Viteza increderii: Singurul lucru care schimba totul / The Speed of Trust: The One Thing that Changes Everything de Stephen M.R Covey si Rebecca R. Merrill este un audiobook despre incredere. Stephen M.R Covey iti prezinta calea increderii: cum sa o castigi, sa o construiesti, sa o pastrezi si sa o incorporezi in fiecare aspect al vietii tale, pentru ca, asa cum va demonstra pe parcursul audiobookului, o incredere mai mare genereaza rezultate mai bune, cu un cost mai scazut, intr-un timp mai scurt, atat in relatiile profesionale, cat si in cele personale. „Viteza increderii” este deopotriva un audiobook de dezvoltare personala, dar si de leadership, parerea lui Covey fiind ca: „increderea este competenta-cheie de leadership a noii economii globale”. Durata audiobook: 14 ore si 2 minute Lectura: Traian Maicanescu Stephen M.R. Covey este un fost specialist in afaceri si antreprenor „convertit” in scriitor si speaker, care a reusit prin intermediul acestei carti, devenite bestseller New York Times, sa se remarce ca un specialist in… incredere. Covey este cofondator si CEO al CoveyLink Worldwide dar si un cautat, important si convingator consultant pe probleme de incredere, leadership, etica si performanta ridicata. Discursurile lui pledeaza in favoarea ideii ca nimic nu este mai rapid ca viteza increderii si ca viteza de a stabili, creste, extinde si restabili increderea cu toate partile implicate este competenta cheie a leadershipului in noua economie globala. Putine lucruri pot ajuta un individ mai mult decat a i se da o responsabilitate si de a-i spune ca ai incredere in el. - Booker T. Washington Autorul vorbeste despre criza de incredere cu care se confrunta societatea globala la nivelul tuturor tipurilor de relatii si despre pretul mare pe care il platim din cauza neincrederii: „Lipsa increderii dubleaza costurile in afaceri” (John Whitney). Parerea lui Covey este ca increderea este singurul lucru care poate schimba totul, de aceea considera esential ca fiecare dintre noi sa invete sa poarte „ochelarii increderii”, subliniind beneficiile pe care le are aceasta la toate nivelurile vietii noastre: Increderea ridicata este precum drojdia pentru paine, care face totul sa creasca. Intr-o companie, increderea ridicata imbunatateste semnificativ comunicarea, colaborarea, executia, inovatia, strategia, angajamentul, parteneriatul si relatiile cu toti actionarii. In viata ta personala, increderea ridicata imbunatateste semnificativ entuziasmul, energia, pasiunea, creativitatea si bucuria ta in relatiile cu familia, prietenii si comunitatea. Evident, dividendele nu constau doar intr-o viteza mai mare si o economie in crestere, ci intr-o bucurie mai mare si o calitate mai buna a vietii. CUM FUNCTIONEAZA INCREDEREA? Potrivit lui Covey, increderea este una dintre cele mai puternice forme de motivatie si inspiratie si totodata o functie a doua lucruri: caracterul si competenta. Caracterul include: integritatea, obiectivul de urmat, intentia fata de oameni, iar competenta include capacitatile unui individ, abilitatile, rezultatele si palmaresul. CELE CINCI VALURI ALE INCREDERII cele 5 valuri ale increderii definesc cele cinci niveluri sau contexte in care indivizii stabilesc increderea. Covey este convins de faptul ca noi indivizii suntem extraordinar de capabili sa schimbam nivelul de incredere in orice relatie cu conditia sa invatam sa actionam dinauntru in afara. Cele 5 valuri ale increderii reprezinta structura pentru a intelege si a face increderea realizabila. La finalul parcurgerii celor cinci valuri autorul promite ca: •Vei vedea, vei vorbi si te vei comporta in moduri care stabilesc increderea; •Vei castiga o pereche de „ochelari ai increderii” astfel incat sa fii capabil sa vezi increderea intr-un mod cu totul diferit – un mod care iti va deschide ochii spre posibilitati si iti va permite sa iti sporesti increderea; •Vei castiga un limbaj pentru a vorbi despre incredere; •Vei dezvolta comportamente care stabilesc si sporesc increderea, in special cele 13 comportamente ale oamenilor si liderilor de mare incredere din toata lumea si vei intelege cum te poti comporta in moduri care cladesc incredere de durata; •Vei intelege ca esti o persoana care influenteaza, ca esti un lider, chiar daca numai pentru tine insuti. Mai mult decat atat, autorul iti promite ca, aplicand principiile din carte: •Vei cladi relatii mai puternice, mai sustenabile; •Vei obtine deznodaminte mai bune; •Vei avea mai multe oportunitati, mai multa influenta si mai multa distractie; •Vei invata cum sa stabilesti, sa restabilesti si sa extinzi – singurul lucru care are un impact spectaculos asupra tuturor celorlalte lucruri din viata ta – increderea. Primul val – INCREDEREA IN SINE In afaceri, relatii, familie si in viata personala, e intelept sa recunoastem capacitatea oamenilor de a invata din propriile greseli si de a se schimba. Increderea in sine se refera la abilitatea noastra de a stabili si a atinge teluri, de a pastra angajamente, de a pune teoria in practica si de a le inspira incredere celorlalti. Principiul cheie care sta la baza acestui val este credibilitatea, care vine din radacina cuvantului latinesc „credere”, care inseamna a crede. Acesta este principiul fondator care ne permite sa stabilim si sa sustinem incredere la toate nivelurile. In acest capitol vei afla modalitati de a deveni atat pentru tine cat si pentru ceilalti o persoana de incredere. Tot aici vom descoperi cele patru nuclee ale credibilitatii si anume: integritatea, intentia, capacitatile si rezultatele care te fac plauzibil, atat fata de tine insuti cat si fata de ceilalti.Autorul vorbeste despre calitatile pe care le implica integritatea, despre metodele prin care iti poti creste integritatea, dar si despre impactul pe care il are cresterea integritatii asupra vitezei si costului cu care faci lucrurile importante din viata ta. Vom afla totodata ce este intentia, care este importanta ei, care este impactul ei asupra increderii si care sunt acceleratorii pentru a avea intentii mai bune.Vei fi invitat de asemenea sa iti descoperi capacitatile: talentele, priceperile, cunostintele, competentele si abilitatile care iti permit sa performezi cu excelenta; sa-ti sporesti capacitatile si sa descoperi mecanismul prin care ti-ai putea spori abilitatile de incredere in sine. Autorul iti ofera in final un model de a-ti evalua rezultatele in mod corect, dar si o metoda de a-ti imbunatati rezultatele. Al doilea val – INCREDEREA IN RELATIILE CU CEILALTI Noi ne judecam pe noi insine in functie de ceea ce ne simtim capabili sa facem, in timp ce ceilalti ne judeca in functie de ceea ce am facut deja - Henry Wadsworth Longfellow.In acest capitol autorul face referire la modul de a stabili si spori conturile de incredere pe care le detinem cu ceilalti. Principiul cheie care sta la baza acestui val este comportamentul constant, autorul aducand in prim plan aici cele 13 comportamente-cheie comune liderilor de mare incredere din toata lumea.Aceste comportamente se bazeaza pe principiile care guverneaza increderea in relatiile cu ceilalti, si, odata invatate si aplicate duc la o abilitate semnificativ crescuta de a genera incredere cu toti cei implicati pentru a imbunatati relatii si a obtine rezultate mai bune. Aceste 13 comportamente-cheie sunt: 1.Vorbeste direct; 2.Demonstreaza respect; 3.Creeaza transparenta; 4.Indreapta greselile; 5.Arata loialitate; 6.Livreaza rezultate; 7.Perfectioneaza-te; 8. Confrunta-te cu realitatea; 9. Clarifica asteptarile; 10.Practica raspunderea; 11.Intai asculta; 12.Respecta-ti angajamentele; 13. Extinde increderea. Evaluarea acestor comportamente te va ajuta sa iti faci un plan de actiune pentru a trece la schimbari concrete. Autorul iti pune la indemana in acest sens doua instrumente foarte utile: cateva ponturi de incredere pentru a-ti creste siguranta de sine si un grafic cu ajutorul caruia sa iti evaluezi cele 13 comportamente enumerate mai sus la nivelul la care se afla ele in momentul de fata. Asa iti vei putea da seama unde esti si unde vrei sa ajungi, si, odata avand un obiectiv fixat, va trebui sa faci pasii de urmat realizabili, sa-ti iei un angajament fata de tine insuti si sa-l respecti. Al treilea val – INCREDEREA ORGANIZATIONALA – se refera la modul in care pot liderii sa genereze incredere in toate tipurile de organizatii, incluzand afaceri, organizatii non-profit, entitati guvernamentale, institutii educationale, etc. Principiul cheie care sta la baza acestui val este sincronizarea. Sincronizarea ii ajuta pe lideri sa elimine sapte din cele mai perfide si costisitoare taxe organizationale: •Redundanta; •Birocratia; •Intrigile; •Detasarea; •Fluctuatia personalului; •Pierderea clientilor; •Frauda. creand in schimb sapte enorme dividende din increderea organizationala: •Valoarea crescuta; •Cresterea accelerata; •Mai multa inovatie; •Colaborarea imbunatatita; •Asocierea mai puternica; •Executia mai buna; •Loialitatea crescuta. Tot in acest val autorul include si familia, sustinand ca familiile sunt tot organizatii si ca toate aspectele discutate in acest capitol se aplica familiei ca oricarei alte organizatii. Cum iti poti incuraja copiii sau pe ceilalti membri ai familiei sa obtina rezultate mai bune? Raspunsul este cat se poate de simplu: modeland cele 4 nuclee si cele 13 comportamente. Indiferent de organizatie – fie ca este o afacere, o organizatie non-profit, un departament sau o echipa dintr-o organizatie mai mare, fie ca este familia, este vital sa realizezi ca a o proiecta sau a o alinia intr-un mod care stabileste incredere ar putea foarte bine sa determine cea mai mare influenta a ta. Facand asta, tu afectezi pozitiv tot restul lucrurilor din cadrul organizatiei. Al patrulea val: INCREDEREA IN PIATA Acesta este nivelul la care aproape toata lumea intelege clar impactul increderii. Principiul care sta la baza acestui val este reputatia, despre care Warren Buffett spunea: „Este nevoie de 20 de ani pentru a o construi, si de cinci minute pentru a o distruge”. Pentru a exemplifica cat de mult poate insemna reputatia buna a unui brand, Covey il citeaza pe Pierre Omidyar, fondatorul eBay, care, fiind intrebat care este cea mai semnificativa lectie de la eBay, acesta a raspuns: „Faptul remarcabil ca 135 de milioane de oameni au aflat ca pot avea incredere intr-un strain”. Noi avem un principiu de afaceri care spune: Bunurile noastre sunt oamenii nostri, capitalul si reputatia noastra. Si daca oricare din acestea e redusa, ultima e cel mai dificil de castigat. - Hank Paulson, Presedinte si CEO, Goldman Sachs Al patrulea val vorbeste despre brandul companiei tale (precum si despre brandul tau personal) care reflecta increderea pe care o au in tine clientii, investitorii si altii de pe piata. Vei afla asadar cum sa-ti construiesti un brand de incredere, cum sa-ti imbunatatesti propriul brand si propria reputatie ca individ, retinand in final faptul ca: increderea pe care reusim sa o construim intr-o organizatie si pe piata este rezultatul credibilitatii pe care o construim mai intai in noi insine. Al cincilea val – INCREDEREA SOCIALA (Principiul contributiei) Contributia este intentia de a crea valoare in loc de a o distruge, de a oferi inapoi in loc de a lua. Si din ce in ce mai mult oamenii realizeaza cat de importanta este contributia – si cauza pe care o inspira – intr-o societate sanatoasa. Cel din urma val se refera la crearea de valoare pentru altii si pentru societate. Principiul care sta la baza acestui val este contributia. Contribuind sau dand inapoi contracaram suspiciunea, cinismul si mostenirea taxelor pe increderea scazuta in cadrul societatii noastre, inspirandu-i totodata pe ceilalti sa creeze valoare si sa aiba la randul lor o contributie. A INSPIRA INCREDERE Covey vorbeste aici despre cum sa extinzi increderea inteligenta. A invata cum sa extinzi increderea inteligenta este, potrivit autorului, o functie a doi factori: inclinatia spre incredere si analiza. In timp ce inclinatia spre incredere este o chestiune ce tine de suflet (predispozitia spre credinta ca oamenii sunt de incredere si dorinta de a o extinde catre ei liber), analiza este o chestiune ce tine de ratiune (abilitatea de a analiza, evalua, teoretiza, de a lua in considerare implicatii si posibilitati si de a propune decizii si solutii logice). Covey descrie aici matricea increderii inteligente care arata cam asa: • Zona 1 – Inclinatie mare spre incredere/ analiza scazuta – abordarea idealista a increderii – zona increderii oarbe; • Zona 2 – Inclinatie mare spre incredere/ analiza ampla – sinergia ce ridica instinctul si intuitia la rang de buna judecata – zona de judecata; • Zona 3 – Inclinatie scazuta spre incredere/ analiza scazuta – indecizie, nesiguranta, nevoie de protejare, ingrijorare, ezitare si imobilitate – zona de indecizie, a lipsei de incredere; • Zona 4 – Inclinatie scazuta spre incredere/ analiza ampla – indivizii care extind incredere cu mare grija sau deloc – zona de suspiciune, a neincrederii. Autorul explica aici pe larg ce implicatii, respectiv riscuri, avantaje si dezavantaje are incadrarea in fiecare dintre aceste categorii, dar si de ce multi manageri de incredere nu devin niciodata lideri. Finalul cartii iti raspunde la intrebarea: Cum restabilesc increderea cand aceasta a fost pierduta? si ne aminteste de inclinatia noastra innascuta de a avea incredere: Noi ne-am nascut cu o inclinatie spre incredere. Cand eram copii, majoritatea dintre noi erau naivi, inocenti, vulnerabili si creduli. Prin intermediul experientei de viata, multi dintre noi au devenit mai putin increzatori – uneori din motive bune. … Si adevarul este ca noi o putem restabili. O putem dezvolta. O putem restabili. Putem deveni credibili personal si organizational. Ne putem comporta in moduri ce inspira increderea. Putem spori viteza si scadea costul in fiecare dimensiune a vietii noastre. Si tot autorul se intreaba retoric, atunci de ce nu o facem? De ce nu am vrea sa traim si sa conducem in moduri care inspira incredere? Raspunsul cel mai potrivit la aceasta intrebare, este, crede Stephen M.R. Covey un citat din Albert Schweitzer: In viata fiecaruia, la un moment dat, focul nostru interior moare. Apoi izbucneste intr-o flacara prin intalnirea cu alta fiinta umana. Ar trebui sa le fim cu totii recunoscatori acelor oameni ce reaprind spiritul interior … Un final pe masura audiobookului pe care cu siguranta il vei percepe ca pe o calatorie deopotriva in interiorul sinelui, dar si al relatiilor tale profesionale si familiale. Pentru ca povestea despre incredere incepe in cea mai frageda copilarie si ne urmareste pana la final. Pentru ca increderea ne afecteaza la toate nivelurile existentei noastre: A extinde incredere catre ceilalti reinsufleteste spiritul interior – atat pe al lor, cat si pe al nostru. Atinge si lumineaza inclinatia innascuta pe care o avem cu totii catre a avea incredere in ceilalti si de a fi noi insine de incredere. Aduce fericire in relatii, rezultate in munca si siguranta in viata. Mai presus de toate produce un dividend extraordinar in fiecare dimensiune a vietii noastre: viteza increderii . Aceasta carte poate schimba vieti. Covey ne ajuta sa intelegem cum sa oferim si sa inspiram incredere in orice persoana pe care o intalnim. Aceasta este fundatia pentru adevar si succes suprem. O lectura foarte interesanta si revelatoare. - Larry King, moderator, realizator de emisiuni radio si TV Vrei sa ai o energie pozitiva irezistibila? Combina responsabilitatea personala cu respectul si compasiunea pentru ceilalti. Vrei sa stii cum poti face asta la perfectie? Citeste Viteza increderii. - Dr. Laura Schlessinger, autoare a volumelor The Proper Care si Feeding of Marriage Viteza increderii este cu siguranta cartea potrivita pentru timpurile moderne. Inspiratoare, incurajatoare si extrem de folositoare. - Rosabeth Moss Kanter, Harvard Business School Increderea reduce costurile de tranzactie; reduce nevoia de litigiu si accelereaza comertul; ea usureaza functionarea organizatiilor si societatilor. In sfarsit, cineva formuleaza limpede adevarata sa valoare si o prezinta drept o competenta de baza in afaceri. - Marilyn Carlson Nelson, presedinte si CEO, Carlson Companies Viteza increderii este o mare descoperire. Indeplineste superb telul de a furniza o harta a drumului spre performanta de varf, atat pentru indivizi, cat si pentru organizatii. Dar adevaratul geniu al cartii este relevanta sa universala, intrucat combina o abordare extrem de eficace, de bun simt, cu o indrumare franca pentru a imbunatati toate relatiile din viata. - J.W. Marriott Jr., presedinte si CEO, Marriott International Inc. Lipsa increderii intr-o organizatie o stoarce de energie, cultiva un climat de suspiciune si previzibilitate, devasteaza complet munca in echipa si o inlocuieste cu politici interne. Rezultatul final este un moral scazut si in consecinta standarde scazute de performanta. Cartea lui Stephen M.R. Covey le aminteste in mod oportun liderilor ce conteaza cu adevarat intr‑o organizatie. - Koh Boon Hwee, presedinte, DBS Bank Ltd; fost Presedinte, Singapore Airlines Viteza increderii ne invata o lectie importanta - numai organizatiile cu un nivel excelent de incredere asigura o cultura a dedicarii adevarate versus o valtoare de dorinte desarte prin conformare fortata. Covey articuleaza remarcabil o harta clara a drumului pentru oameni obisnuiti ca tine si ca mine, ca sa fim capabili de lucruri extraordinare!” - Pete Beaudrault, presedinte si CEO, Sbarro; fost presedinte si CEO, Hard Rock Cafe International
Scrie parerea ta
Audiobook. Viteza increderii - Stephen M. R. Covey
Ai cumparat produsul Audiobook. Viteza increderii - Stephen M. R. Covey ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Viteza increderii: Singurul lucru care schimba totul / The Speed of Trust: The One Thing that Changes Everything de Stephen M.R Covey si Rebecca R. Merrill este un audiobook despre incredere. Stephen M.R Covey iti prezinta calea increderii: cum sa o castigi, sa o construiesti, sa o pastrezi si sa o incorporezi in fiecare aspect al vietii tale, pentru ca, asa cum va demonstra pe parcursul audiobookului, o incredere mai mare genereaza rezultate mai bune, cu un cost mai scazut, intr-un timp mai scurt, atat in relatiile profesionale, cat si in cele personale. „Viteza increderii” este deopotriva un audiobook de dezvoltare personala, dar si de leadership, parerea lui Covey fiind ca: „increderea este competenta-cheie de leadership a noii economii globale”. Durata audiobook: 14 ore si 2 minute Lectura: Traian Maicanescu Stephen M.R. Covey este un fost specialist in afaceri si antreprenor „convertit” in scriitor si speaker, care a reusit prin intermediul acestei carti, devenite bestseller New York Times, sa se remarce ca un specialist in… incredere. Covey este cofondator si CEO al CoveyLink Worldwide dar si un cautat, important si convingator consultant pe probleme de incredere, leadership, etica si performanta ridicata. Discursurile lui pledeaza in favoarea ideii ca nimic nu este mai rapid ca viteza increderii si ca viteza de a stabili, creste, extinde si restabili increderea cu toate partile implicate este competenta cheie a leadershipului in noua economie globala. Putine lucruri pot ajuta un individ mai mult decat a i se da o responsabilitate si de a-i spune ca ai incredere in el. - Booker T. Washington Autorul vorbeste despre criza de incredere cu care se confrunta societatea globala la nivelul tuturor tipurilor de relatii si despre pretul mare pe care il platim din cauza neincrederii: „Lipsa increderii dubleaza costurile in afaceri” (John Whitney). Parerea lui Covey este ca increderea este singurul lucru care poate schimba totul, de aceea considera esential ca fiecare dintre noi sa invete sa poarte „ochelarii increderii”, subliniind beneficiile pe care le are aceasta la toate nivelurile vietii noastre: Increderea ridicata este precum drojdia pentru paine, care face totul sa creasca. Intr-o companie, increderea ridicata imbunatateste semnificativ comunicarea, colaborarea, executia, inovatia, strategia, angajamentul, parteneriatul si relatiile cu toti actionarii. In viata ta personala, increderea ridicata imbunatateste semnificativ entuziasmul, energia, pasiunea, creativitatea si bucuria ta in relatiile cu familia, prietenii si comunitatea. Evident, dividendele nu constau doar intr-o viteza mai mare si o economie in crestere, ci intr-o bucurie mai mare si o calitate mai buna a vietii. CUM FUNCTIONEAZA INCREDEREA? Potrivit lui Covey, increderea este una dintre cele mai puternice forme de motivatie si inspiratie si totodata o functie a doua lucruri: caracterul si competenta. Caracterul include: integritatea, obiectivul de urmat, intentia fata de oameni, iar competenta include capacitatile unui individ, abilitatile, rezultatele si palmaresul. CELE CINCI VALURI ALE INCREDERII cele 5 valuri ale increderii definesc cele cinci niveluri sau contexte in care indivizii stabilesc increderea. Covey este convins de faptul ca noi indivizii suntem extraordinar de capabili sa schimbam nivelul de incredere in orice relatie cu conditia sa invatam sa actionam dinauntru in afara. Cele 5 valuri ale increderii reprezinta structura pentru a intelege si a face increderea realizabila. La finalul parcurgerii celor cinci valuri autorul promite ca: •Vei vedea, vei vorbi si te vei comporta in moduri care stabilesc increderea; •Vei castiga o pereche de „ochelari ai increderii” astfel incat sa fii capabil sa vezi increderea intr-un mod cu totul diferit – un mod care iti va deschide ochii spre posibilitati si iti va permite sa iti sporesti increderea; •Vei castiga un limbaj pentru a vorbi despre incredere; •Vei dezvolta comportamente care stabilesc si sporesc increderea, in special cele 13 comportamente ale oamenilor si liderilor de mare incredere din toata lumea si vei intelege cum te poti comporta in moduri care cladesc incredere de durata; •Vei intelege ca esti o persoana care influenteaza, ca esti un lider, chiar daca numai pentru tine insuti. Mai mult decat atat, autorul iti promite ca, aplicand principiile din carte: •Vei cladi relatii mai puternice, mai sustenabile; •Vei obtine deznodaminte mai bune; •Vei avea mai multe oportunitati, mai multa influenta si mai multa distractie; •Vei invata cum sa stabilesti, sa restabilesti si sa extinzi – singurul lucru care are un impact spectaculos asupra tuturor celorlalte lucruri din viata ta – increderea. Primul val – INCREDEREA IN SINE In afaceri, relatii, familie si in viata personala, e intelept sa recunoastem capacitatea oamenilor de a invata din propriile greseli si de a se schimba. Increderea in sine se refera la abilitatea noastra de a stabili si a atinge teluri, de a pastra angajamente, de a pune teoria in practica si de a le inspira incredere celorlalti. Principiul cheie care sta la baza acestui val este credibilitatea, care vine din radacina cuvantului latinesc „credere”, care inseamna a crede. Acesta este principiul fondator care ne permite sa stabilim si sa sustinem incredere la toate nivelurile. In acest capitol vei afla modalitati de a deveni atat pentru tine cat si pentru ceilalti o persoana de incredere. Tot aici vom descoperi cele patru nuclee ale credibilitatii si anume: integritatea, intentia, capacitatile si rezultatele care te fac plauzibil, atat fata de tine insuti cat si fata de ceilalti.Autorul vorbeste despre calitatile pe care le implica integritatea, despre metodele prin care iti poti creste integritatea, dar si despre impactul pe care il are cresterea integritatii asupra vitezei si costului cu care faci lucrurile importante din viata ta. Vom afla totodata ce este intentia, care este importanta ei, care este impactul ei asupra increderii si care sunt acceleratorii pentru a avea intentii mai bune.Vei fi invitat de asemenea sa iti descoperi capacitatile: talentele, priceperile, cunostintele, competentele si abilitatile care iti permit sa performezi cu excelenta; sa-ti sporesti capacitatile si sa descoperi mecanismul prin care ti-ai putea spori abilitatile de incredere in sine. Autorul iti ofera in final un model de a-ti evalua rezultatele in mod corect, dar si o metoda de a-ti imbunatati rezultatele. Al doilea val – INCREDEREA IN RELATIILE CU CEILALTI Noi ne judecam pe noi insine in functie de ceea ce ne simtim capabili sa facem, in timp ce ceilalti ne judeca in functie de ceea ce am facut deja - Henry Wadsworth Longfellow.In acest capitol autorul face referire la modul de a stabili si spori conturile de incredere pe care le detinem cu ceilalti. Principiul cheie care sta la baza acestui val este comportamentul constant, autorul aducand in prim plan aici cele 13 comportamente-cheie comune liderilor de mare incredere din toata lumea.Aceste comportamente se bazeaza pe principiile care guverneaza increderea in relatiile cu ceilalti, si, odata invatate si aplicate duc la o abilitate semnificativ crescuta de a genera incredere cu toti cei implicati pentru a imbunatati relatii si a obtine rezultate mai bune. Aceste 13 comportamente-cheie sunt: 1.Vorbeste direct; 2.Demonstreaza respect; 3.Creeaza transparenta; 4.Indreapta greselile; 5.Arata loialitate; 6.Livreaza rezultate; 7.Perfectioneaza-te; 8. Confrunta-te cu realitatea; 9. Clarifica asteptarile; 10.Practica raspunderea; 11.Intai asculta; 12.Respecta-ti angajamentele; 13. Extinde increderea. Evaluarea acestor comportamente te va ajuta sa iti faci un plan de actiune pentru a trece la schimbari concrete. Autorul iti pune la indemana in acest sens doua instrumente foarte utile: cateva ponturi de incredere pentru a-ti creste siguranta de sine si un grafic cu ajutorul caruia sa iti evaluezi cele 13 comportamente enumerate mai sus la nivelul la care se afla ele in momentul de fata. Asa iti vei putea da seama unde esti si unde vrei sa ajungi, si, odata avand un obiectiv fixat, va trebui sa faci pasii de urmat realizabili, sa-ti iei un angajament fata de tine insuti si sa-l respecti. Al treilea val – INCREDEREA ORGANIZATIONALA – se refera la modul in care pot liderii sa genereze incredere in toate tipurile de organizatii, incluzand afaceri, organizatii non-profit, entitati guvernamentale, institutii educationale, etc. Principiul cheie care sta la baza acestui val este sincronizarea. Sincronizarea ii ajuta pe lideri sa elimine sapte din cele mai perfide si costisitoare taxe organizationale: •Redundanta; •Birocratia; •Intrigile; •Detasarea; •Fluctuatia personalului; •Pierderea clientilor; •Frauda. creand in schimb sapte enorme dividende din increderea organizationala: •Valoarea crescuta; •Cresterea accelerata; •Mai multa inovatie; •Colaborarea imbunatatita; •Asocierea mai puternica; •Executia mai buna; •Loialitatea crescuta. Tot in acest val autorul include si familia, sustinand ca familiile sunt tot organizatii si ca toate aspectele discutate in acest capitol se aplica familiei ca oricarei alte organizatii. Cum iti poti incuraja copiii sau pe ceilalti membri ai familiei sa obtina rezultate mai bune? Raspunsul este cat se poate de simplu: modeland cele 4 nuclee si cele 13 comportamente. Indiferent de organizatie – fie ca este o afacere, o organizatie non-profit, un departament sau o echipa dintr-o organizatie mai mare, fie ca este familia, este vital sa realizezi ca a o proiecta sau a o alinia intr-un mod care stabileste incredere ar putea foarte bine sa determine cea mai mare influenta a ta. Facand asta, tu afectezi pozitiv tot restul lucrurilor din cadrul organizatiei. Al patrulea val: INCREDEREA IN PIATA Acesta este nivelul la care aproape toata lumea intelege clar impactul increderii. Principiul care sta la baza acestui val este reputatia, despre care Warren Buffett spunea: „Este nevoie de 20 de ani pentru a o construi, si de cinci minute pentru a o distruge”. Pentru a exemplifica cat de mult poate insemna reputatia buna a unui brand, Covey il citeaza pe Pierre Omidyar, fondatorul eBay, care, fiind intrebat care este cea mai semnificativa lectie de la eBay, acesta a raspuns: „Faptul remarcabil ca 135 de milioane de oameni au aflat ca pot avea incredere intr-un strain”. Noi avem un principiu de afaceri care spune: Bunurile noastre sunt oamenii nostri, capitalul si reputatia noastra. Si daca oricare din acestea e redusa, ultima e cel mai dificil de castigat. - Hank Paulson, Presedinte si CEO, Goldman Sachs Al patrulea val vorbeste despre brandul companiei tale (precum si despre brandul tau personal) care reflecta increderea pe care o au in tine clientii, investitorii si altii de pe piata. Vei afla asadar cum sa-ti construiesti un brand de incredere, cum sa-ti imbunatatesti propriul brand si propria reputatie ca individ, retinand in final faptul ca: increderea pe care reusim sa o construim intr-o organizatie si pe piata este rezultatul credibilitatii pe care o construim mai intai in noi insine. Al cincilea val – INCREDEREA SOCIALA (Principiul contributiei) Contributia este intentia de a crea valoare in loc de a o distruge, de a oferi inapoi in loc de a lua. Si din ce in ce mai mult oamenii realizeaza cat de importanta este contributia – si cauza pe care o inspira – intr-o societate sanatoasa. Cel din urma val se refera la crearea de valoare pentru altii si pentru societate. Principiul care sta la baza acestui val este contributia. Contribuind sau dand inapoi contracaram suspiciunea, cinismul si mostenirea taxelor pe increderea scazuta in cadrul societatii noastre, inspirandu-i totodata pe ceilalti sa creeze valoare si sa aiba la randul lor o contributie. A INSPIRA INCREDERE Covey vorbeste aici despre cum sa extinzi increderea inteligenta. A invata cum sa extinzi increderea inteligenta este, potrivit autorului, o functie a doi factori: inclinatia spre incredere si analiza. In timp ce inclinatia spre incredere este o chestiune ce tine de suflet (predispozitia spre credinta ca oamenii sunt de incredere si dorinta de a o extinde catre ei liber), analiza este o chestiune ce tine de ratiune (abilitatea de a analiza, evalua, teoretiza, de a lua in considerare implicatii si posibilitati si de a propune decizii si solutii logice). Covey descrie aici matricea increderii inteligente care arata cam asa: • Zona 1 – Inclinatie mare spre incredere/ analiza scazuta – abordarea idealista a increderii – zona increderii oarbe; • Zona 2 – Inclinatie mare spre incredere/ analiza ampla – sinergia ce ridica instinctul si intuitia la rang de buna judecata – zona de judecata; • Zona 3 – Inclinatie scazuta spre incredere/ analiza scazuta – indecizie, nesiguranta, nevoie de protejare, ingrijorare, ezitare si imobilitate – zona de indecizie, a lipsei de incredere; • Zona 4 – Inclinatie scazuta spre incredere/ analiza ampla – indivizii care extind incredere cu mare grija sau deloc – zona de suspiciune, a neincrederii. Autorul explica aici pe larg ce implicatii, respectiv riscuri, avantaje si dezavantaje are incadrarea in fiecare dintre aceste categorii, dar si de ce multi manageri de incredere nu devin niciodata lideri. Finalul cartii iti raspunde la intrebarea: Cum restabilesc increderea cand aceasta a fost pierduta? si ne aminteste de inclinatia noastra innascuta de a avea incredere: Noi ne-am nascut cu o inclinatie spre incredere. Cand eram copii, majoritatea dintre noi erau naivi, inocenti, vulnerabili si creduli. Prin intermediul experientei de viata, multi dintre noi au devenit mai putin increzatori – uneori din motive bune. … Si adevarul este ca noi o putem restabili. O putem dezvolta. O putem restabili. Putem deveni credibili personal si organizational. Ne putem comporta in moduri ce inspira increderea. Putem spori viteza si scadea costul in fiecare dimensiune a vietii noastre. Si tot autorul se intreaba retoric, atunci de ce nu o facem? De ce nu am vrea sa traim si sa conducem in moduri care inspira incredere? Raspunsul cel mai potrivit la aceasta intrebare, este, crede Stephen M.R. Covey un citat din Albert Schweitzer: In viata fiecaruia, la un moment dat, focul nostru interior moare. Apoi izbucneste intr-o flacara prin intalnirea cu alta fiinta umana. Ar trebui sa le fim cu totii recunoscatori acelor oameni ce reaprind spiritul interior … Un final pe masura audiobookului pe care cu siguranta il vei percepe ca pe o calatorie deopotriva in interiorul sinelui, dar si al relatiilor tale profesionale si familiale. Pentru ca povestea despre incredere incepe in cea mai frageda copilarie si ne urmareste pana la final. Pentru ca increderea ne afecteaza la toate nivelurile existentei noastre: A extinde incredere catre ceilalti reinsufleteste spiritul interior – atat pe al lor, cat si pe al nostru. Atinge si lumineaza inclinatia innascuta pe care o avem cu totii catre a avea incredere in ceilalti si de a fi noi insine de incredere. Aduce fericire in relatii, rezultate in munca si siguranta in viata. Mai presus de toate produce un dividend extraordinar in fiecare dimensiune a vietii noastre: viteza increderii . Aceasta carte poate schimba vieti. Covey ne ajuta sa intelegem cum sa oferim si sa inspiram incredere in orice persoana pe care o intalnim. Aceasta este fundatia pentru adevar si succes suprem. O lectura foarte interesanta si revelatoare. - Larry King, moderator, realizator de emisiuni radio si TV Vrei sa ai o energie pozitiva irezistibila? Combina responsabilitatea personala cu respectul si compasiunea pentru ceilalti. Vrei sa stii cum poti face asta la perfectie? Citeste Viteza increderii. - Dr. Laura Schlessinger, autoare a volumelor The Proper Care si Feeding of Marriage Viteza increderii este cu siguranta cartea potrivita pentru timpurile moderne. Inspiratoare, incurajatoare si extrem de folositoare. - Rosabeth Moss Kanter, Harvard Business School Increderea reduce costurile de tranzactie; reduce nevoia de litigiu si accelereaza comertul; ea usureaza functionarea organizatiilor si societatilor. In sfarsit, cineva formuleaza limpede adevarata sa valoare si o prezinta drept o competenta de baza in afaceri. - Marilyn Carlson Nelson, presedinte si CEO, Carlson Companies Viteza increderii este o mare descoperire. Indeplineste superb telul de a furniza o harta a drumului spre performanta de varf, atat pentru indivizi, cat si pentru organizatii. Dar adevaratul geniu al cartii este relevanta sa universala, intrucat combina o abordare extrem de eficace, de bun simt, cu o indrumare franca pentru a imbunatati toate relatiile din viata. - J.W. Marriott Jr., presedinte si CEO, Marriott International Inc. Lipsa increderii intr-o organizatie o stoarce de energie, cultiva un climat de suspiciune si previzibilitate, devasteaza complet munca in echipa si o inlocuieste cu politici interne. Rezultatul final este un moral scazut si in consecinta standarde scazute de performanta. Cartea lui Stephen M.R. Covey le aminteste in mod oportun liderilor ce conteaza cu adevarat intr‑o organizatie. - Koh Boon Hwee, presedinte, DBS Bank Ltd; fost Presedinte, Singapore Airlines Viteza increderii ne invata o lectie importanta - numai organizatiile cu un nivel excelent de incredere asigura o cultura a dedicarii adevarate versus o valtoare de dorinte desarte prin conformare fortata. Covey articuleaza remarcabil o harta clara a drumului pentru oameni obisnuiti ca tine si ca mine, ca sa fim capabili de lucruri extraordinare!” - Pete Beaudrault, presedinte si CEO, Sbarro; fost presedinte si CEO, Hard Rock Cafe International
Acorda un calificativ