Fata de avalansa de lucrari destinate comunicarii de orice fel - cotidiana, profesionala, organizationala, artistica, jurnalistica etc. - educatia a reactionat corespunzator, incluzand in aria ei de interes aceasta inepuizabila sursa de imbogatire si diversificare a mijloacelor de expresie in relatia atat de fragila dintre magistrii-educatori si mai tinerii lor discipoli. In mediul educational, limbajul verbal - oral si scris - ramane dominant, dar si cel nonverbal se contureaza ca un sustinator si un potentator al acestuia. Desi prezent, activ si plin de nuante, limbajul nonverbal se pierde totusi printre alte prioritati ale profesionistilor din sistem, mai grabnice si mai presante pentru viata scolii. A-i acorda un oarecare credit si a-i face loc in teoria si practica educationala nu poate fi decat in beneficiul actelor de instruire, indrumare, consiliere, orientare, corectare s.a., pe care le activeaza sistemul de educatie. [...] Asadar, cum s-a conturat aceasta carte? Una din sursele de care am beneficiat in calitate de cercetator educational a fost prezenta mea, ca observator, la diferite activitati in spatiul scolar si extrascolar in unitati de invatamant preuniversitar.Am constatat, printre altele, ca, dincolo de ceea ce se petrece "la vedere" in ritmul alert al unei lectii, o clasa/grupa de elevi poate fi "citita" ca o carte deschisa, cu personaje de tot felul si intamplarile lor obisnuite sau neprevazute. Multe din datele consemnate in fisele de observatie sunt presarate in paginile acestei carti si vreau sa cred ca o buna parte dintre profesori le vor recunoaste si in clasele pe care ei le conduc. [...] Implicarea directa in activitati metodico-stiintifice ale cadrelor didactice (proiecte, dezbateri, expuneri, sesiuni, studii s.a.) mi-a prilejuit colectarea de date, pareri, controverse, atitudini, experiente etc., pe care le-am interpretat in favoarea comunicarii verbale/nonverbale in context scolar si le-am valorificat in paginile ce urmeaza. [...]Volumul de fata se inscrie in suita de titluri pe care le-am publicat in anii anteriori, adaugand acestora parte din ceea ce ar putea sa insemne diversitatea si ineditul comunicarii nonverbale intr-un spatiu animat de copii, expansivi si temerari prin natura copilariei pe care o strabat in anii de scoala alaturi de profesorii lor.Cartea se limiteaza la mediul scolii, dar tema ramane deschisa celor interesati pentru abordari metodice si stiintifice in orice alt cadru in care adultii comunica in mod profesionist cu copii de diferite varste si problemele lor, iar limbajul nonverbal functioneaza in mod benefic pentru cei implicati. De un real folos mi-au fost lucrarile specialistilor in domeniu, care au pus in circulatie informatii de nivel academic despre fenomenul comunicarii - concepte, modele, teorii, experimente, practici etc. -, care pot si trebuie sa intre in sistemul de cunostinte al oricarui educator, daca isi propune o documentare mai extinsa. [...] -Dr. Eugenia Enachescu
Scrie parerea ta
Comunicarea nonverbala in universul scolar - Eugenia Enachescu
Ai cumparat produsul Comunicarea nonverbala in universul scolar - Eugenia Enachescu ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Fata de avalansa de lucrari destinate comunicarii de orice fel - cotidiana, profesionala, organizationala, artistica, jurnalistica etc. - educatia a reactionat corespunzator, incluzand in aria ei de interes aceasta inepuizabila sursa de imbogatire si diversificare a mijloacelor de expresie in relatia atat de fragila dintre magistrii-educatori si mai tinerii lor discipoli. In mediul educational, limbajul verbal - oral si scris - ramane dominant, dar si cel nonverbal se contureaza ca un sustinator si un potentator al acestuia. Desi prezent, activ si plin de nuante, limbajul nonverbal se pierde totusi printre alte prioritati ale profesionistilor din sistem, mai grabnice si mai presante pentru viata scolii. A-i acorda un oarecare credit si a-i face loc in teoria si practica educationala nu poate fi decat in beneficiul actelor de instruire, indrumare, consiliere, orientare, corectare s.a., pe care le activeaza sistemul de educatie. [...] Asadar, cum s-a conturat aceasta carte? Una din sursele de care am beneficiat in calitate de cercetator educational a fost prezenta mea, ca observator, la diferite activitati in spatiul scolar si extrascolar in unitati de invatamant preuniversitar.Am constatat, printre altele, ca, dincolo de ceea ce se petrece "la vedere" in ritmul alert al unei lectii, o clasa/grupa de elevi poate fi "citita" ca o carte deschisa, cu personaje de tot felul si intamplarile lor obisnuite sau neprevazute. Multe din datele consemnate in fisele de observatie sunt presarate in paginile acestei carti si vreau sa cred ca o buna parte dintre profesori le vor recunoaste si in clasele pe care ei le conduc. [...] Implicarea directa in activitati metodico-stiintifice ale cadrelor didactice (proiecte, dezbateri, expuneri, sesiuni, studii s.a.) mi-a prilejuit colectarea de date, pareri, controverse, atitudini, experiente etc., pe care le-am interpretat in favoarea comunicarii verbale/nonverbale in context scolar si le-am valorificat in paginile ce urmeaza. [...]Volumul de fata se inscrie in suita de titluri pe care le-am publicat in anii anteriori, adaugand acestora parte din ceea ce ar putea sa insemne diversitatea si ineditul comunicarii nonverbale intr-un spatiu animat de copii, expansivi si temerari prin natura copilariei pe care o strabat in anii de scoala alaturi de profesorii lor.Cartea se limiteaza la mediul scolii, dar tema ramane deschisa celor interesati pentru abordari metodice si stiintifice in orice alt cadru in care adultii comunica in mod profesionist cu copii de diferite varste si problemele lor, iar limbajul nonverbal functioneaza in mod benefic pentru cei implicati. De un real folos mi-au fost lucrarile specialistilor in domeniu, care au pus in circulatie informatii de nivel academic despre fenomenul comunicarii - concepte, modele, teorii, experimente, practici etc. -, care pot si trebuie sa intre in sistemul de cunostinte al oricarui educator, daca isi propune o documentare mai extinsa. [...] -Dr. Eugenia Enachescu
Acorda un calificativ