"Vom urma povetele lui Alexandru Vlahuta si vom porni intr-o calatorie "Pe aripile cuvintelor", dat fiind ca deslusirea tainelor literaturii constituie o preocupare permanenta a dascalului: "Invata-l pe scolar sa construiasca frumos si solid. Arata-i ce-i urat si ce-i frumos. Povatuieste pe scolar si fa-l sa-si scalde, ca intr-un izvor limpede si racoritor, tinerile lui ganduri. Pune-i un model dinaintea ochilor. Atata-l, infierbanta-l, fa-l roman dezghetat, destoinic si semet, ravnitor si statornic in a lui spre bine indeletnicire..." [...] dezvoltarea posibilitatilor de exprimare a copilului se realizeaza cu eficienta maxima in orele de literatura romana, in general, si literatura pentru copii in mod deosebit, prin studierea de texte specifice varstei, ce pun in valoare intregul sistem lingvistic. In primul rand, prin convorbiri, povestiri, repovestiri, memorizari, lectura unor texte, precum si prin jocurile didactice realizate in ore, se va urmari dezvoltarea capacitatii de a comunica si de a scrie. In al doilea rand, pentru ca apropierea de carti sa devina o deprindere zilnica, iar deprinderea de a citi o necesitate, este necesar ca scoala si familia sa se implice activ in apropierea elevului de miracolul cartii. Lectura expresiva si metodele care-i fac pe elevi descoperitori ai unui imens tezaur de informatii, de experiente umane, de modele morale, de emotii si sentimente, vor impune, in cele din urma, literatura in atentia lor. In final, prin orele de literatura pentru copii se realizeaza mai multe obiective, concretizate in: • stimularea curiozitatii, imaginatiei, perseverentei, increderii in fortele proprii; •formarea unei gandiri creative, flexibile; -incurajarea unei atitudini favorabile fata de lectura; •stimularea interesului pentru carte si dezvoltarea gustului pentru citit; •formarea capacitatii de a surprinde, de a descoperi continuturi si forme ale realitatii exprimate intr-o multitudine de modalitati; •formarea treptata a unui vocabular adecvat, a unei vorbiri fluente si logice. Prin urmare, literatura pentru copii este o sursa de imbogatire spirituala, ea dispunand de valente multiple estetice si morale sigure, cultivandu-le copiilor sentimentele alese prin modelele oferite de textele selectate sau invatandu-i pe acestia sa dezaprobe modelele negative intalnite, largindu-le astfel aria de cunoastere." - Autoarea
Scrie parerea ta
Pe aripile cuvintelor - Clasa 4 - Adina Grigore
Ai cumparat produsul Pe aripile cuvintelor - Clasa 4 - Adina Grigore ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
"Vom urma povetele lui Alexandru Vlahuta si vom porni intr-o calatorie "Pe aripile cuvintelor", dat fiind ca deslusirea tainelor literaturii constituie o preocupare permanenta a dascalului: "Invata-l pe scolar sa construiasca frumos si solid. Arata-i ce-i urat si ce-i frumos. Povatuieste pe scolar si fa-l sa-si scalde, ca intr-un izvor limpede si racoritor, tinerile lui ganduri. Pune-i un model dinaintea ochilor. Atata-l, infierbanta-l, fa-l roman dezghetat, destoinic si semet, ravnitor si statornic in a lui spre bine indeletnicire..." [...] dezvoltarea posibilitatilor de exprimare a copilului se realizeaza cu eficienta maxima in orele de literatura romana, in general, si literatura pentru copii in mod deosebit, prin studierea de texte specifice varstei, ce pun in valoare intregul sistem lingvistic. In primul rand, prin convorbiri, povestiri, repovestiri, memorizari, lectura unor texte, precum si prin jocurile didactice realizate in ore, se va urmari dezvoltarea capacitatii de a comunica si de a scrie. In al doilea rand, pentru ca apropierea de carti sa devina o deprindere zilnica, iar deprinderea de a citi o necesitate, este necesar ca scoala si familia sa se implice activ in apropierea elevului de miracolul cartii. Lectura expresiva si metodele care-i fac pe elevi descoperitori ai unui imens tezaur de informatii, de experiente umane, de modele morale, de emotii si sentimente, vor impune, in cele din urma, literatura in atentia lor. In final, prin orele de literatura pentru copii se realizeaza mai multe obiective, concretizate in: • stimularea curiozitatii, imaginatiei, perseverentei, increderii in fortele proprii; •formarea unei gandiri creative, flexibile; -incurajarea unei atitudini favorabile fata de lectura; •stimularea interesului pentru carte si dezvoltarea gustului pentru citit; •formarea capacitatii de a surprinde, de a descoperi continuturi si forme ale realitatii exprimate intr-o multitudine de modalitati; •formarea treptata a unui vocabular adecvat, a unei vorbiri fluente si logice. Prin urmare, literatura pentru copii este o sursa de imbogatire spirituala, ea dispunand de valente multiple estetice si morale sigure, cultivandu-le copiilor sentimentele alese prin modelele oferite de textele selectate sau invatandu-i pe acestia sa dezaprobe modelele negative intalnite, largindu-le astfel aria de cunoastere." - Autoarea
Acorda un calificativ