Optimizarea autodeterminarii in contexte de dizabilitate. Rolul factorilor ecologici. Din cuprins: • Constructele de baza ale cercetarii. O analiza sistematica a literaturii de specialitate • Masurarea autodeterminarii in contextul romanesc al dizabilitatii • Explorarea rolului factorilor social-ecologici asupra dezvoltarii autodeterminarii. Studii empirice Autodeterminarea are un rol esential in viata persoanelor cu dizabilitati. Relevanta actiunilor, competentelor si atitudinilor de autodeterminare in optimizarea achizitiilor scolare si postscolare, precum si in dezvoltarea abilitatilor specifice functionarii adaptative este incontestabila. Un numar mare de studii stiintifice a dovedit rolul major al autodeterminarii in perioadele de tranzitie catre stadiile de functionare autonoma ce asigura si faciliteaza participarea non-restrictiva, cat mai independenta a copiilor si tinerilor cu dizabilitati la activitati educationale, sociale si vocationale. Cu radacini puternice in teoriile motivationale si cu elemente preluate din psihologia pozitiva, autodeterminarea este un construct multidimensional ce explica comportamentele umane de atingere a scopurilor liber alese de persoana, fara constrangeri si influente externe, prin prisma satisfacerii nevoilor de autonomie, competenta si relationare. - Mihaela Cristea
Scrie parerea ta
Optimizarea autodeterminarii in contexte de dizabilitate - Mihaela Cristea
Ai cumparat produsul Optimizarea autodeterminarii in contexte de dizabilitate - Mihaela Cristea ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Optimizarea autodeterminarii in contexte de dizabilitate. Rolul factorilor ecologici. Din cuprins: • Constructele de baza ale cercetarii. O analiza sistematica a literaturii de specialitate • Masurarea autodeterminarii in contextul romanesc al dizabilitatii • Explorarea rolului factorilor social-ecologici asupra dezvoltarii autodeterminarii. Studii empirice Autodeterminarea are un rol esential in viata persoanelor cu dizabilitati. Relevanta actiunilor, competentelor si atitudinilor de autodeterminare in optimizarea achizitiilor scolare si postscolare, precum si in dezvoltarea abilitatilor specifice functionarii adaptative este incontestabila. Un numar mare de studii stiintifice a dovedit rolul major al autodeterminarii in perioadele de tranzitie catre stadiile de functionare autonoma ce asigura si faciliteaza participarea non-restrictiva, cat mai independenta a copiilor si tinerilor cu dizabilitati la activitati educationale, sociale si vocationale. Cu radacini puternice in teoriile motivationale si cu elemente preluate din psihologia pozitiva, autodeterminarea este un construct multidimensional ce explica comportamentele umane de atingere a scopurilor liber alese de persoana, fara constrangeri si influente externe, prin prisma satisfacerii nevoilor de autonomie, competenta si relationare. - Mihaela Cristea
Acorda un calificativ