Jnana Yoga este una dintre cele patru cai spirituale majore din traditia indiana a practicii yoga, alaturi de Bhakti Yoga (yoga devotiunii), Karma Yoga (yoga actiunii) si Raja Yoga (yoga controlului mental). In Jnana Yoga (calea cunoasterii spirituale) se pune accentul pe dobandirea intelepciunii si a cunoasterii prin realizarea adevaratului sine. Swami Vivekananda, unul dintre cei mai importanti si influenti ganditori spirituali din India care au contribuit la aducerea filosofiei Vedanta si a practicii yoga in Occident, a scris aceasta carte pentru a-i ajuta pe cititori sa inteleaga si sa aplice invataturile Jnana Yoga in viata lor de zi cu zi. Cartea ofera o prezentare detaliata a diferitelor aspecte ale lui Jnana Yoga, cum ar fi conceptul de Brahman (Fiinta suprema), maya (iluzia) si ahamkara (egoul). Prin intermediul discursurilor redate in carte, tinute la New York si Londra, in fata unui public insetat de cunoastere spirituala, dar educat in spirit modern, Vivekananda dovedeste o intelegere profunda a modului de gandire occidental, considerand ca filosofia Advaita Vedanta este poate cea mai potrivita pentru oamenii din ziua de astazi. De-a lungul istoriei culturii indiene, de fiecare data cand spiritul religios parea sa dispara, filosofia care sustine nondualitatea si ideea unui Dumnezeu impersonal s-a dovedit a fi solutia salvatoare. Fiind cea mai potrivita pentru oamenii cu tinuta intelectuala, ea a castigat din ce in ce mai mult teren in Europa si in America. Aceasta filosofie reconciliaza stiinta si religia, poezia si filosofia. Aceasta va fi religia viitorului iar daca vom fi capabili s-o punem in practica, puteti fi siguri ca va fi o religie pentru toate epocile si toate popoarele. Aceasta va fi singura cale acceptabila pentru stiinta moderna, caci ea a ajuns la aproape aceleasi concluzii. Este posibil sa avem intelectul unui Sankara si inima unui Buddha. In Vest, acordati aceeasi libertate pe taram social si, in consecinta, aveti o excelenta organizare sociala. Noi nu am acordat libertati in sfera socialului si avem o societate anchilozata. Voi nu ati permis niciodata libera exprimare in chestiuni de ordin religios, impunand cu sabia in mana propriile credinte, rezultatul fiind ca religia este un domeniu subdezvoltat si degenerat in cadrul spiritualitatii europene. In India, trebuie sa descatusam societatea; in Europa, trebuie scoase lan-turile care impiedica propasirea in plan spiritual." Forma umana este mai inalta chiar decat cea a ingerului, fiind cea mai inalta dintre toate formele; omul este fiinta suprema din intreaga creatie, deoarece el dobandeste libertatea. Pana cand impulsul rau nu este total consumat si impuritatile din trecut complet arse, nu este cu putinta ca vreun om sa vada si sa realizeze adevarul. Sotia isi va iubi mai mult propriul sot stiind ca sotul este Insusi Dumnezeu. Sotul isi va iubi mai mult propria sotie stiind ca sotia este Insusi Dumnezeu. Mama isi va iubi mai mult copiii stiind ca acestia sunt Insusi Dumnezeu. Omul isi va iubi cel mai mare dusman stiind ca pana si acesta este Insusi Dumnezeu. Omul va iubi un sfant stiind ca sfantul este Insusi Dumnezeu, iar sfantul va iubi oamenii cei mai abjecti deoarece stie ca in spatele celor mai pacatosi oameni se afla El, Domnul. Pana cand nu veti obtine realizarea, nu exista nicio diferenta intre voi si atei. Ateii sunt sinceri, insa omul care isi afirma credinta in religie fara a incerca sa o realizeze nu este sincer. Daca un adevar atat de nobil precum altruismul nu poate fi practicat in societate, este mai bine ca omul sa renunte la ea si sa mearga in padure. Ar fi un act de veritabila cutezanta. Traducere din limba engleza de Marian Stan.
Scrie parerea ta
Jnana yoga. Eliberare prin cunoastere - Swami Vivekananda
Ai cumparat produsul Jnana yoga. Eliberare prin cunoastere - Swami Vivekananda ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Jnana Yoga este una dintre cele patru cai spirituale majore din traditia indiana a practicii yoga, alaturi de Bhakti Yoga (yoga devotiunii), Karma Yoga (yoga actiunii) si Raja Yoga (yoga controlului mental). In Jnana Yoga (calea cunoasterii spirituale) se pune accentul pe dobandirea intelepciunii si a cunoasterii prin realizarea adevaratului sine. Swami Vivekananda, unul dintre cei mai importanti si influenti ganditori spirituali din India care au contribuit la aducerea filosofiei Vedanta si a practicii yoga in Occident, a scris aceasta carte pentru a-i ajuta pe cititori sa inteleaga si sa aplice invataturile Jnana Yoga in viata lor de zi cu zi. Cartea ofera o prezentare detaliata a diferitelor aspecte ale lui Jnana Yoga, cum ar fi conceptul de Brahman (Fiinta suprema), maya (iluzia) si ahamkara (egoul). Prin intermediul discursurilor redate in carte, tinute la New York si Londra, in fata unui public insetat de cunoastere spirituala, dar educat in spirit modern, Vivekananda dovedeste o intelegere profunda a modului de gandire occidental, considerand ca filosofia Advaita Vedanta este poate cea mai potrivita pentru oamenii din ziua de astazi. De-a lungul istoriei culturii indiene, de fiecare data cand spiritul religios parea sa dispara, filosofia care sustine nondualitatea si ideea unui Dumnezeu impersonal s-a dovedit a fi solutia salvatoare. Fiind cea mai potrivita pentru oamenii cu tinuta intelectuala, ea a castigat din ce in ce mai mult teren in Europa si in America. Aceasta filosofie reconciliaza stiinta si religia, poezia si filosofia. Aceasta va fi religia viitorului iar daca vom fi capabili s-o punem in practica, puteti fi siguri ca va fi o religie pentru toate epocile si toate popoarele. Aceasta va fi singura cale acceptabila pentru stiinta moderna, caci ea a ajuns la aproape aceleasi concluzii. Este posibil sa avem intelectul unui Sankara si inima unui Buddha. In Vest, acordati aceeasi libertate pe taram social si, in consecinta, aveti o excelenta organizare sociala. Noi nu am acordat libertati in sfera socialului si avem o societate anchilozata. Voi nu ati permis niciodata libera exprimare in chestiuni de ordin religios, impunand cu sabia in mana propriile credinte, rezultatul fiind ca religia este un domeniu subdezvoltat si degenerat in cadrul spiritualitatii europene. In India, trebuie sa descatusam societatea; in Europa, trebuie scoase lan-turile care impiedica propasirea in plan spiritual." Forma umana este mai inalta chiar decat cea a ingerului, fiind cea mai inalta dintre toate formele; omul este fiinta suprema din intreaga creatie, deoarece el dobandeste libertatea. Pana cand impulsul rau nu este total consumat si impuritatile din trecut complet arse, nu este cu putinta ca vreun om sa vada si sa realizeze adevarul. Sotia isi va iubi mai mult propriul sot stiind ca sotul este Insusi Dumnezeu. Sotul isi va iubi mai mult propria sotie stiind ca sotia este Insusi Dumnezeu. Mama isi va iubi mai mult copiii stiind ca acestia sunt Insusi Dumnezeu. Omul isi va iubi cel mai mare dusman stiind ca pana si acesta este Insusi Dumnezeu. Omul va iubi un sfant stiind ca sfantul este Insusi Dumnezeu, iar sfantul va iubi oamenii cei mai abjecti deoarece stie ca in spatele celor mai pacatosi oameni se afla El, Domnul. Pana cand nu veti obtine realizarea, nu exista nicio diferenta intre voi si atei. Ateii sunt sinceri, insa omul care isi afirma credinta in religie fara a incerca sa o realizeze nu este sincer. Daca un adevar atat de nobil precum altruismul nu poate fi practicat in societate, este mai bine ca omul sa renunte la ea si sa mearga in padure. Ar fi un act de veritabila cutezanta. Traducere din limba engleza de Marian Stan.
Acorda un calificativ