Sofisme si alegorii, bazaconii, palimpseste, parabole, paradoxuri, pastise - Radu Enache

Cod intern: xsales_185092453
Vizualizari: 15 / Achizitii: 3
Pret:   24.0 RON

Acest produs este publicat in categoria Librarie la data de 12-04-2024: 02:04 si vandut de Libris. Vanzatorul isi asuma corectitudinea datelor publicate. ( alege finantarea potrivita )

  • Produs cu garantie

  • Livrare direct din stocul fizic al Libris

  • Retur gratuit minim 14 zile de la data achizitiei

In Sofisme si alegorii, bazaconii… exista insa si un alt sens al vopsitului cu acril fara de care imaginea poeziilor lui Radu Enache ar fi complet neinteleasa, un palimpsest la urma urmelor indescifrabil. La inceput, naratorul isi exprima, ironic, regretul de a nu-si fi publicat volumul "dupa 1900, pe la amiaza“. Initial, am citit "1990“, si probabil ca greseala mea nu e tocmai intimplatoare, caci textele lui Radu Enache trimit la epopeea ironista a lui Mircea Cartarescu din Levantul (aparuta in 1990). Daca universul este, asa cum am spus, antic, scriitura este romaneasca, un tur de forta postmodernist, intru totul postmodernist prin poezia romaneasca, realizat printr-o mul­time de metode, dar mai ales prin aceea a calchierii. Astfel, versul lui Eminescu : "Nu-nvie mortii - e-n zadar, copile“, devine la Radu Enache: "Nu-i vie piatra! E-n zadar c‑o pila!“, iar versul lui Arghezi : "Niciodata toamna nu fu mai frumoasa“, devine: "Niciodata broasca nu fu mai testoasa“. Acrilul este deci substanta postmodernismului, care se des­fa­soara prin ironie si autoironie, pastise, anacronisme (Gretel e feminista), o intertextualitate debordanta - aproa­pe in fiecare strofa, daca nu in fiecare vers, gasesti o tri­mitere, un citat, o calchiere, astfel incit textul devine dens autoreflexiv, un joc al limbajului derutant, in care sensurile se ascund si se arata ca niste raze de lumina, in functie de schimbarea perspectivei.
Nota clientilor