Principiul Oz: Cum sa obtii rezultate prin responsabilitate individuala si organizationala Principiul Oz: Cum sa obtii rezultate prin responsabilitate individuala si organizationala / The Oz Principle: Getting Results Through Individual and Organizational Accountability de Roger Connors, Tom Smith si Craig Hickman este o carte despre responsabilitate si despre modul in care ea ne poate asigura succesul in plan individual sau organizational. Principiul Oz face trimitere la seducatoarea scriere a lui Frank Baum - Vrajitorul din Oz - in care personajele parcurg un drum simbolic, pana in Orasul de Smarald pentru ca vestitul vrajitor sa le rezolve problemele. Dar, cand ajung la destinatie, constata ca, de fapt, nu aveau nevoie de niciun vrajitor, pentru ca fiecare dintre ei era capabil sa isi rezolve problemele prin forte proprii. Autorii ne invita astfel pe fiecare dintre noi sa ne punem in pielea acestor personaje si sa parcurgem un drum simbolic de la ignoranta la cunoastere, de la frica la curaj, de la starea de paralizie la putere, si de la statul de victima la cel de responsabili pentru propriile noastre destine. Principiul Oz te invita asadar sa parcurgi "cararea pietruita cu caramizi galbene" spre Orasul de Smarald pe care fiecare dintre noi ar trebui sa o urmam pentru a ne redobandi calitatile necesare in vederea obtinerii succesului. Roger Connors si Tom Smith sunt copresedinti si fondatori ai companiei Partners In Leadership, care ofera cursuri de pregatire pentru personalul aflat in functii de conducere, precum si servicii de consultanta pentru companii din intreaga lume, fiind primii care au introdus cursuri despre asumarea responsabilitatii. Pe parcursul carierei, au dezvoltat ceea ce ei numesc "Cele trei principii ale responsabilitatii" - o abordare cuprinzatoare prin care companiile pot institui responsabilitatea, atat la nivel individual, cat si de echipa sau organizatie. Craig Hickman a urmat cursurile unui program de MBA la Harvard, este fondatorul companiei de consultanta Management Perspectives Group, iar in prezent activeaza ca Senior Partner la Partners In Leadership. A scris 17 carti, printre care se numara: Creating Excellence (Cum sa creezi execelenta), Mind of a Manager Soul of a Leader (Cum sa ai mintea unui manager si sufletul unui lider) si The Strategy Game (Jocul de strategie). Definitia responsabilitatii propusa de Principiul Oz este urmatoarea: O alegere personala pe care o face cineva in scopul de a-si depasi conditia, demonstrand ca detine instrumentele necesare pentru a obtine rezultatele dorite - observa, se implica, solutioneaza si actioneaza. Pe parcursul cartii vom vedea asadar cum putem obtine ceea ce ne dorim (la nivel individual sau de organizatie) aplicand principiul lui Oz care se refera la asumarea responsabilitatii. Volumul este impartit in trei parti dupa cum urmeaza: Partea I: Principiul Oz : Obtine rezultate asumandu-ti responsabilitatea In viata in general si in afaceri, in special, atitudinea de victima este cea mai rea. Care este opusul acesteia, te intrebi? Responsabilitatea, sunt de parere cei trei autori. De aceea, in acest capitol, vei afla ce este responsabilitatea, care sunt pasii spre responsabilitate si cum sa aplici responsabilitatea conform principiului Oz in fiecare aspect din viata ta, pentru a obtine ceea ce-ti doresti pentru tine, pentru echipa ta si compania ta. Asadar, drumul spre asumarea responsabilitatii presupune patru mari pasi: 1. Observa - presupune recunoasterea si constientizarea deplina a unei situatii. 2. Implica-te - se traduce prin asumarea experientelor si contextelor pe care le generam pentru noi si cei din jur. 3. Solutioneaza - presupune schimbarea starii de fapt prin cautarea unor solutii la probleme cu care poate ca nu te-ai mai confruntat anterior; 4. Actioneaza - presupune dedicarea si curajul de a duce la indeplinire solutiile gasite, chiar daca asta implica un grad ridicat de risc. Pornind de la premisa ca exista o linie intre succes si esec, autorii ne ghideaza cum sa ne situam deasupra liniei, adica in randul oamenilor de succes, prin acceptarea realitatii, responsabilitate, dedicare, gasirea de solutii la problemele care pot aparea si actiuni hotarate - si cum sa evitam acele comportamente care ne conduc in mod sigur in randul victimelor - sub linie: scuze, vina aruncata asupra altora, confuzie, neajutorare, etc. Testul pe care ti-l pun la dispozitie cei trei autori te va ajuta sa iti dai seama unde te situezi in momentul de fata: sub sau deasupra, liniei. Tot aici vei intelege pericolul la care te expui daca adopti atitudinea de victima, in special cand vine vorba de mediul de afaceri sau de procesul managerial, dar si care sunt cele sase etape ale ciclului victimizarii si cat este de important ca toti membrii unei organizatii sa-si asume responsabilitatea colectiva. Si pentru ca depasirea conditiei in vederea atingerii rezultatelor dorite este esenta Principiului Oz , asa cum tema puterii personale reprezinta esenta romanului scris de L. Frank Baum, autorii iti vor furniza pe tot cuprinsul acestui capitol informatiile de care ai nevoie pentru a te situa mereu deasupra liniei. Studiile de caz referitoare la mari companii precum: Lucent, Xerox, General Electric, Enron, Citigroup, si alte cateva, vor exemplifica ce se intampla la nivel de organizatie cand cei implicati se feresc sa isi asume responsabilitatea pentru faptele lor. Partea a II-a. Puterea responsabilitatii individuale: treci deasupra liniei Principiul Oz: fiecare detine puterea de a se ridica mai presus de imprejurarile in care se afla. Cu totii avem in noi puterea de a reusi sa facem ceea ce ne propunem. Daca in capitolul precedent ai aflat care sunt cei patru pasi spre asumarea responsabilitatii, in acest capitol autorii vor vorbi pe larg despre fiecare dintre ei, pavandu-ti astfel drumul spre un scenariu de succes pentru orice afacere, fara exceptie. Dar sa ii luam pe rand: 1. Observa. Autorii isi continua aici analogia dintre celebrul roman pentru copii "Vrajitorul din Oz" si responsabilitate. Leul simbolizeaza astfel prima dimensiune a responsabilitatii: curajul de a privi in fata realitatea. Tot aici vei afla: • pasii pe care trebuie sa ii faci pentru a trece deasupra liniei, • consecintele la care sa te astepti atunci cand vei refuza sa vezi realitatea asa cum e. • cateva ponturi referitoare la cum sa ceri un feedback sincer, • un test care te va ajuta sa iti evaluezi abilitatea de a recunoaste situatiile in care aluneci sub linie. 2. Pune-ti inima in joc si implica-te Omul de Tinichea simbolizeaza cea de-a doua treapta a responsabilitatii, si anume curajul de a ne implica. A te implica, inseamna, din perspectiva celor trei autori, sa vezi problema atat din perspectiva victimei, cat si din perspectiva responsabilitatii. Testul pe care ti-l pun la dispozitie autorii in acest capitol iti va spune in ce masura iti asumi responsabilitatea in momentul de fata in ceea ce faci. Tot aici, vei afla care sunt beneficiile deciziei de a te implica total in tot ceea ce intreprinzi. 3. Dobandeste intelepciune pentru a gasi solutia Sperie-Ciori simbolizeaza cea de-a treia treapta a responsabilitatii, si anume intelepciunea de a solutiona probleme. Autorii iti vor arata aici cum sa folosesti abilitatile de a observa si de a te implica, impreuna cu noua abilitate de a solutiona probleme pentru a depasi obstacolele care se ivesc pe drumul spre succes. De asemenea, iti vor vorbi despre beneficiile intelepciunii de a cauta solutii. Tot aici vei vedea ce consecinte pot aparea atunci cand te decizi sa nu rezolvi problemele la timp si vei putea parcurge o lista cu abilitatile necesare pentru a solutiona problemele usor si eficient. Testul de la finalul capitolului te va ajuta sa iti dai seama cat de bine te descurci in ceea ce priveste abilitatile de solutionare a problemelor. 4. Dezvolta-ti mijloacele pentru a actiona Dorothy simbolizeaza a 4-a treapta a responsabilitatii: capacitatea de a actiona. Doar cand si-a dat seama ca are aceasta abilitate si a folosit-o, a obtinut rezultatele pe care si le dorea. Chiar daca a avut pantofii fermecati in picioare inca de la inceputul calatoriei, Dorothy nu s-a folosit de puterea lor, pana cand nu a invatat Principiul Oz : fiecare detine puterea de a se ridica mai presus de imprejurarile in care se afla. Cu totii avem in noi puterea de a reusi sa facem ceea ce ne propunem. Responsabilitatea presupune sa ne asumam o situatie si sa actionam. Insa nu toti oamenii sunt capabili sa actioneze atunci cand trebuie. De ce se intampla asta, dar si care sunt consecintele atunci cand nu avem curajul de a actiona, vom afla din capitolul de fata. Tot aici vom descoperi si beneficiile pe care le obtinem daca actionam. Testul din acest capitol consta intr-un chestionar care te va ajuta sa descoperi daca esti dispus sau nu sa iti asumi riscurile care vin odata cu trecerea la actiune. Partea a III-a. Obtine rezultate cu ajutorul responsabilitatii colective. Ajuta-ti compania sa treaca deasupra liniei Pentru a asigura succesul afacerii tale este nevoie ca fiecare angajat sa-si asume atat responsabilitatea individuala, cat si pe cea colectiva. Iar pentru a realiza acest lucru, este nevoie de un leadership eficient deasupra liniei. Cei trei autori iti vor prezenta aici in acest sens o lista cu cele mai frecvente greseli pe care le fac liderii, pentru a sti sa le eviti pe viitor, dar si o lista cu comportamente specifice oamenilor care actioneaza deasupra liniei, respectiv sub linie, precum si caracteristicile specifice unui leadership responsabil. Asadar, daca pana acum s-a vorbit despre cum sa te ridici tu insuti deasupra liniei, in aceasta parte a cartii vei afla cum sa-i faci pe altii sa se ridice deasupra liniei. Vei afla asadar, care sunt cele cinci activitati-cheie care vor imbunatati substantial abilitatea angajatilor de a crea si a sustine o cultura a responsabilitatii in organizatia ta, dar si care sunt cei trei pasi necesari inainte de a incepe sa implementezi principiul responsabilitatii in firma ta. Autorii iti pun la dispozitie si in acest ultim capitol un test cu ajutorul caruia iti vei da seama in ce masura se aplica principiul responsabilitatii in momentul de fata in compania ta, dar si sase instrumente pentru cimentarea responsabilitatii in cultura companiei tale, precum si trei pasi pentru a perpetua responsabilitatea in randul angajatilor tai. Tot aici vei afla cum sa aplici Principiul Oz pentru a rezolva cele mai spinoase probleme de afaceri din zilele noastre si care sunt principalele tipuri de probleme pe care managerii tind sa le lase nerezolvate si care impiedica firmele sa-si indeplineasca misiunea de a deveni mai competitive, mai profitabile, mai apropiate de dorintele angajatilor si mai performante. Odata ajuns la finalul cartii, sper ca vei constientiza, draga cititorule ca, de multe ori nu factorii din jurul nostru sunt cauza propriului esec, ci mai degraba, propriul caracter, sau, asa cum spun cei trei autori ai cartii de fata: Nu uita, doar atunci cand iti asumi complet responsabilitatea pentru gandurile, emotiile, actiunile tale si rezultatele pe care le obtii, vei putea deveni stapanul propriului destin; daca nu, altcineva sau altceva va prelua fraiele. Victor Hugo a spus odata ca "poti rezista invaziei unei armate, dar nu si unei idei careia i-a sosit timpul". Cred ca Principiul Oz este ideea care va transforma companiile din America si le va pregati pentru secolul XXI. -Michael L. Eagle, Vicepresedinte al Global Manufacturing, Eli Lilly and Company Principiul Oz abordeaza profund si direct subiectul complex al responsabilitatii. Aceasta carte prezinta metodele si strategiile pentru a creste responsabilitatea in randul angajatilor, ceea ce va duce la maximizarea impactului oricarei initiative la nivelul intregii companii. Pot afirma din proprie experienta ca aplicarea conceptelor din Principiul Oz va imbunatati atat rezultatele personale, cat si ale companiei per ansamblu. -Ed Vanyo, Director general al Can Operations, Nestle Purina Timp de ani buni, am incercat sa facem o serie de schimbari fundamentale in sectorul de productie globala, dar pur si simplu nu reuseam. In cele din urma, am implementat conceptul responsabilitatii, asa cum este definit in Principiul Oz . Acest lucru ne-a ajutat sa ajungem pe drumul cel bun, iar acum avem parte de progresul pe care am incercat de mult sa-l obtinem. -Bill Smith, Vicepresedinte Global Corporation Manufacturing Services, Eli Lilly Principiul Oz i-a stimulat pe angajatii din toate departamentele noastre sa fie de acord cu o abordare usor de inteles, menita sa creeze mai multa responsabilitate la nivelul intregii companii. Pe scurt, ne-a ajutat sa devenim si mai buni la «a face ceea ce am spus ca vom face» si sa vedem rezultatele. -Michael E. Woods, Vicepresedinte senior, si Eric Houseman, Vicepresedinte operatiuni, Red Robin Gourmet Burgers Principiul Oz ne-a ajutat sa intelegem foarte bine responsabilitatea si sa devenim mai eficienti. Intreaga organizatie a imbratisat conceptul cu bratele deschise, iar acum este intiparit in cultura noastra ideea de a actiona deasupra liniei. Mai mult decat atat, datorita Principiului Oz , oricarei persoane care se alatura echipei noastre ii este usor sa inteleaga cum merge treaba la Pfizer Pratt Pharmaceuticals, atat in ceea ce priveste cultura, cat si modul in care actionam ca grup. -Dick Reggio, Vicepresedinte senior, Departamentul de Formare si Dezvoltare, Pratt Pharmaceuticals, o divizie a Pfizer, Inc. Principiul Oz este o lectura usoara si practica. Mesajul este atat de direct, incat uneori este usor de trecut cu vederea... Suntem in totalitate responsabili sa facem lucrurile sa devina realitate. A fost un concept extrem de bine primit. -David Grimes, Vicepresedinte, Departamentul de Vanzari, AT&T Conceptele pe care le gasim in aceasta carte sunt practice si ne intalnim cu ele in viata de zi cu zi. Este o carte bine scrisa, cu un limbaj simplu ce curge ca o conversatie. Contine mai putina teorie si mai multe exemple si strategii care pot fi puse imediat in aplicare. Noi am aplicat Principiul Oz si ne-am indrumat toti angajatii catre obiectivele pe care trebuie sa le atingem. Conceptele cuprinse in aceasta carte ne-au servit drept motivatie si au umplut golul care se crease intre conducere si angajati. -Vincente Trellis, Vicepresedinte Departamentul de Operatii si Instrumente Chirurgicale, Allergan Succesul nostru se bazeaza pe cultura pe care am reusit sa o dezvoltam de-a lungul anilor. Noile sintagme pe care le-am introdus in cultura firmei noastre (deasupra liniei, sub linie) si pe care le-am preluat din cartea Principiul Oz , ne-au ajutat sa ne concentram mai bine pe rezultatele pe care doream sa le obtinem. -Richard Methany, Vicepresedinte Departamentul de Resurse Umane, Carlson Restaurants Worldwide Te va ajuta sa abordezi orice idee sau problema noua si va avea un impact imens asupra abilitatii tale de a avea succes… Principiul Oz prezinta de la inceput un concept general, apoi te ajuta sa-l intelegi mai bine cu fiecare capitol. Dupa reorganizarea clientilor nostri, am inregistrat cea mai neagra luna din istoria companiei in ianuarie (luna care, de obicei, este nefavorabila in industria noastra). Le-am cerut tuturor sa predea un plan de responsabilitate si am facut cu 20% mai multe angajari decat preconizaseram. Acest lucru a fost o consecinta directa a implementarii Principiului Oz . - Mark Wortley, Presedinte al Beverly Care Alliance Principiul Oz te ajuta sa-ti eliberezi potentialul si sa ai o noua viziune asupra felului in care abordezi viata personala si profesionala. Iti adaptezi limbajul si te identifici imediat cu povestile si principiile prezentate. Daca adopti Principiul Oz si chiar aplici conceptele-cheie, iti vei schimba comportamentul si vei ajunge sa ai mai mult succes in obtinerea rezultatelor dorite. -Kelli Fitten, Vicepresedinte Departamentul de Resurse Umane, Brinker International Principiul Oz iti arata cum sa creezi un simt al urgentei si o responsabilitate pentru schimbare, ceea ce declanseaza o putere care se manifesta doar atunci cand fiecare angajat, indiferent de pozitia pe care o ocupa, isi indeplineste obligatiile si profita de ocazia de a participa la gasirea unor solutii. -Ginger Graham, Presedinte si Director general Amylin Pharmaceuticals, Inc. Limbajul folosit in Principiul Oz este de mare forta. Ideile din carte au trecut testul timpului si, atunci cand sunt aplicate, impactul este imediat. Invatamintele pe care le-am dobandit din acest volum sunt aplicabile in orice domeniu. -Chuck Rink, Director al Departamentului de Operatiuni El Torito Restaurants De la modul in care oferim si primim feedback, la modul in care ne desfasuram intrunirile saptamanale si pana la elementele de baza ale gestionarii performantei, am inceput sa aplicam Principiul Oz in compania noastra. Cartea aceasta prezinta o serie de concepte redutabile scrise intr-un limbaj accesibil, pe care ne putem baza in fiecare zi pentru a ne aduce aminte unul altuia ca nu ne putem permite sa cadem "sub linie"; si ne invata sa inlocuim scuzele cu rezultate. -Fred Wolfe, Presedinte si director executiv, El Torito Acapulco Restaurants Tot anul ne-am straduit sa facem mai multe vanzari, insa fara succes. Dupa ce am aplicat Principiul Oz , vanzarile din magazine au crescut - si au continuat sa creasca timp de unsprezece saptamani. Ne-am confruntat cu multe obstacole de-a lungul anului, dar echipa a ramas deasupra liniei si am reusit sa ne atingem obiectivul stabilit. -Kenneth White, Presedinte al Smith’s Food and Drug O carte foarte patrunzatoare, ce dezvaluie si examineaza esenta succesului pe plan personal si profesional. -Joseph A. Cannon, Presedinte si director general Geneva Steel Pur si simplu, spulbera scuzele rasuflate. Aceasta carte este o evaluare lucida si un plan potrivit pentru restabilirea responsabilitatii, a succesului personal si a vitalitatii, la nivelul intregii corporatii. -Dr. Paul R. Trimm, Profesor de strategie si leadership organizational, Universitatea Brigham Young
Scrie parerea ta
Principiul Oz - Roger Connors, Tom Smith, Craig Hickman
Ai cumparat produsul Principiul Oz - Roger Connors, Tom Smith, Craig Hickman ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Principiul Oz: Cum sa obtii rezultate prin responsabilitate individuala si organizationala Principiul Oz: Cum sa obtii rezultate prin responsabilitate individuala si organizationala / The Oz Principle: Getting Results Through Individual and Organizational Accountability de Roger Connors, Tom Smith si Craig Hickman este o carte despre responsabilitate si despre modul in care ea ne poate asigura succesul in plan individual sau organizational. Principiul Oz face trimitere la seducatoarea scriere a lui Frank Baum - Vrajitorul din Oz - in care personajele parcurg un drum simbolic, pana in Orasul de Smarald pentru ca vestitul vrajitor sa le rezolve problemele. Dar, cand ajung la destinatie, constata ca, de fapt, nu aveau nevoie de niciun vrajitor, pentru ca fiecare dintre ei era capabil sa isi rezolve problemele prin forte proprii. Autorii ne invita astfel pe fiecare dintre noi sa ne punem in pielea acestor personaje si sa parcurgem un drum simbolic de la ignoranta la cunoastere, de la frica la curaj, de la starea de paralizie la putere, si de la statul de victima la cel de responsabili pentru propriile noastre destine. Principiul Oz te invita asadar sa parcurgi "cararea pietruita cu caramizi galbene" spre Orasul de Smarald pe care fiecare dintre noi ar trebui sa o urmam pentru a ne redobandi calitatile necesare in vederea obtinerii succesului. Roger Connors si Tom Smith sunt copresedinti si fondatori ai companiei Partners In Leadership, care ofera cursuri de pregatire pentru personalul aflat in functii de conducere, precum si servicii de consultanta pentru companii din intreaga lume, fiind primii care au introdus cursuri despre asumarea responsabilitatii. Pe parcursul carierei, au dezvoltat ceea ce ei numesc "Cele trei principii ale responsabilitatii" - o abordare cuprinzatoare prin care companiile pot institui responsabilitatea, atat la nivel individual, cat si de echipa sau organizatie. Craig Hickman a urmat cursurile unui program de MBA la Harvard, este fondatorul companiei de consultanta Management Perspectives Group, iar in prezent activeaza ca Senior Partner la Partners In Leadership. A scris 17 carti, printre care se numara: Creating Excellence (Cum sa creezi execelenta), Mind of a Manager Soul of a Leader (Cum sa ai mintea unui manager si sufletul unui lider) si The Strategy Game (Jocul de strategie). Definitia responsabilitatii propusa de Principiul Oz este urmatoarea: O alegere personala pe care o face cineva in scopul de a-si depasi conditia, demonstrand ca detine instrumentele necesare pentru a obtine rezultatele dorite - observa, se implica, solutioneaza si actioneaza. Pe parcursul cartii vom vedea asadar cum putem obtine ceea ce ne dorim (la nivel individual sau de organizatie) aplicand principiul lui Oz care se refera la asumarea responsabilitatii. Volumul este impartit in trei parti dupa cum urmeaza: Partea I: Principiul Oz : Obtine rezultate asumandu-ti responsabilitatea In viata in general si in afaceri, in special, atitudinea de victima este cea mai rea. Care este opusul acesteia, te intrebi? Responsabilitatea, sunt de parere cei trei autori. De aceea, in acest capitol, vei afla ce este responsabilitatea, care sunt pasii spre responsabilitate si cum sa aplici responsabilitatea conform principiului Oz in fiecare aspect din viata ta, pentru a obtine ceea ce-ti doresti pentru tine, pentru echipa ta si compania ta. Asadar, drumul spre asumarea responsabilitatii presupune patru mari pasi: 1. Observa - presupune recunoasterea si constientizarea deplina a unei situatii. 2. Implica-te - se traduce prin asumarea experientelor si contextelor pe care le generam pentru noi si cei din jur. 3. Solutioneaza - presupune schimbarea starii de fapt prin cautarea unor solutii la probleme cu care poate ca nu te-ai mai confruntat anterior; 4. Actioneaza - presupune dedicarea si curajul de a duce la indeplinire solutiile gasite, chiar daca asta implica un grad ridicat de risc. Pornind de la premisa ca exista o linie intre succes si esec, autorii ne ghideaza cum sa ne situam deasupra liniei, adica in randul oamenilor de succes, prin acceptarea realitatii, responsabilitate, dedicare, gasirea de solutii la problemele care pot aparea si actiuni hotarate - si cum sa evitam acele comportamente care ne conduc in mod sigur in randul victimelor - sub linie: scuze, vina aruncata asupra altora, confuzie, neajutorare, etc. Testul pe care ti-l pun la dispozitie cei trei autori te va ajuta sa iti dai seama unde te situezi in momentul de fata: sub sau deasupra, liniei. Tot aici vei intelege pericolul la care te expui daca adopti atitudinea de victima, in special cand vine vorba de mediul de afaceri sau de procesul managerial, dar si care sunt cele sase etape ale ciclului victimizarii si cat este de important ca toti membrii unei organizatii sa-si asume responsabilitatea colectiva. Si pentru ca depasirea conditiei in vederea atingerii rezultatelor dorite este esenta Principiului Oz , asa cum tema puterii personale reprezinta esenta romanului scris de L. Frank Baum, autorii iti vor furniza pe tot cuprinsul acestui capitol informatiile de care ai nevoie pentru a te situa mereu deasupra liniei. Studiile de caz referitoare la mari companii precum: Lucent, Xerox, General Electric, Enron, Citigroup, si alte cateva, vor exemplifica ce se intampla la nivel de organizatie cand cei implicati se feresc sa isi asume responsabilitatea pentru faptele lor. Partea a II-a. Puterea responsabilitatii individuale: treci deasupra liniei Principiul Oz: fiecare detine puterea de a se ridica mai presus de imprejurarile in care se afla. Cu totii avem in noi puterea de a reusi sa facem ceea ce ne propunem. Daca in capitolul precedent ai aflat care sunt cei patru pasi spre asumarea responsabilitatii, in acest capitol autorii vor vorbi pe larg despre fiecare dintre ei, pavandu-ti astfel drumul spre un scenariu de succes pentru orice afacere, fara exceptie. Dar sa ii luam pe rand: 1. Observa. Autorii isi continua aici analogia dintre celebrul roman pentru copii "Vrajitorul din Oz" si responsabilitate. Leul simbolizeaza astfel prima dimensiune a responsabilitatii: curajul de a privi in fata realitatea. Tot aici vei afla: • pasii pe care trebuie sa ii faci pentru a trece deasupra liniei, • consecintele la care sa te astepti atunci cand vei refuza sa vezi realitatea asa cum e. • cateva ponturi referitoare la cum sa ceri un feedback sincer, • un test care te va ajuta sa iti evaluezi abilitatea de a recunoaste situatiile in care aluneci sub linie. 2. Pune-ti inima in joc si implica-te Omul de Tinichea simbolizeaza cea de-a doua treapta a responsabilitatii, si anume curajul de a ne implica. A te implica, inseamna, din perspectiva celor trei autori, sa vezi problema atat din perspectiva victimei, cat si din perspectiva responsabilitatii. Testul pe care ti-l pun la dispozitie autorii in acest capitol iti va spune in ce masura iti asumi responsabilitatea in momentul de fata in ceea ce faci. Tot aici, vei afla care sunt beneficiile deciziei de a te implica total in tot ceea ce intreprinzi. 3. Dobandeste intelepciune pentru a gasi solutia Sperie-Ciori simbolizeaza cea de-a treia treapta a responsabilitatii, si anume intelepciunea de a solutiona probleme. Autorii iti vor arata aici cum sa folosesti abilitatile de a observa si de a te implica, impreuna cu noua abilitate de a solutiona probleme pentru a depasi obstacolele care se ivesc pe drumul spre succes. De asemenea, iti vor vorbi despre beneficiile intelepciunii de a cauta solutii. Tot aici vei vedea ce consecinte pot aparea atunci cand te decizi sa nu rezolvi problemele la timp si vei putea parcurge o lista cu abilitatile necesare pentru a solutiona problemele usor si eficient. Testul de la finalul capitolului te va ajuta sa iti dai seama cat de bine te descurci in ceea ce priveste abilitatile de solutionare a problemelor. 4. Dezvolta-ti mijloacele pentru a actiona Dorothy simbolizeaza a 4-a treapta a responsabilitatii: capacitatea de a actiona. Doar cand si-a dat seama ca are aceasta abilitate si a folosit-o, a obtinut rezultatele pe care si le dorea. Chiar daca a avut pantofii fermecati in picioare inca de la inceputul calatoriei, Dorothy nu s-a folosit de puterea lor, pana cand nu a invatat Principiul Oz : fiecare detine puterea de a se ridica mai presus de imprejurarile in care se afla. Cu totii avem in noi puterea de a reusi sa facem ceea ce ne propunem. Responsabilitatea presupune sa ne asumam o situatie si sa actionam. Insa nu toti oamenii sunt capabili sa actioneze atunci cand trebuie. De ce se intampla asta, dar si care sunt consecintele atunci cand nu avem curajul de a actiona, vom afla din capitolul de fata. Tot aici vom descoperi si beneficiile pe care le obtinem daca actionam. Testul din acest capitol consta intr-un chestionar care te va ajuta sa descoperi daca esti dispus sau nu sa iti asumi riscurile care vin odata cu trecerea la actiune. Partea a III-a. Obtine rezultate cu ajutorul responsabilitatii colective. Ajuta-ti compania sa treaca deasupra liniei Pentru a asigura succesul afacerii tale este nevoie ca fiecare angajat sa-si asume atat responsabilitatea individuala, cat si pe cea colectiva. Iar pentru a realiza acest lucru, este nevoie de un leadership eficient deasupra liniei. Cei trei autori iti vor prezenta aici in acest sens o lista cu cele mai frecvente greseli pe care le fac liderii, pentru a sti sa le eviti pe viitor, dar si o lista cu comportamente specifice oamenilor care actioneaza deasupra liniei, respectiv sub linie, precum si caracteristicile specifice unui leadership responsabil. Asadar, daca pana acum s-a vorbit despre cum sa te ridici tu insuti deasupra liniei, in aceasta parte a cartii vei afla cum sa-i faci pe altii sa se ridice deasupra liniei. Vei afla asadar, care sunt cele cinci activitati-cheie care vor imbunatati substantial abilitatea angajatilor de a crea si a sustine o cultura a responsabilitatii in organizatia ta, dar si care sunt cei trei pasi necesari inainte de a incepe sa implementezi principiul responsabilitatii in firma ta. Autorii iti pun la dispozitie si in acest ultim capitol un test cu ajutorul caruia iti vei da seama in ce masura se aplica principiul responsabilitatii in momentul de fata in compania ta, dar si sase instrumente pentru cimentarea responsabilitatii in cultura companiei tale, precum si trei pasi pentru a perpetua responsabilitatea in randul angajatilor tai. Tot aici vei afla cum sa aplici Principiul Oz pentru a rezolva cele mai spinoase probleme de afaceri din zilele noastre si care sunt principalele tipuri de probleme pe care managerii tind sa le lase nerezolvate si care impiedica firmele sa-si indeplineasca misiunea de a deveni mai competitive, mai profitabile, mai apropiate de dorintele angajatilor si mai performante. Odata ajuns la finalul cartii, sper ca vei constientiza, draga cititorule ca, de multe ori nu factorii din jurul nostru sunt cauza propriului esec, ci mai degraba, propriul caracter, sau, asa cum spun cei trei autori ai cartii de fata: Nu uita, doar atunci cand iti asumi complet responsabilitatea pentru gandurile, emotiile, actiunile tale si rezultatele pe care le obtii, vei putea deveni stapanul propriului destin; daca nu, altcineva sau altceva va prelua fraiele. Victor Hugo a spus odata ca "poti rezista invaziei unei armate, dar nu si unei idei careia i-a sosit timpul". Cred ca Principiul Oz este ideea care va transforma companiile din America si le va pregati pentru secolul XXI. -Michael L. Eagle, Vicepresedinte al Global Manufacturing, Eli Lilly and Company Principiul Oz abordeaza profund si direct subiectul complex al responsabilitatii. Aceasta carte prezinta metodele si strategiile pentru a creste responsabilitatea in randul angajatilor, ceea ce va duce la maximizarea impactului oricarei initiative la nivelul intregii companii. Pot afirma din proprie experienta ca aplicarea conceptelor din Principiul Oz va imbunatati atat rezultatele personale, cat si ale companiei per ansamblu. -Ed Vanyo, Director general al Can Operations, Nestle Purina Timp de ani buni, am incercat sa facem o serie de schimbari fundamentale in sectorul de productie globala, dar pur si simplu nu reuseam. In cele din urma, am implementat conceptul responsabilitatii, asa cum este definit in Principiul Oz . Acest lucru ne-a ajutat sa ajungem pe drumul cel bun, iar acum avem parte de progresul pe care am incercat de mult sa-l obtinem. -Bill Smith, Vicepresedinte Global Corporation Manufacturing Services, Eli Lilly Principiul Oz i-a stimulat pe angajatii din toate departamentele noastre sa fie de acord cu o abordare usor de inteles, menita sa creeze mai multa responsabilitate la nivelul intregii companii. Pe scurt, ne-a ajutat sa devenim si mai buni la «a face ceea ce am spus ca vom face» si sa vedem rezultatele. -Michael E. Woods, Vicepresedinte senior, si Eric Houseman, Vicepresedinte operatiuni, Red Robin Gourmet Burgers Principiul Oz ne-a ajutat sa intelegem foarte bine responsabilitatea si sa devenim mai eficienti. Intreaga organizatie a imbratisat conceptul cu bratele deschise, iar acum este intiparit in cultura noastra ideea de a actiona deasupra liniei. Mai mult decat atat, datorita Principiului Oz , oricarei persoane care se alatura echipei noastre ii este usor sa inteleaga cum merge treaba la Pfizer Pratt Pharmaceuticals, atat in ceea ce priveste cultura, cat si modul in care actionam ca grup. -Dick Reggio, Vicepresedinte senior, Departamentul de Formare si Dezvoltare, Pratt Pharmaceuticals, o divizie a Pfizer, Inc. Principiul Oz este o lectura usoara si practica. Mesajul este atat de direct, incat uneori este usor de trecut cu vederea... Suntem in totalitate responsabili sa facem lucrurile sa devina realitate. A fost un concept extrem de bine primit. -David Grimes, Vicepresedinte, Departamentul de Vanzari, AT&T Conceptele pe care le gasim in aceasta carte sunt practice si ne intalnim cu ele in viata de zi cu zi. Este o carte bine scrisa, cu un limbaj simplu ce curge ca o conversatie. Contine mai putina teorie si mai multe exemple si strategii care pot fi puse imediat in aplicare. Noi am aplicat Principiul Oz si ne-am indrumat toti angajatii catre obiectivele pe care trebuie sa le atingem. Conceptele cuprinse in aceasta carte ne-au servit drept motivatie si au umplut golul care se crease intre conducere si angajati. -Vincente Trellis, Vicepresedinte Departamentul de Operatii si Instrumente Chirurgicale, Allergan Succesul nostru se bazeaza pe cultura pe care am reusit sa o dezvoltam de-a lungul anilor. Noile sintagme pe care le-am introdus in cultura firmei noastre (deasupra liniei, sub linie) si pe care le-am preluat din cartea Principiul Oz , ne-au ajutat sa ne concentram mai bine pe rezultatele pe care doream sa le obtinem. -Richard Methany, Vicepresedinte Departamentul de Resurse Umane, Carlson Restaurants Worldwide Te va ajuta sa abordezi orice idee sau problema noua si va avea un impact imens asupra abilitatii tale de a avea succes… Principiul Oz prezinta de la inceput un concept general, apoi te ajuta sa-l intelegi mai bine cu fiecare capitol. Dupa reorganizarea clientilor nostri, am inregistrat cea mai neagra luna din istoria companiei in ianuarie (luna care, de obicei, este nefavorabila in industria noastra). Le-am cerut tuturor sa predea un plan de responsabilitate si am facut cu 20% mai multe angajari decat preconizaseram. Acest lucru a fost o consecinta directa a implementarii Principiului Oz . - Mark Wortley, Presedinte al Beverly Care Alliance Principiul Oz te ajuta sa-ti eliberezi potentialul si sa ai o noua viziune asupra felului in care abordezi viata personala si profesionala. Iti adaptezi limbajul si te identifici imediat cu povestile si principiile prezentate. Daca adopti Principiul Oz si chiar aplici conceptele-cheie, iti vei schimba comportamentul si vei ajunge sa ai mai mult succes in obtinerea rezultatelor dorite. -Kelli Fitten, Vicepresedinte Departamentul de Resurse Umane, Brinker International Principiul Oz iti arata cum sa creezi un simt al urgentei si o responsabilitate pentru schimbare, ceea ce declanseaza o putere care se manifesta doar atunci cand fiecare angajat, indiferent de pozitia pe care o ocupa, isi indeplineste obligatiile si profita de ocazia de a participa la gasirea unor solutii. -Ginger Graham, Presedinte si Director general Amylin Pharmaceuticals, Inc. Limbajul folosit in Principiul Oz este de mare forta. Ideile din carte au trecut testul timpului si, atunci cand sunt aplicate, impactul este imediat. Invatamintele pe care le-am dobandit din acest volum sunt aplicabile in orice domeniu. -Chuck Rink, Director al Departamentului de Operatiuni El Torito Restaurants De la modul in care oferim si primim feedback, la modul in care ne desfasuram intrunirile saptamanale si pana la elementele de baza ale gestionarii performantei, am inceput sa aplicam Principiul Oz in compania noastra. Cartea aceasta prezinta o serie de concepte redutabile scrise intr-un limbaj accesibil, pe care ne putem baza in fiecare zi pentru a ne aduce aminte unul altuia ca nu ne putem permite sa cadem "sub linie"; si ne invata sa inlocuim scuzele cu rezultate. -Fred Wolfe, Presedinte si director executiv, El Torito Acapulco Restaurants Tot anul ne-am straduit sa facem mai multe vanzari, insa fara succes. Dupa ce am aplicat Principiul Oz , vanzarile din magazine au crescut - si au continuat sa creasca timp de unsprezece saptamani. Ne-am confruntat cu multe obstacole de-a lungul anului, dar echipa a ramas deasupra liniei si am reusit sa ne atingem obiectivul stabilit. -Kenneth White, Presedinte al Smith’s Food and Drug O carte foarte patrunzatoare, ce dezvaluie si examineaza esenta succesului pe plan personal si profesional. -Joseph A. Cannon, Presedinte si director general Geneva Steel Pur si simplu, spulbera scuzele rasuflate. Aceasta carte este o evaluare lucida si un plan potrivit pentru restabilirea responsabilitatii, a succesului personal si a vitalitatii, la nivelul intregii corporatii. -Dr. Paul R. Trimm, Profesor de strategie si leadership organizational, Universitatea Brigham Young
Acorda un calificativ