriiturii și cititorul care, prin vraja cuvintelor, ajunge înlăuntrul poveștii.“- The Guardian George Saunders s-a născut în Amarillo, Texas, pe 2 decembrie 1958, și a crescut în Oak Forest, Illinois. Are o diplomă de licență în domeniul geofizicii la Colorado School of Mines și a făcut prospecțiuni geofizice în Indonezia, a fost constructor de acoperișuri în Chicago, portar în Beverly Hills și scriitor tehnic în Rochester, New York. Din 1997 ține un curs de scriere creativă la Universitatea Syracuse. A scris douăsprezece cărți, printre care se numără volumele de proză scurtă CivilWarLand in Bad Decline (1996; volum de debut), Pastoralia (2000), In Persuasion Nation (2006) și Zece Decembrie (Tenth of December, 2013), finalist la National Book Award și câștigător al Folio Prize 2014 pentru cea mai bună operă de ficțiune în limba engleză, cartea pentru copii The Very Persistent Gappers of Fri (2000) și romanul Lincoln între vieți (Lincoln in the Bardo, 2017), pentru care a câștigat Man Booker Prize în 2017. Este beneficiarul burselor MacArthur și Guggenheim și a fost recompensat cu National Magazine Award for Fiction (de patru ori), World Fantasy Award for Best Short Story, PEN / Malamu Award for Excellence in the Short Story și The Story Prize. Publică regulat proză scurtă în The New Yorker încă din 1992.
Scrie parerea ta
O baie in iaz, pe ploaie
Ai cumparat produsul O baie in iaz, pe ploaie ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
„O odă închinată scriitorilor și cititorilor.“ – Oprah Daily „De douăzeci de ani țin la Universitatea Syracuse un curs despre proza scurtă rusă de secol XIX. În acest curs de literatură rusă, pentru a înțelege mecanica prozei scurte («Cum funcționează chestia asta, la urma urmei?»), apelăm la câțiva dintre marii scriitori ruși ca să vedem cum au făcut ei… Așa se face că am hotărât să scriu această carte, să aștern pe hârtie câte ceva din ce‑am descoperit împreună cu studenții mei de‑a lungul anilor și, în felul acesta, să vă ofer și vouă o versiune modestă a acestui curs… Poveștile pe care le predau mă însoțesc mereu când scriu, ele sunt standardul înalt după care‑mi măsor propria operă. (Vreau ca poveștile mele să impresioneze și să schimbe cititorii tot atât de mult pe cât m‑au impresionat și m‑au schimbat pe mine poveștile acestea rusești.) După atâția ani, textele îmi sunt ca niște vechi amici, pe care am prilejul să‑i prezint unor viitori scriitori.“ - George Saunders Una dintre cele mai bune cărți ale anului pentru The Washington Post, NPR, Time, SanFr ancisco Chronicle , Esquire , Milwaukee Journal Sentinel, Town & Country, The Rumpus, Electric Lit, Thrillist, BookPage. „De ce este importantă ficțiunea astăzi? Răspunsul, e de părere Saunders, stă în conceperea lecturii ca pe un fel de abilitate de a-ți înțelege locul în lume, de a media adevărul.“ - The Wall Street Journal „Un maestru al ficțiunii contemporane care comentează cu entuziasm unele dintre cele mai bune texte ale secolului al XIX-lea.“ - Kirkus Reviews „Această carte e altceva decât un manual de scriere creativă, ea nu e doar un eseu critic… Una dintre plăcerile ei e că te lasă să urmărești cum gândirea lui Saunders pendulează între scriitorul care disecă mecanica scriiturii și cititorul care, prin vraja cuvintelor, ajunge înlăuntrul poveștii.“- The Guardian George Saunders s-a născut în Amarillo, Texas, pe 2 decembrie 1958, și a crescut în Oak Forest, Illinois. Are o diplomă de licență în domeniul geofizicii la Colorado School of Mines și a făcut prospecțiuni geofizice în Indonezia, a fost constructor de acoperișuri în Chicago, portar în Beverly Hills și scriitor tehnic în Rochester, New York. Din 1997 ține un curs de scriere creativă la Universitatea Syracuse. A scris douăsprezece cărți, printre care se numără volumele de proză scurtă CivilWarLand in Bad Decline (1996; volum de debut), Pastoralia (2000), In Persuasion Nation (2006) și Zece Decembrie (Tenth of December, 2013), finalist la National Book Award și câștigător al Folio Prize 2014 pentru cea mai bună operă de ficțiune în limba engleză, cartea pentru copii The Very Persistent Gappers of Fri (2000) și romanul Lincoln între vieți (Lincoln in the Bardo, 2017), pentru care a câștigat Man Booker Prize în 2017. Este beneficiarul burselor MacArthur și Guggenheim și a fost recompensat cu National Magazine Award for Fiction (de patru ori), World Fantasy Award for Best Short Story, PEN / Malamu Award for Excellence in the Short Story și The Story Prize. Publică regulat proză scurtă în The New Yorker încă din 1992.
Acorda un calificativ