Frumusetea si uratenia. Convorbiri duhovnicesti despre arta si realitate Frumusetea desavarsita ni se dezvaluie in Hristos, Dumnezeu intrupat. Din punctul de vedere al unui crestin, Hristos dezvaluie desavarsirea frumusetii umane si revelatia frumusetii divine care il umple. Pe de alta parte, crestinismul cere integritatea mintii si a inimii, cere o atitudine morala, adica nu doar respectarea regulilor, ci o abordare care exclude ceea ce Andre Malraux numeste pseudo-arta sau pseudo-frumusete. Adica fenomene distructive in sens moral, fiindca frumusetea trebuie sa fie mai mult decat o forma captivantasi atragatoare. Privind in urma, mi-as aminti o definitie greceasca a omului desavarsit care exista cu mult inainte de Malraux: καλος καγαθος care inseamna "om frumos, bun si curajos" - imaginea ideala a viziunii crestine asupra frumusetii. Formele distructive din punct de vedere moral sunt inacceptabile pentru un crestin, deoarece sunt false in comparatie cu o realitate mai profundasi mai autentica Cuprins: •Prefata. De ce Eliot?. •Convorbirea I: Despre frumusete si sens. •Raspunsuri la intrebari •Convorbirea a II-a: Frumusetea si adevarul •Raspunsuri la intrebari •Convorbirea a III-a: Frumusetea si realitatea. •Raspunsuri la intrebari •Convorbirea a IV-a: Sensul urateniei •Raspunsuri la intrebari
Scrie parerea ta
Frumusetea si uratenia - Mitropolit Antonie de Suroj
Ai cumparat produsul Frumusetea si uratenia - Mitropolit Antonie de Suroj ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Frumusetea si uratenia. Convorbiri duhovnicesti despre arta si realitate Frumusetea desavarsita ni se dezvaluie in Hristos, Dumnezeu intrupat. Din punctul de vedere al unui crestin, Hristos dezvaluie desavarsirea frumusetii umane si revelatia frumusetii divine care il umple. Pe de alta parte, crestinismul cere integritatea mintii si a inimii, cere o atitudine morala, adica nu doar respectarea regulilor, ci o abordare care exclude ceea ce Andre Malraux numeste pseudo-arta sau pseudo-frumusete. Adica fenomene distructive in sens moral, fiindca frumusetea trebuie sa fie mai mult decat o forma captivantasi atragatoare. Privind in urma, mi-as aminti o definitie greceasca a omului desavarsit care exista cu mult inainte de Malraux: καλος καγαθος care inseamna "om frumos, bun si curajos" - imaginea ideala a viziunii crestine asupra frumusetii. Formele distructive din punct de vedere moral sunt inacceptabile pentru un crestin, deoarece sunt false in comparatie cu o realitate mai profundasi mai autentica Cuprins: •Prefata. De ce Eliot?. •Convorbirea I: Despre frumusete si sens. •Raspunsuri la intrebari •Convorbirea a II-a: Frumusetea si adevarul •Raspunsuri la intrebari •Convorbirea a III-a: Frumusetea si realitatea. •Raspunsuri la intrebari •Convorbirea a IV-a: Sensul urateniei •Raspunsuri la intrebari
Acorda un calificativ