Audiobook. Big Data - Viktor Mayer-Schonberger, Kenneth Cukier

Cod intern: xsales_11502886
Vizualizari: 45 / Achizitii: 30
Pret:   63.0 RON

Acest produs este publicat in categoria Librarie la data de 10-10-2023: 10:10 si vandut de Libris. Vanzatorul isi asuma corectitudinea datelor publicate. ( alege finantarea potrivita )

  • Produs cu garantie

  • Livrare direct din stocul fizic al Libris

  • Retur gratuit minim 14 zile de la data achizitiei

O revolutie care va transforma felul in care traim, muncim si gandim Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think de Viktor Mayer-Schonberger si Kenneth Cukier este un audiobook care, in ciuda complexitatii problematicii pe care o abordeaza, este captivant si usor de citit. Traim in plin „potop digital”, la doar 50 de ani de cand computerele au patruns in masa in societate si am ajuns sa ne multumim cu un simplu „ce” in loc de „de ce?”. Dihotomia trecut / prezent s-a transformat in dihotomia small data / big data, iar transformarile lumii viitorului abia au inceput. Autorii reusesc sa ne mentina interesul treaz, in ciuda subiectului destul de „scortos”, prin exemple extrem de interesante referitoare la modul in care big data ne simplifica existenta de zi cu zi. Cum a aparut Google Translate, cum putem combate cancerul vizand portiunea exacta din ADN-ul pacientului, cum a aparut PriceStats si de ce lumea afacerilor este dependenta de aceasta companie, de ce a renuntat Jeff Bezos la criticii literari ai Amazon sau de ce iPhone-ul a fost un telefon spion, sunt doar cateva dintre provocarile pe care vi le propune Big Data pe parcursul celor noua ore de auditie. Era big data pune sub semnul intrebarii felul in care traim si interactionam cu lumea. Lucrul cel mai surprinzator este ca societatea va trebui sa renunte la cautarea cauzalitatii in schimbul unor corelatii simple: nu va sti de ce ci doar ce. Viktor Mayer-Schonberger si Kenneth Cukier sunt doua somitati in materie de big data. Viktor Mayer-Schonberger este profesor de guvernanta si reglementare a internetului la Oxford Internet Institute, Universitatea Oxford. Schonberger este autorul a peste 100 de articole si a opt carti, facand parte din consiliile consultative ale mai multor companii si organizatii din toata lumea, printre care Microsoft si World Economic Forum. Kenneth Cukier este editorul de date al ziarului Economist si un comentator de seama in privinta dezvoltarii big data. Scrierile sale despre afaceri si economie au aparut in Foreign Affairs, New York Times, Financial Times si alte publicatii. Ne aflam, inca o data intr-un impas istoric in care „Dumnezeu a murit”. Asta inseamna ca certitudinile in care am crezut se schimba din nou. Dar, in mod ironic, ele sunt inlocuite de data aceasta de dovezi mai bune. Durata audiobook: 9 ore si 03 minute Lectura: Cosmin Sofron Ce inseamna big data? Big data se refera la lucrurile pe care le putem face la scara mare, dar nu le putem face la o scara mai mica, pentru a obtine noi perspective sau a crea noi forme de valoare, intr-un mod care schimba pietele, organizatiile, relatia dintre cetateni si guverne si multe altele. Cu alte cuvinte, big data inseamna, printre altele, softul creat de Google din 450 de milioane de modele matematice pentru a prevedea raspandirea virusului H1N1 in 2009 sau compania Farecast, infiintata de Oren Etzoni, care le da utilizatorilor posibilitatea sa isi achizitioneze bilete de avion la cel mai convenabil pret. Etzoni a creat acest soft cu ajutorul unei baze de date de rezervari de bilete de avion care facea estimari cu privire la evolutia preturilor. Big data marcheaza inceputul unei transformari majore. Asa cum telescopul ne-a oferit posibilitatea sa intelegem universul, iar microscopul ne-a permis sa intelegem microbii, tehnicile noi de colectare si analizare a unui volum urias de date ne vor ajuta sa intelegem lumea in feluri pe care abia acum incepem sa le intrezarim. Big data mai inseamna un „potop digital”. Amploarea acestuia ne este infatisata prin comparatie cu exemplul Bibliotecii din Alexandria. In secolul al III-lea inainte de Hristos aceasta reprezenta intreaga cunoastere a omenirii. „Potopul digital” care inunda acum lumea echivaleaza cu faptul ca fiecare persoana din ziua de azi este bombardata cu de 320 de ori mai multa informatie decat se estimeaza ca a adapostit Biblioteca din Alexandria. In 2013, intreaga cantitate a informatiilor stocate la nivel mondial era de 1,2 zetabiti (unde 1 zetabit este de 1000 de ori mai mare decat un exabit, iar un exabit este egal cu un miliard de gigabiti). Big data reprezinta, in esenta, predictie, fiind descrise ca o latura a informaticii numita inteligenta artificiala (AI), mai exact, un domeniu al AI numit invatare automatizata. Aceasta invatare nu se refera la a invata computerele sa gandeasca la fel ca oamenii, ci la aplicarea matematicii la o multime de date pentru a obtine probabilitati. Astfel, gandirea umana va fi inlocuita sau amplificata in numeroase domenii, mai mult decat se intampla acum, cand Amazon iti recomanda cea mai buna carte, Facebook stie ce iti place sau LinkedIn stie pe cine cunosti, pe baza unor simpli algoritmi. Big data = ACURATETE Big data ne ofera o perspectiva deosebit de clara a detaliilor, a subcategoriilor si subpietelor, pe care esantioanele nu le pot evalua. Oamenii trec de la analiza esantioanelor, la analiza unui volum mult mai mare de informatii, daca nu, la analiza tuturor informatiilor referitoare la un fenomen. Analiza tuturor datelor ne ofera o acuratete mai buna si ne ajuta sa vedem detalii pe care altfel nu le-am fi observat. Autorii concluzioneaza astfel ca: Apelarea la un esantion aleatoriu in era big data este ca si cum ai lua in mana un bici pentru cai in era automobilului. Big data = EXACTITATEA PRIVITA CU INDULGENTA Cand avem o preponderenta de date in continua schimbare, precizia absoluta nu mai trebuie sa reprezinte un obiectiv fundamental . Asta nu inseamna ca societatea va abandona total ideea de exactitate, ci ca se va renunta doar la „veneratia” pe care i-o purtam. Exactitatea rigida nu mai este realizabila si nici macar dezirabila tot timpul intr-o lume a big data. In cele din urma s-ar putea ca big data sa ne ceara noua sa ne schimbam, sa ne obisnuim mai mult cu dezordinea si incertitudinea . Big data = SCADEREA INTERESULUI FATA DE CAUZALITATE Faptul ca stii ce anume, nu si de ce, este suficient. Sistemul digital inovativ de recomandari pentru Amazon, inventat de Greg Linden, care gasea asocieri intre produse, a revolutionat vanzarile Amazon, o treime dintre acestea fiind determinate de el. Acest sistem a extras corelatii interesante intre preferintele clientilor, fara sa stie cauza principala. Activitatea lui Linden a revolutionat comertul electronic, metoda lui fiind adoptata de aproape toata lumea. Intr-o lume big data nu mai este necesar sa ne concentram pe cauzalitate; putem descoperi in schimb corelatii intre date care sa ne ofere perspective noi. Asadar, in viitor nu vom mai avea nevoie neaparat sa descoperim de ce se intampla un anumit lucru, va fi suficient doar sa stim ca ceva se intampla pentru a actiona. Big data = DATAFICARE Big data marcheaza un pas important in demersul oamenilor de a cuantifica si intelege lumea. O multime de lucruri care nu puteau fi masurate, stocate, analizate sau distribuite sunt acum . Dataficarea se traduce prin faptul ca astazi totul poate fi cuantificat. Lucruri pe care in trecut nici nu le consideram „informatii”, precum pozitia pe harta a unei persoane, vibratiile unui motor sau tensiunea exercitata asupra unui motor, astazi pot fi cuantificate, prin simpla transpunere a lor intr-un format de date. Asta ne permite apoi sa le folosim in noi moduri, ca de exemplu intr-o analiza predictiva: pe baza vibratiilor sau caldurii produse de un motor putem afla daca acesta se va defecta sau nu. Autorii ne exemplifica cum absolut totul poate fi dataficat, inclusiv „dispozitia sufleteasca”. La ce altceva mai pot fi folosite metadatele – „informatiile despre informatii” asociate mesajelor de pe Twitter, aflati din acest capitol revelator. Big data = INFRASTRUCTURA INTANGIBILA Datele devin un capital corporatist semnificativ, o materie prima economica vitala si baza pentru noi modele de afaceri. Big data modifica natura afacerilor, a pietelor si a societatii. In secolul XX valoarea a trecut de la infrastructura fizica la lucruri intangibile, de la pamant si fabrici, la branduri si proprietate intelectuala. Datele reprezinta o valoare inestimabila, atat timp cat pot fi folosite ca atare, reutilizate in alte scopuri, sau pot deveni cu adevarat semnificative chiar daca sunt „proaste”, „incorecte” sau „deficitare” cum este cazul celor folosite in sistemul de corectare a ortografiei de la Google. Big data = DECIZII LUATE DE APARATE Asistam la o scadere a influentei expertilor specializati in mai multe domenii. In mass-media continutul care ajunge sa fie creat si publicat pe site-uri web ca Huffington Post, Gawker si Forbes este stabilit de obicei de date, nu doar de discernamantul editorilor umani. Datele pot intui mai bine decat instinctele jurnalistilor experimentati ce subiecte vor sa citeasca oamenii. In acest capitol vei descoperi cat de valorosi pot fi niste simpli algoritmi in materie de business, sau, de succes in general, in comparatie cu noi, atat de limitatii oameni… Autorii ne ofera exemplele filmului Moneyball: Arta de a invinge, ale programelor de traducere de la Google, ale site-ului The-Numbers.com, ale companiei Zynga, ale producatorului de automobile Rolls-Royce, etc. Big data = PRINCIPII NOI Poate societatea ar fi mai sigura sau mai eficienta cu un astfel de sistem, dar ar distruge o parte esentiala din ceea ce ne face oameni – capacitatea noastra de a alege actiunile pe care le infaptuim si de a fi considerati responsabili pentru ele. Big data ar deveni un instrument de colectivizare a alegerii umane si de abandonare a liberului arbitru in societatea noastra. Aceasta este partea intunecata a big data. Protejarea vietii private devine aproape imposibila, posibilitatea de a fi pedepsit pe baza unor predictii rezultate din analiza big data este din ce in ce mai aproape, iar noi insine riscam sa devenim niste victime ale dictaturii datelor. Big data va putea prezice sansele ca: o persoana sa faca un atac de cord (urmand sa plateasca o asigurare de sanatate mai mare), sa nu-si poata achita creditul ipotecar (si sa-i fie refuzata acordarea unui imprumut) sau sa comita o infractiune (si sa poata fi arestata dinainte). In aceste conditii, precizeaza autorii, era big data va avea nevoie de noi reguli care sa protejeze inviolabilitatea individului. Ce urmeaza? In conditiile in care datele vor acapara si isi vor spune cuvantul in tot mai multe domenii de activitate, in timp ce noi oamenii ne vom dovedi din ce in ce mai inutili, se pune intrebarea fireasca: Cat de departe se va merge? Autorii gasesc o solutie convenabila, atat pentru oameni, cat si pentru aparate: Intr-o lume in care datele influenteaza deciziile, ce scop le mai ramane oamenilor sau intuitiei in ciuda faptelor evidente? Daca toata lumea apeleaza la date si se foloseste de instrumentele care tin de big data, s-ar putea ca punctul central de diferentiere sa devina imprevizibilul: elementul uman al instinctului, al asumarii riscului, al intamplarii si al erorii. Daca asa stau lucrurile, va trebui sa rezervam un loc pentru ceea ce este omenesc: sa pastram loc pentru intuitie, simt practic, si intamplari fericite, pentru a fi siguri ca nu sunt scoase din peisaj de date si de raspunsurile date de masini. In fiecare decada, apar cateva carti care schimba felul in care privim lucrurile. Aceasta este una dintre ele. Societatea a inceput sa recunoasca schimbarile pe care big data le vor aduce. Cartea de fata este un inceput incredibil de important. − LAWRENCE LESSING, profesor de Drept la Harward Law School si autor al cartilor Remix si Free Culture Big Data exploreaza noi orizonturi incercand sa inteleaga in ce fel avalansa de informatii din ziua de azi ne va schimba perspectiva asupra lumii. Cu argumente indraznete si bine scrisa, cartea explica in mod clar in ce fel companiile pot extrage valoare, cum decidentii politici trebuie sa ramana in garda si cum trebuie sa se schimbe modelele cognitive ale tuturor. − JOI ITO, director, MIT Media Lab Big Data este o lectura obligatorie pentru oricine vrea sa fie cu un pas inainte in ce priveste una dintre tendintele-cheie care vor defini viitorul afacerilor. − MARC BENIOFF, presedinte si CEO, salesforce.com O privire practica si optimista asupra revolutiei big data – exact ce trebuie pentru a intelege marile schimbari care au deja loc si pe cele si mai mari care vor veni. − CORY DOCTOROW, boingboing.com Asa cum apa este uda, dar moleculele individuale de apa nu sunt, big data ne pot dezvalui informatii pe care fragmentele individuale de date nu pot. Autorii ne arata modurile surprinzatoare in care un ansamblu enorm, complex si dezordonat de date poate fi folosit pentru a prevedea orice, de la tiparele de cumparare la raspandirea unei gripe. − CLAY SHIRKY, autor al Cognitive Surpus si Here Comes Everybody
Nota clientilor