In primul caiet au fost alese o serie de studii de diferiti compozitori, ce au dat bune rezultate. Studiile sunt grupate dupa probleme tehnice, un studiu avand uneori mai multe aspecte, astfel un exercitiu pentru alternarea mainilor va oferi si studiul unor tonalitati si ritmuri noi. Nu s-a urmarit ordinea strict gradata a acestor studii, ce poate fi aleasa atat de profesor, cat si de student. Studentul incercand sa delimiteze si sa-si rezolve prin studiu problemele muzicale, va dobandi cea mai buna practica pedagogica, fiindu-si lui insusi un profesor exigent. In aceasta alcatuire de studii se realizeaza o varietate, ce nu e in aceeasi masura posibila intr-o metoda de un singur autor. S-a cautat aducerea mereu a cate unei probleme noi si o deosebire de studiile adecvate procesului de invatamant al celor mici. Desigur nu poate fi vorba de o mare varietate, sub raport muzical, in studii pentru incepatori si de grad mijlociu, dar pe cat a fost posibil, s-a incercat si realizarea acestui obiectiv. Rolul profesorului in disciplina pianului nu poate fi inlocuit printr-un text explicativ, oricat de vast ar fi. In disciplina pianului, la fel ca studiul oricarui instrument, exemplul practic este de obicei hotarator, de aceea urmeaza numai cateva inclicatii. In studiu se recomanda un tempo extrem de rar, cu mana bine plasata in claviatura, iar degetul sa se sprijine pe clapa din greutatea bratului, care isi pastreaza lejeritatea mereu, in orice schimbare de pozitie. Dupa cunoasterea aprofundata a textului muzical, prin acest tempo rar, se va trece treptat la accelerarea tempoului, pana se ajunge la tempoul indicat. Cantatul cu maini separate este absolut necesar pentru un studiu temeinic. Studiile din aceasta alcatuire se pot parcurge de catre student intr-un timp ce depinde de harnicia lui. Un student sarguincios va putea sa parcurga intregul caiet intr-un an de zile. Pentru inceput si pentru cazuri obisnuite, acest caiet va parea destul de greu, dar avand in vedere pregatirea generala teoretica si eventuala practica muzicala a studentului, credem ca aceste studii vor prezenta materialul corespunzator nivelului sau generat. Consideram ca era nepotrivit pentru omul matur care incepe sa studieze pianul, sa descifreze luni de zile aceleasi exercitii simple ca pentru copii, fara ca acestea dezvolte cunostintele muzicale in mod corespunzator.
Scrie parerea ta
Repertoriu pianistic. Caietul 1: Studii
Ai cumparat produsul Repertoriu pianistic. Caietul 1: Studii ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
In primul caiet au fost alese o serie de studii de diferiti compozitori, ce au dat bune rezultate. Studiile sunt grupate dupa probleme tehnice, un studiu avand uneori mai multe aspecte, astfel un exercitiu pentru alternarea mainilor va oferi si studiul unor tonalitati si ritmuri noi. Nu s-a urmarit ordinea strict gradata a acestor studii, ce poate fi aleasa atat de profesor, cat si de student. Studentul incercand sa delimiteze si sa-si rezolve prin studiu problemele muzicale, va dobandi cea mai buna practica pedagogica, fiindu-si lui insusi un profesor exigent. In aceasta alcatuire de studii se realizeaza o varietate, ce nu e in aceeasi masura posibila intr-o metoda de un singur autor. S-a cautat aducerea mereu a cate unei probleme noi si o deosebire de studiile adecvate procesului de invatamant al celor mici. Desigur nu poate fi vorba de o mare varietate, sub raport muzical, in studii pentru incepatori si de grad mijlociu, dar pe cat a fost posibil, s-a incercat si realizarea acestui obiectiv. Rolul profesorului in disciplina pianului nu poate fi inlocuit printr-un text explicativ, oricat de vast ar fi. In disciplina pianului, la fel ca studiul oricarui instrument, exemplul practic este de obicei hotarator, de aceea urmeaza numai cateva inclicatii. In studiu se recomanda un tempo extrem de rar, cu mana bine plasata in claviatura, iar degetul sa se sprijine pe clapa din greutatea bratului, care isi pastreaza lejeritatea mereu, in orice schimbare de pozitie. Dupa cunoasterea aprofundata a textului muzical, prin acest tempo rar, se va trece treptat la accelerarea tempoului, pana se ajunge la tempoul indicat. Cantatul cu maini separate este absolut necesar pentru un studiu temeinic. Studiile din aceasta alcatuire se pot parcurge de catre student intr-un timp ce depinde de harnicia lui. Un student sarguincios va putea sa parcurga intregul caiet intr-un an de zile. Pentru inceput si pentru cazuri obisnuite, acest caiet va parea destul de greu, dar avand in vedere pregatirea generala teoretica si eventuala practica muzicala a studentului, credem ca aceste studii vor prezenta materialul corespunzator nivelului sau generat. Consideram ca era nepotrivit pentru omul matur care incepe sa studieze pianul, sa descifreze luni de zile aceleasi exercitii simple ca pentru copii, fara ca acestea dezvolte cunostintele muzicale in mod corespunzator.
Acorda un calificativ