Din cuprins: • Violenta manipulata; • Cuantificarea violentei: pentru o critica a cifrelor administrative; • Violenta obisnuita: definitie si consecinte; • Intelegerea violentei; • Combaterea violentei; • Provocare mondiala, esec francez? • Pentru o reunire a cercetarilor asupra violentei in scoala: Observatorul Tratand o tema care a devenit, in ultimii ani, o preocupare mondiala, cartea lui Eric Debarbieux se distanteaza de abordarile care fie exagereaza aceasta problema, fie o neaga. De altfel, ea propune o definitie larga a violentei, care sa cuprinda violenta cotidiana, si nu sa se limiteze la evenimentele iesite din comun. Combatand totodata utilizarea politica a temei, autorul insista pe identificarea cauzelor (printre care un loc primordial il ocupa climatul scolar) care provoaca astfel de acte de agresiune si pe elaborarea unui plan de solutii. Volumul are la baza o indelungata activitate de teren si cercetari realizate atat in institutii de invatamant europene, cat si in America de Sud sau Africa, iar comparatiile facute duc deseori la concluzii surprinzatoare. O alta particularitate a cartii este caracterul multidisciplinar, ea imbinand stiintele educatiei cu sociologia, etnografia si reflectiile filosofice. Desi se adreseaza in principal specialistilor in stiintele educatiei, cadrelor didactice si asistentilor sociali, lucrarea vizeaza si publicul larg, prin modul comprehensiv in care trateaza o tema atat de importanta a vietii contemporane.
Scrie parerea ta
Violenta in scoala. O provocare mondiala? - Eric Debarbieux
Ai cumparat produsul Violenta in scoala. O provocare mondiala? - Eric Debarbieux ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Din cuprins: • Violenta manipulata; • Cuantificarea violentei: pentru o critica a cifrelor administrative; • Violenta obisnuita: definitie si consecinte; • Intelegerea violentei; • Combaterea violentei; • Provocare mondiala, esec francez? • Pentru o reunire a cercetarilor asupra violentei in scoala: Observatorul Tratand o tema care a devenit, in ultimii ani, o preocupare mondiala, cartea lui Eric Debarbieux se distanteaza de abordarile care fie exagereaza aceasta problema, fie o neaga. De altfel, ea propune o definitie larga a violentei, care sa cuprinda violenta cotidiana, si nu sa se limiteze la evenimentele iesite din comun. Combatand totodata utilizarea politica a temei, autorul insista pe identificarea cauzelor (printre care un loc primordial il ocupa climatul scolar) care provoaca astfel de acte de agresiune si pe elaborarea unui plan de solutii. Volumul are la baza o indelungata activitate de teren si cercetari realizate atat in institutii de invatamant europene, cat si in America de Sud sau Africa, iar comparatiile facute duc deseori la concluzii surprinzatoare. O alta particularitate a cartii este caracterul multidisciplinar, ea imbinand stiintele educatiei cu sociologia, etnografia si reflectiile filosofice. Desi se adreseaza in principal specialistilor in stiintele educatiei, cadrelor didactice si asistentilor sociali, lucrarea vizeaza si publicul larg, prin modul comprehensiv in care trateaza o tema atat de importanta a vietii contemporane.
Acorda un calificativ