Sfanta Scriptura transmite prin fiecare carte, prin fiecare capitol imensitatea iubirii dumnezeiesti. Asemenea Scripturii, si lumea intreaga respira prin fiecare miscare a ei dovada ca aceeasi iubire se afla la temelia existentei si dainuirii intregului univers. Fiecare om, cu greutatile si bucuriile lui, cu suferintele si linistile sale marturiseste prin fiecare bataie a inimii ca iubirea lui Dumnezeu nu are sfarsit. Textul biblic subliniaza iubirea ca realitatea de nezdruncinat aflata la originea vietii si a ideii de comuniune. Terminologia pe care limba ebraica si limba greaca o folosesc cuprinde o diversitate de valente prin care Scriptura dezvaluie intelesurile iubirii ca relatie umana sau ca legatura intre Dumnezeu si om. Iubirea este in esenta preferinta fata de o anumita persoana, indiferent daca actiunea ii apartine Domnului sau omului. Sentimentele pe care Dumnezeu le are fata de lume, fata de oameni sunt atat de puternice incat Scriptura le descrie in imagini care au darul de a sublinia, macar partial, iubirea divina. -Paul-Cezar Harlaoanu Problemele actuale, identice in mare parte cu cele din secolele anterioare, isi gasesc raspunsul in paginile Sfintei Scripturi. Drama contemporanilor se inradacineaza in mare parte intr-o lipsa acuta a iubirii, intr-o suspendare a valorilor ei si, mai ales, in refuzul de a primi invatatura si iubirea lui Hristos. In timp ce unii Il exileaza pe Dumnezeu din mijlocul societatii, altii Il pastreaza doar pentru ei, iar o alta categorie umana priveste acuzator spre El, atribuindu-i intreaga violenta de care tot oamenii sunt responsabili. Pentru multi exista o contradictie intre Dumnezeul biblic si suferinta umana, caci un Dumnezeu-Iubire nu poate permite existenta inechitatii si a suferintei multor nevinovati. Insa lumea moderna culege ceea ce s-a semanat in mijlocul ei in veacurile precedente. Istoricul Hans Kung observa ca in drumul "de la ghilotina lui Robespierre, apoi impuscaturile in masa ale lui Lenin, pana la cuptoarele de gazare ale lui Hitler - perfectarea tehnica a uciderii" nu a fost lipsita de consecinte. -Paul-Cezar Harlaoanu
Scrie parerea ta
Valentele iubirii divine din perspectiva biblica - Paul-Cezar Harlaoanu
Ai cumparat produsul Valentele iubirii divine din perspectiva biblica - Paul-Cezar Harlaoanu ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Sfanta Scriptura transmite prin fiecare carte, prin fiecare capitol imensitatea iubirii dumnezeiesti. Asemenea Scripturii, si lumea intreaga respira prin fiecare miscare a ei dovada ca aceeasi iubire se afla la temelia existentei si dainuirii intregului univers. Fiecare om, cu greutatile si bucuriile lui, cu suferintele si linistile sale marturiseste prin fiecare bataie a inimii ca iubirea lui Dumnezeu nu are sfarsit. Textul biblic subliniaza iubirea ca realitatea de nezdruncinat aflata la originea vietii si a ideii de comuniune. Terminologia pe care limba ebraica si limba greaca o folosesc cuprinde o diversitate de valente prin care Scriptura dezvaluie intelesurile iubirii ca relatie umana sau ca legatura intre Dumnezeu si om. Iubirea este in esenta preferinta fata de o anumita persoana, indiferent daca actiunea ii apartine Domnului sau omului. Sentimentele pe care Dumnezeu le are fata de lume, fata de oameni sunt atat de puternice incat Scriptura le descrie in imagini care au darul de a sublinia, macar partial, iubirea divina. -Paul-Cezar Harlaoanu Problemele actuale, identice in mare parte cu cele din secolele anterioare, isi gasesc raspunsul in paginile Sfintei Scripturi. Drama contemporanilor se inradacineaza in mare parte intr-o lipsa acuta a iubirii, intr-o suspendare a valorilor ei si, mai ales, in refuzul de a primi invatatura si iubirea lui Hristos. In timp ce unii Il exileaza pe Dumnezeu din mijlocul societatii, altii Il pastreaza doar pentru ei, iar o alta categorie umana priveste acuzator spre El, atribuindu-i intreaga violenta de care tot oamenii sunt responsabili. Pentru multi exista o contradictie intre Dumnezeul biblic si suferinta umana, caci un Dumnezeu-Iubire nu poate permite existenta inechitatii si a suferintei multor nevinovati. Insa lumea moderna culege ceea ce s-a semanat in mijlocul ei in veacurile precedente. Istoricul Hans Kung observa ca in drumul "de la ghilotina lui Robespierre, apoi impuscaturile in masa ale lui Lenin, pana la cuptoarele de gazare ale lui Hitler - perfectarea tehnica a uciderii" nu a fost lipsita de consecinte. -Paul-Cezar Harlaoanu
Acorda un calificativ