Compozitor, muzicolog si critic muzical, Romeo Alexandrescu (17 iunie 1902, Constanta - 21 ianuarie 1976, Brasov) si-a inceput studlile muzicale la Bucuresti (1919-1923), luand lectii particulare cu Muza Ghermani-Ciomac (pian) si Mihail Jora (armonie, contrapunct, forme muzicale). A obtinut diploma de echivalenta la Conservatorul din Bucuresti (1923), dupa care s-a perfectionat la Ecole Normale de Musique din Paris (1925-1930) cu Nadia Boulanger (pian, contrapunct) si Paul Dukas (compozitie). Paralel cu studiile muzicale a urmat Facultatea de litere din Bucuresti (1919-1922). Profesor de pian la Conservatorul particular Egizzio Massini din Bucuresti (1932-1934), profesor de teorie-solfegiu la Conservatorul Pro-Arte din Bucuresti (1936-1939), consilier artistic al Filarmonicii din Bucuresti (1939-1945). A sustinut recitaluri de pian si concerte in tara si peste hotare, la diverse posturi de radio (Italia, 1937; Cehoslovacia, 1938; Bulgaria, 1941). A fost cenzor al Societatii Compozitorilor Romani din Bucuresti (1930-1944), membru al Comitetului de lectura al Operei Romane din Bucuresti (1936-1939), a sustinut emisiuni radiofonice. A scris eseuri, evocari, articole, cronici muzicale, recenzii, in Muzica si Poezie, Muzica, Rampa, Universul literar, Armonia(Botosani), Musical Courier (New York, 1936-1940), Le Monde Musical (Paris, 1936-1939), La Revue Musicale (Bruxelles, 1937-1939), Gazette Musicale (Paris, 1937-1939) etc. A redactat prefete la diverse volume de critica muzicala (Emanoil Ciomac) si traduceri (Jacques Chailley). A fost distins cu Mentiunea I onorifica (1925), Mentiunea I (1928) si Premiul III de compozitie George Enescu (1940).
Scrie parerea ta
3 piese usoare pentru pian la 4 maini - Romeo Alexandrescu
Ai cumparat produsul 3 piese usoare pentru pian la 4 maini - Romeo Alexandrescu ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Compozitor, muzicolog si critic muzical, Romeo Alexandrescu (17 iunie 1902, Constanta - 21 ianuarie 1976, Brasov) si-a inceput studlile muzicale la Bucuresti (1919-1923), luand lectii particulare cu Muza Ghermani-Ciomac (pian) si Mihail Jora (armonie, contrapunct, forme muzicale). A obtinut diploma de echivalenta la Conservatorul din Bucuresti (1923), dupa care s-a perfectionat la Ecole Normale de Musique din Paris (1925-1930) cu Nadia Boulanger (pian, contrapunct) si Paul Dukas (compozitie). Paralel cu studiile muzicale a urmat Facultatea de litere din Bucuresti (1919-1922). Profesor de pian la Conservatorul particular Egizzio Massini din Bucuresti (1932-1934), profesor de teorie-solfegiu la Conservatorul Pro-Arte din Bucuresti (1936-1939), consilier artistic al Filarmonicii din Bucuresti (1939-1945). A sustinut recitaluri de pian si concerte in tara si peste hotare, la diverse posturi de radio (Italia, 1937; Cehoslovacia, 1938; Bulgaria, 1941). A fost cenzor al Societatii Compozitorilor Romani din Bucuresti (1930-1944), membru al Comitetului de lectura al Operei Romane din Bucuresti (1936-1939), a sustinut emisiuni radiofonice. A scris eseuri, evocari, articole, cronici muzicale, recenzii, in Muzica si Poezie, Muzica, Rampa, Universul literar, Armonia(Botosani), Musical Courier (New York, 1936-1940), Le Monde Musical (Paris, 1936-1939), La Revue Musicale (Bruxelles, 1937-1939), Gazette Musicale (Paris, 1937-1939) etc. A redactat prefete la diverse volume de critica muzicala (Emanoil Ciomac) si traduceri (Jacques Chailley). A fost distins cu Mentiunea I onorifica (1925), Mentiunea I (1928) si Premiul III de compozitie George Enescu (1940).
Acorda un calificativ