Dilemele predestinarii divine. O analiza a ideilor de libertate si predestinare la Jean Calvin Karl Barth a scris ca adevarata definitie calvinista a predestinarii presupune un plan prin care Dumnezeu duce la indeplinire tot ce se intampla in aceasta lume. Mai exact, predestinarea reprezinta alegerea acestui plan "acum executat indiscutabil si inalterabil". Este vorba de asa zisul decretum absolutum la care arminienii au raspuns prin cele cinci articole remonstrante. Ultimul dintre ele declara ca Hristos nu este doar Cel care executa planul acesta, ci este si fundamentul acestui decret...Barth a spus, in definitiv, cu toate ca nu a acreditat conceptia arminiana, ca eroarea calvinista a constat in propunerea unui decret al predestinarii diferit de cel al mantuirii. Implicatiile acestei separari golesc de semnificatie atat actul mantuirii cat si pe cel al predestinarii. Pe de o parte "decretul mantuirii a fost golit de sens" pentru ca, inevitabil, rezulta ca "adevarata decizie divina ar trebui cautata in alta parte decat in Mantuitorul Isus Hristos", iar de cealalta parte, "decretul predestinarii a fost golit de sens, pentru ca a fost mutat in sfera divina dincolo de Hristos, unde nu poate fi cunoscut ca adevar crestin". - Teofil Popescu
Scrie parerea ta
Dilemele predestinarii divine - Teofil Popescu
Ai cumparat produsul Dilemele predestinarii divine - Teofil Popescu ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Dilemele predestinarii divine. O analiza a ideilor de libertate si predestinare la Jean Calvin Karl Barth a scris ca adevarata definitie calvinista a predestinarii presupune un plan prin care Dumnezeu duce la indeplinire tot ce se intampla in aceasta lume. Mai exact, predestinarea reprezinta alegerea acestui plan "acum executat indiscutabil si inalterabil". Este vorba de asa zisul decretum absolutum la care arminienii au raspuns prin cele cinci articole remonstrante. Ultimul dintre ele declara ca Hristos nu este doar Cel care executa planul acesta, ci este si fundamentul acestui decret...Barth a spus, in definitiv, cu toate ca nu a acreditat conceptia arminiana, ca eroarea calvinista a constat in propunerea unui decret al predestinarii diferit de cel al mantuirii. Implicatiile acestei separari golesc de semnificatie atat actul mantuirii cat si pe cel al predestinarii. Pe de o parte "decretul mantuirii a fost golit de sens" pentru ca, inevitabil, rezulta ca "adevarata decizie divina ar trebui cautata in alta parte decat in Mantuitorul Isus Hristos", iar de cealalta parte, "decretul predestinarii a fost golit de sens, pentru ca a fost mutat in sfera divina dincolo de Hristos, unde nu poate fi cunoscut ca adevar crestin". - Teofil Popescu
Acorda un calificativ