Include continuturile manualelor pentru clasele a IX-a si a X-a,respectand programa scolara aflata in vigoare. Motivul aparitiei prezentului curs este dat de dorinta autorului de a prezenta unitar atat algoritmii si structurile de date cerute de programa, cat si limbajul actual C++. Pentru a scapa de constrangerile programei, se pare, gandita mai mult pentru limbajul Pascal, s-a preferat introducerea unor notiuni strict necesare intelegerii limbajului C++. Desigur, cursul poate fi parcurs fara aceste notiuni, ca pana acum, dar... este pacat. In C/C++ se lucreaza cu functii. Chiar "programul principal" este o functie. In schimb, conform programei scolare, subprogramele se studiaza in clasa a X-a. Pana atunci, elevii trebuie sa foloseasca functii de mai multe ori, cum ar fi, de exemplu, pentru prelucrarea sirurilor de caractere. De asemenea, poate si din perspectiva algoritmilor, ar fi util sa se studieze functiile mai din timp. Avem o problema pentru care trebuie sa se elaboreze un algoritm. Nu este mai bine ca, mai intai, aceasta sa fie descompusa in subprobleme pentru care, la implementare, sa utilizam functii? Studiul pointerilor si referintelor nu este de neglijat. In absenta acestui studiu, este dificil ca elevii sa inteleaga, de exemplu, functiile care prelucreaza un sir de caractere. Dincolo de utilitate, studiul lor reprezinta un exercitiu excelent de logica. In actuala programa studiul POO se face, optional, in clasa a XII-a. Nu este cam tarziu? Daca ar fi studiata din timp, ma refer la incapsulare, atunci s-ar intelege cum se efectueaza scrierile / citirile in C++. De asemenea, se poate lucra foarte usor cu metodele unei clase numita string.
Scrie parerea ta
Informatica. Invata limbajul C++ Standard! - Clasele 9-10 - Tudor Sorin
Ai cumparat produsul Informatica. Invata limbajul C++ Standard! - Clasele 9-10 - Tudor Sorin ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Include continuturile manualelor pentru clasele a IX-a si a X-a,respectand programa scolara aflata in vigoare. Motivul aparitiei prezentului curs este dat de dorinta autorului de a prezenta unitar atat algoritmii si structurile de date cerute de programa, cat si limbajul actual C++. Pentru a scapa de constrangerile programei, se pare, gandita mai mult pentru limbajul Pascal, s-a preferat introducerea unor notiuni strict necesare intelegerii limbajului C++. Desigur, cursul poate fi parcurs fara aceste notiuni, ca pana acum, dar... este pacat. In C/C++ se lucreaza cu functii. Chiar "programul principal" este o functie. In schimb, conform programei scolare, subprogramele se studiaza in clasa a X-a. Pana atunci, elevii trebuie sa foloseasca functii de mai multe ori, cum ar fi, de exemplu, pentru prelucrarea sirurilor de caractere. De asemenea, poate si din perspectiva algoritmilor, ar fi util sa se studieze functiile mai din timp. Avem o problema pentru care trebuie sa se elaboreze un algoritm. Nu este mai bine ca, mai intai, aceasta sa fie descompusa in subprobleme pentru care, la implementare, sa utilizam functii? Studiul pointerilor si referintelor nu este de neglijat. In absenta acestui studiu, este dificil ca elevii sa inteleaga, de exemplu, functiile care prelucreaza un sir de caractere. Dincolo de utilitate, studiul lor reprezinta un exercitiu excelent de logica. In actuala programa studiul POO se face, optional, in clasa a XII-a. Nu este cam tarziu? Daca ar fi studiata din timp, ma refer la incapsulare, atunci s-ar intelege cum se efectueaza scrierile / citirile in C++. De asemenea, se poate lucra foarte usor cu metodele unei clase numita string.
Acorda un calificativ