Cartea de fata vizeaza relevanta dramaturgiei din perioada comunista. Contine o vasta ancheta printre oameni de teatru, secondata de comentarii de texte, dosare de spectacol si de glose ale unor importanti scriitori si ganditori despre felul in care trecutul nostru comunist se reflecta in mentalitatea extremcontemporana, in gandirea politica, socio-economica, dar si in literatura si film. Altfel spus, ea interogheaza si, totodata, documenteaza cat de prezent este acesta si care este atitudinea generala a societatii fata de el. Nu e numai o carte de istorie teatrala, ci una de reflectie despre comunism si tranzitie, ce isi propune sa raspunda unei probleme de intelegere si de metabolizare a acestor etape istorice. Dramaturgia este aici o hartie de turnesol a societatii, prin care se tes mai multe naratiuni. Cum ne uitam astazi la comunism? Intentia a fost de a pune laolalta opinii divergente, care rezoneaza si isi raspund. Rezultatul este un volum prismatic, in care generatiile se intalnesc, perspectivele se incruciseaza, planurile se suprapun, refuzand identificarea, dar compunand un tablou din care se poate reconstitui o epoca. Chiar atunci cand ideile sunt asemanatoare, vocile sunt distincte. Se vorbeste raspicat, asadar, nu lipsesc verdictele noncomplezente. Se argumenteaza incitant, se scrie cu nerv (unele expresii sunt memorabile), se face risipa de umor si de ironie. Trecutul isi trimite reflexii in prezent si este, totodata, citit critic de catre contemporani.
Scrie parerea ta
Sa nu privesti inapoi. Comunism, dramaturgie, societate - Liviu Malita
Ai cumparat produsul Sa nu privesti inapoi. Comunism, dramaturgie, societate - Liviu Malita ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Cartea de fata vizeaza relevanta dramaturgiei din perioada comunista. Contine o vasta ancheta printre oameni de teatru, secondata de comentarii de texte, dosare de spectacol si de glose ale unor importanti scriitori si ganditori despre felul in care trecutul nostru comunist se reflecta in mentalitatea extremcontemporana, in gandirea politica, socio-economica, dar si in literatura si film. Altfel spus, ea interogheaza si, totodata, documenteaza cat de prezent este acesta si care este atitudinea generala a societatii fata de el. Nu e numai o carte de istorie teatrala, ci una de reflectie despre comunism si tranzitie, ce isi propune sa raspunda unei probleme de intelegere si de metabolizare a acestor etape istorice. Dramaturgia este aici o hartie de turnesol a societatii, prin care se tes mai multe naratiuni. Cum ne uitam astazi la comunism? Intentia a fost de a pune laolalta opinii divergente, care rezoneaza si isi raspund. Rezultatul este un volum prismatic, in care generatiile se intalnesc, perspectivele se incruciseaza, planurile se suprapun, refuzand identificarea, dar compunand un tablou din care se poate reconstitui o epoca. Chiar atunci cand ideile sunt asemanatoare, vocile sunt distincte. Se vorbeste raspicat, asadar, nu lipsesc verdictele noncomplezente. Se argumenteaza incitant, se scrie cu nerv (unele expresii sunt memorabile), se face risipa de umor si de ironie. Trecutul isi trimite reflexii in prezent si este, totodata, citit critic de catre contemporani.
Acorda un calificativ