Cutia contine 144 de piese cartonate, laminate pe ambele parti cu tipar color (fata si verso), grupate in 8 activitati: 1, 2. Profesii si meserii: cine si ce face? Asociaza desenul cu denumirea profesiei/meseriei. Activitatea cuprinde doua seturi (cate 36 fise), dar poate fi efectuata in baza unui singur set. Seturile se deosebesc prin culoarea liniilor si al cuvintelor: albastra/cafenie. Alte activitati posibile: – Selecteaza profesiile/meseriile care incep cu o litera anumita: A, C, P. – Grupeaza in doua categorii: manuale si intelectuale; in aer liber si in interior. – Alege desenele care reprezinta profesii artistice. 3. Animale mici Grupeaza in diferite categorii: 1. insecte (cu 6 picioare) / arahnide (cu 8 picioare)/ celelalte, 2. dupa mediul de trai – terestre/ acvatice/amfibieni, 3. dupa modul de deplasare – zburatoare / saritoare / mergatoare (taratoare), 4. insecte cu aripi / fara aripi, 5. care aduc omului folos/daune. Copiii ar putea selecta perechi dupa o anumita asemanare: de forma (fluture si molie, albina si viespe, musca si bondar, cosas si greier), dupa sunetul emis (musca si tantarul bazaie, greierul si cicada taraie), parazite (puricele si paduchele), dupa hrana (plosnita si tantarul se hranesc cu sangele omului sau al animalelor); dupa ac (albina, viespea), dupa colorit (cosas, calugarita), dupa prezenta punctelor negre (buburuza, vaca-domnului). 4. Pasari Grupeaza pasarile dupa categorii, in baza unei anumite caracteristici: 1. pasari domestice/salbatice, 2. pasari migratoare/ sedentare, 3. zburatoare / nezburatoare, 4. cantatoare (iscusite)/mute, 5. pasari acvatice/ terestre, 6. modul de hrana: preponderent erbivore, insectivore,omnivore sau rapitoare (de zi/ de noapte), 7. pasari care se intalnesc la noi /exotice. Pasarile pot fi regrupate si dupa principiul masculin/feminin/de ambele genuri: un cuc/o lebada/un porumbel– o porumbita. Selecteaza pasarile cu cioc mare; pasarile viu colorate. Grupeaza desenele dupa numarul de silabe al cuvintelor: o silaba/doua/trei/patru/cinci silabe (privighetoare, ciocarlie). 5. Doua desene – un singur cuvant Gaseste perechea fiecarui desen si numeste obiectul/obiectele reprezentat/-e: GLOB (decoratie pentru brad, pamantesc), CON (de pin sau alt conifer, de circulatie), FULGI (de nea, de cereale), PAR (pom, pe cap), BANCA (in parc, in clasa), IRIS (floare, la ochi), COS (pentru alimente, de baschet), MASCA (la teatru – deghizare, medicala – protectie), COARNE (fructe, la animale), CLOPOTEI (pentru urat, floare), STICLA (vas de sticla, pentru geam), BALON (jucarie, minge de fotbal), CAPRA (animal, aparat de gimnastica), ZMEU (animal fabulos, jucarie), INELE (pe deget, de gimnastica), LUNA (a anului, corp ceresc), TABLA (de sah, de scris), LILIAC (floare, animal). Activitatea poate fi completata: NOTE (la scoala, muzicale), VASE (de bucatarie, maritime) etc. 6. Cuvinte in cuvinte Gaseste perechea fiecarui desen si numeste obiectele reprezentate. Alte activitati posibile: A. Grupeaza perechile gasite in trei categorii - 1. cuvinte continute la inceput (8): CAP – CAPAC,CORT – CORTINA, PAT – PATINE, LUP – LUPA, VAL – VALIZA, MAR – MARAR, CON – CONOPIDA, CAL – CALENDAR, - 2. la sfarsitul celuilalt cuvant (8): TUN – FURTUN, USA – BRANDUSA, LAC – COLAC, MAC – HAMAC, SUC – BURSUC, BILA – ZAMBILA, CANA – CAPCANA, AC – COPAC. 3. la mijloc (in interior): CUB – CURCUBEU, RAC – CARACATITA. B. Selectati desenele din aceeasi categorie (exemple: flora – 8, fauna – 5, comestibile – 7, utile in gospodarie – 8). C. Grupati desenele dupa numarul de silabe/ litere ale cuvintelor ce le desemneaza: o silaba – CAP, PAT, LUP, VAL, MAR, CON, CAL, TUN, LAC, MAC, SUC, CUB, RAC, CORT; doua – CAPAC, LUPA, MARAR, FURTUN, USA, COLAC, HAMAC, BURSUC, BILA, CANA, COPAC; 3 – CORTINA, PATINE, VALIZA, CALENDAR, BRANDUSA, ZAMBILA, CAPCANA, CURCUBEU; 4 – CONOPIDA; 5 – CARACATITA Activitatea poate fi completata: TOPOR – TOPORASI, SAC – GANSAC, LADA – MARMELADA etc. 7, 8. Silabe: formarea cuvintelor: Activitatea cuprinde doua seturi (cate 36 de silabe in fiecare), dar poate fi efectuata in baza unui singur set. Pentru fiecare set (sau pentru toate cele 72 de fise) copiii vor forma cuvinte dintr-un anumit numar de silabe – de la simplu la compus: din doua, din trei si din 4 silabe. O alta activitate ar putea fi cea de selectare a silabelor care constituie un cuvant: PE, CE, CA, DE, LA, DA, NU, CU, TU, SI, SA, ZI etc. Va dorim activitati cat mai variate si copii cat mai ingeniosi!
Scrie parerea ta
Set fise educative: imagini, cuvinte, silabe. Vol. III - Ala Bujor
Ai cumparat produsul Set fise educative: imagini, cuvinte, silabe. Vol. III - Ala Bujor ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Cutia contine 144 de piese cartonate, laminate pe ambele parti cu tipar color (fata si verso), grupate in 8 activitati: 1, 2. Profesii si meserii: cine si ce face? Asociaza desenul cu denumirea profesiei/meseriei. Activitatea cuprinde doua seturi (cate 36 fise), dar poate fi efectuata in baza unui singur set. Seturile se deosebesc prin culoarea liniilor si al cuvintelor: albastra/cafenie. Alte activitati posibile: – Selecteaza profesiile/meseriile care incep cu o litera anumita: A, C, P. – Grupeaza in doua categorii: manuale si intelectuale; in aer liber si in interior. – Alege desenele care reprezinta profesii artistice. 3. Animale mici Grupeaza in diferite categorii: 1. insecte (cu 6 picioare) / arahnide (cu 8 picioare)/ celelalte, 2. dupa mediul de trai – terestre/ acvatice/amfibieni, 3. dupa modul de deplasare – zburatoare / saritoare / mergatoare (taratoare), 4. insecte cu aripi / fara aripi, 5. care aduc omului folos/daune. Copiii ar putea selecta perechi dupa o anumita asemanare: de forma (fluture si molie, albina si viespe, musca si bondar, cosas si greier), dupa sunetul emis (musca si tantarul bazaie, greierul si cicada taraie), parazite (puricele si paduchele), dupa hrana (plosnita si tantarul se hranesc cu sangele omului sau al animalelor); dupa ac (albina, viespea), dupa colorit (cosas, calugarita), dupa prezenta punctelor negre (buburuza, vaca-domnului). 4. Pasari Grupeaza pasarile dupa categorii, in baza unei anumite caracteristici: 1. pasari domestice/salbatice, 2. pasari migratoare/ sedentare, 3. zburatoare / nezburatoare, 4. cantatoare (iscusite)/mute, 5. pasari acvatice/ terestre, 6. modul de hrana: preponderent erbivore, insectivore,omnivore sau rapitoare (de zi/ de noapte), 7. pasari care se intalnesc la noi /exotice. Pasarile pot fi regrupate si dupa principiul masculin/feminin/de ambele genuri: un cuc/o lebada/un porumbel– o porumbita. Selecteaza pasarile cu cioc mare; pasarile viu colorate. Grupeaza desenele dupa numarul de silabe al cuvintelor: o silaba/doua/trei/patru/cinci silabe (privighetoare, ciocarlie). 5. Doua desene – un singur cuvant Gaseste perechea fiecarui desen si numeste obiectul/obiectele reprezentat/-e: GLOB (decoratie pentru brad, pamantesc), CON (de pin sau alt conifer, de circulatie), FULGI (de nea, de cereale), PAR (pom, pe cap), BANCA (in parc, in clasa), IRIS (floare, la ochi), COS (pentru alimente, de baschet), MASCA (la teatru – deghizare, medicala – protectie), COARNE (fructe, la animale), CLOPOTEI (pentru urat, floare), STICLA (vas de sticla, pentru geam), BALON (jucarie, minge de fotbal), CAPRA (animal, aparat de gimnastica), ZMEU (animal fabulos, jucarie), INELE (pe deget, de gimnastica), LUNA (a anului, corp ceresc), TABLA (de sah, de scris), LILIAC (floare, animal). Activitatea poate fi completata: NOTE (la scoala, muzicale), VASE (de bucatarie, maritime) etc. 6. Cuvinte in cuvinte Gaseste perechea fiecarui desen si numeste obiectele reprezentate. Alte activitati posibile: A. Grupeaza perechile gasite in trei categorii - 1. cuvinte continute la inceput (8): CAP – CAPAC,CORT – CORTINA, PAT – PATINE, LUP – LUPA, VAL – VALIZA, MAR – MARAR, CON – CONOPIDA, CAL – CALENDAR, - 2. la sfarsitul celuilalt cuvant (8): TUN – FURTUN, USA – BRANDUSA, LAC – COLAC, MAC – HAMAC, SUC – BURSUC, BILA – ZAMBILA, CANA – CAPCANA, AC – COPAC. 3. la mijloc (in interior): CUB – CURCUBEU, RAC – CARACATITA. B. Selectati desenele din aceeasi categorie (exemple: flora – 8, fauna – 5, comestibile – 7, utile in gospodarie – 8). C. Grupati desenele dupa numarul de silabe/ litere ale cuvintelor ce le desemneaza: o silaba – CAP, PAT, LUP, VAL, MAR, CON, CAL, TUN, LAC, MAC, SUC, CUB, RAC, CORT; doua – CAPAC, LUPA, MARAR, FURTUN, USA, COLAC, HAMAC, BURSUC, BILA, CANA, COPAC; 3 – CORTINA, PATINE, VALIZA, CALENDAR, BRANDUSA, ZAMBILA, CAPCANA, CURCUBEU; 4 – CONOPIDA; 5 – CARACATITA Activitatea poate fi completata: TOPOR – TOPORASI, SAC – GANSAC, LADA – MARMELADA etc. 7, 8. Silabe: formarea cuvintelor: Activitatea cuprinde doua seturi (cate 36 de silabe in fiecare), dar poate fi efectuata in baza unui singur set. Pentru fiecare set (sau pentru toate cele 72 de fise) copiii vor forma cuvinte dintr-un anumit numar de silabe – de la simplu la compus: din doua, din trei si din 4 silabe. O alta activitate ar putea fi cea de selectare a silabelor care constituie un cuvant: PE, CE, CA, DE, LA, DA, NU, CU, TU, SI, SA, ZI etc. Va dorim activitati cat mai variate si copii cat mai ingeniosi!
Acorda un calificativ