Desi exista o istorie a religiei, ea nu este ireversibila, ca oricare alta istorie. Dialectica sacrului permite orice reversibilitate; nici o "forma" nu este scutita de degradare si descompunere, nici o "istorie" nu este definitiva. Or, se intimpla ca reversibilitatea pozitiilor religioase sa fie si mai evidenta in experientele mistice ale societatilor arhaice. Samanismul este tocmai una din tehnicile arhaice ale extazului, mistica, magie si "religie" in sens larg. Ne-am straduit sa-l prezentam in diferitele sale aspecte istorice si culturale si am incercat sa schitam chiar o scurta istorie a formarii samanismului din Asia Centrala si Septentrionala. Dar cel mai mare pret l-am pus pe prezentarea fenomenului samanic insusi, pe analiza ideologiei sale, pe discutarea tehnicilor sale, pe simbolismul si mitologiile sale. Credem ca o atare lucrare este susceptibila sa-l intereseze nu numai pe specialist, ci si pe omul cultivat, in general, si tocmai acestuia ne adresam in primul rind. -Mircea Eliade Traducere din limba franceza de Brindusa Prelipceanu, Cezar Baltag.
Scrie parerea ta
Samanismul si tehnicile arhaice ale extazului - Mircea Eliade
Ai cumparat produsul Samanismul si tehnicile arhaice ale extazului - Mircea Eliade ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Desi exista o istorie a religiei, ea nu este ireversibila, ca oricare alta istorie. Dialectica sacrului permite orice reversibilitate; nici o "forma" nu este scutita de degradare si descompunere, nici o "istorie" nu este definitiva. Or, se intimpla ca reversibilitatea pozitiilor religioase sa fie si mai evidenta in experientele mistice ale societatilor arhaice. Samanismul este tocmai una din tehnicile arhaice ale extazului, mistica, magie si "religie" in sens larg. Ne-am straduit sa-l prezentam in diferitele sale aspecte istorice si culturale si am incercat sa schitam chiar o scurta istorie a formarii samanismului din Asia Centrala si Septentrionala. Dar cel mai mare pret l-am pus pe prezentarea fenomenului samanic insusi, pe analiza ideologiei sale, pe discutarea tehnicilor sale, pe simbolismul si mitologiile sale. Credem ca o atare lucrare este susceptibila sa-l intereseze nu numai pe specialist, ci si pe omul cultivat, in general, si tocmai acestuia ne adresam in primul rind. -Mircea Eliade Traducere din limba franceza de Brindusa Prelipceanu, Cezar Baltag.
Acorda un calificativ