In contextul complex al schimbarilor geo-strategice din Europa de la cumpana deceniilor 9-10 ale secolului trecut, anii ’90, pe care in prima parte eu i-am petrecut intr-o alta institutie fundamentala – Ministerul Apararii Nationale, au adus in fata societatii romanesti, in ansamblu, si in primul rand a fortelor politice care si-au asumat Revolutia din decembrie ’89 si obiectivele acesteia de innoire democratica Tarii, numeroase, variate si imprevizibile sfidari . Constructia noului sistem politic avea sa se arate a fi un proiect ambitios, dar in acelasi timp a fost supusa presiunii unor factori divergenti interni si externi; concomitent cu reformarea economiei si reasezarea ei pe baze ale economiei de piata, cu consecinte directe asupra intregului angrenaj social, s-au inregistrat fenomene negative, uneori chiar destructive, ca urmare a decalajelor aparute intre proiectiile guvernamentale si resursele existente; am asistat, astfel, pe fondul unui evident provizorat politic, la o scadere sensibila a capacitatilor productive in toate sectoarele, cu consecinte acute ce au condus implicit la convulsii sociale si acte de revolta anarhice, cu violente de diferite intensitati, toate acestea afectand sensibil imaginea Romaniei pe plan extern, provocand, in acelasi timp, o anumita neincredere la nivelul cancelariilor occidentale privind vointa reala a autoritatilor de la Bucuresti de restructure si creare a statului de drept. - editor Dumitru Preda Am apreciat de la inceput ca efortul principal in cadrul Ministerului trebuia sa fie concentrat pe procesul de remodelare nu numai structurala, ci de realizare atat a analizei, cat si a planificarii politice cu o viziune clara, de durata medie, asupra obiectivelor de atins. Pentru aceasta, am decis sa „scoatem” diplomatii din cladirile misiunilor noastre, pornind de la considerentul ca relatia acestora nu este una stricta cu Ministerul de Externe din tara respectiva, ci impune o relatie complexa de contact firesc cu intreaga societate din tara de resedinta, inclusiv cu parlamentarii, cu presa.Noua structura a Ministerului a marcat, de aceea, si noile puncte de interes, noile prioritati, cum ar fi problematica multilaterala europeana, relatiile cu emigratia (diaspora) romana sau problematica drepturilor omului si ale minoritatilor. - Adrian Nastase
Scrie parerea ta
Documente diplomatice: din activitatea Ministerului Afacerilor Externe in mandatul lui Adrian Nastase: iulie 1990 - octombrie 1992
Ai cumparat produsul Documente diplomatice: din activitatea Ministerului Afacerilor Externe in mandatul lui Adrian Nastase: iulie 1990 - octombrie 1992 ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
In contextul complex al schimbarilor geo-strategice din Europa de la cumpana deceniilor 9-10 ale secolului trecut, anii ’90, pe care in prima parte eu i-am petrecut intr-o alta institutie fundamentala – Ministerul Apararii Nationale, au adus in fata societatii romanesti, in ansamblu, si in primul rand a fortelor politice care si-au asumat Revolutia din decembrie ’89 si obiectivele acesteia de innoire democratica Tarii, numeroase, variate si imprevizibile sfidari . Constructia noului sistem politic avea sa se arate a fi un proiect ambitios, dar in acelasi timp a fost supusa presiunii unor factori divergenti interni si externi; concomitent cu reformarea economiei si reasezarea ei pe baze ale economiei de piata, cu consecinte directe asupra intregului angrenaj social, s-au inregistrat fenomene negative, uneori chiar destructive, ca urmare a decalajelor aparute intre proiectiile guvernamentale si resursele existente; am asistat, astfel, pe fondul unui evident provizorat politic, la o scadere sensibila a capacitatilor productive in toate sectoarele, cu consecinte acute ce au condus implicit la convulsii sociale si acte de revolta anarhice, cu violente de diferite intensitati, toate acestea afectand sensibil imaginea Romaniei pe plan extern, provocand, in acelasi timp, o anumita neincredere la nivelul cancelariilor occidentale privind vointa reala a autoritatilor de la Bucuresti de restructure si creare a statului de drept. - editor Dumitru Preda Am apreciat de la inceput ca efortul principal in cadrul Ministerului trebuia sa fie concentrat pe procesul de remodelare nu numai structurala, ci de realizare atat a analizei, cat si a planificarii politice cu o viziune clara, de durata medie, asupra obiectivelor de atins. Pentru aceasta, am decis sa „scoatem” diplomatii din cladirile misiunilor noastre, pornind de la considerentul ca relatia acestora nu este una stricta cu Ministerul de Externe din tara respectiva, ci impune o relatie complexa de contact firesc cu intreaga societate din tara de resedinta, inclusiv cu parlamentarii, cu presa.Noua structura a Ministerului a marcat, de aceea, si noile puncte de interes, noile prioritati, cum ar fi problematica multilaterala europeana, relatiile cu emigratia (diaspora) romana sau problematica drepturilor omului si ale minoritatilor. - Adrian Nastase
Acorda un calificativ