Oamenii ar trebui sa poata face un efort asupra lor insisi, sa invete virtutile meditatiei constiente, calitatile efortului si de asemenea neajunsurile orbirilor voluntare si ale comoditatii. Avem nevoie de o remaniere a ordinii launtrice, avem nevoie sa ne cream o noua viziune si organe noi pentru a vedea si a putea explora si o alta dimensiune a vietii, cea interioara. Keyserling ne cere o redresare a constiintei si a gandirii, o anumita atitudine spirituala in care cunoasterea si viata se topesc una intr-alta si unde inteligenta nu ramane doar spectatoare, ci se angajeaza cu toata responsabilitatea amestecandu-se cu destinul omului. Teoria si practica devin astfel inseparabile, iar viata superioara este astfel una singura. - Maurice Boucher Sensul oricarei vieti prezente rezida in ceea ce va veni dupa ea. Toata viata, astfel, este o stradanie irezistibila indreptata spre inainte, fara odihna si fara preget. Orice stadiu al vietii aspira a fi depasit, indivizii infloresc, se prapadesc, se asociaza, se scindeaza, se pierd in sinteze superioare si se separa intr-o frenetica schimbare. Omul matur nu vede in existenta sa personala ultimul lucru, el isi recunoaste Sensul in ceea ce va veni dupa el si simte imperativul de a continua aceasta existenta intr-o forma oarecare. El apartine unui viitor pe care nu va apuca sa-1 traiasca. Aceasta fuga fluctuanta,, cu sens unic, a vietii peste orice prezent in viitorul obscur, fara de sfarsit, este fenomenul cel mai colosal pe care-1 cunoastem. - Nemurire - Capitolul 7 - Individ si Viagi
Scrie parerea ta
Nemurire. Opere complete Vol.11 - Hermann Keyserling
Ai cumparat produsul Nemurire. Opere complete Vol.11 - Hermann Keyserling ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Oamenii ar trebui sa poata face un efort asupra lor insisi, sa invete virtutile meditatiei constiente, calitatile efortului si de asemenea neajunsurile orbirilor voluntare si ale comoditatii. Avem nevoie de o remaniere a ordinii launtrice, avem nevoie sa ne cream o noua viziune si organe noi pentru a vedea si a putea explora si o alta dimensiune a vietii, cea interioara. Keyserling ne cere o redresare a constiintei si a gandirii, o anumita atitudine spirituala in care cunoasterea si viata se topesc una intr-alta si unde inteligenta nu ramane doar spectatoare, ci se angajeaza cu toata responsabilitatea amestecandu-se cu destinul omului. Teoria si practica devin astfel inseparabile, iar viata superioara este astfel una singura. - Maurice Boucher Sensul oricarei vieti prezente rezida in ceea ce va veni dupa ea. Toata viata, astfel, este o stradanie irezistibila indreptata spre inainte, fara odihna si fara preget. Orice stadiu al vietii aspira a fi depasit, indivizii infloresc, se prapadesc, se asociaza, se scindeaza, se pierd in sinteze superioare si se separa intr-o frenetica schimbare. Omul matur nu vede in existenta sa personala ultimul lucru, el isi recunoaste Sensul in ceea ce va veni dupa el si simte imperativul de a continua aceasta existenta intr-o forma oarecare. El apartine unui viitor pe care nu va apuca sa-1 traiasca. Aceasta fuga fluctuanta,, cu sens unic, a vietii peste orice prezent in viitorul obscur, fara de sfarsit, este fenomenul cel mai colosal pe care-1 cunoastem. - Nemurire - Capitolul 7 - Individ si Viagi
Acorda un calificativ