Odata cu cartea lui Angelo Mitchievici isi face loc in cultura romaneasca o abordare diferita a artelor plastice care poate sa intrige si sa nu intruneasca aprobarea tuturor istoricilor de arta. Mitchievici este scriitor, eseist, critic literar, ferindu-se de specializarea ingusta. Apetitul sau analitic se intinde de la literatura la artele frumoase si film, preferand sa vada mai curand ceea ce le apropie decat ceea ce le desparte. Autorul nu se substituie si nici nu are pretentia de a da lectii istoricului de arta. Se aventureaza insa curajos in teritoriul vast al comparatismului la scara europeana, acolo unde istoricul de arta ar face poate exces de prudenta, lipsindu-se astfel de posibilitatea unor conexiuni mai largi, datatoare de sens. Daca am aplica la domeniul istoriei artei categorii ale analizei plastice precum Nahsicht si Fernsicht, privirea de aproape si privirea de departe, am zice ca, privind mai de departe, Angelo Mitchievici cuprinde mai mult si, in acest sens, cercetarea lui capata anvergura si capteaza o bogatie nebanuita de semnificatii, fara a ignora pentru aceasta punctele de vedere si contributiile istoricilor de arta. - Ioana Vlasiu Din cuprins: - Simbolism/decadentism vs realism/naturalism - Folclorul si mitul in pictura simbolista romaneasca - Eminescu: luciferic si decadenta, geniul damnat - Universul chimeric al lui Paciurea - Spectrul decadentismului: la Femme Fatale - Florile raului: tentatia si maleficiul estetizat - Revista "Ileana" - Tiganci - exotismul spiritualizat. Cecilia Cutescu-Storck - Frederic Storck - Salomeea - Sigmund Maur, Theodorescu Sion si spectacolul de cabaret
Scrie parerea ta
Simbolism si decadentism in arta 1900 - Angelo Mitchievici
Ai cumparat produsul Simbolism si decadentism in arta 1900 - Angelo Mitchievici ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Odata cu cartea lui Angelo Mitchievici isi face loc in cultura romaneasca o abordare diferita a artelor plastice care poate sa intrige si sa nu intruneasca aprobarea tuturor istoricilor de arta. Mitchievici este scriitor, eseist, critic literar, ferindu-se de specializarea ingusta. Apetitul sau analitic se intinde de la literatura la artele frumoase si film, preferand sa vada mai curand ceea ce le apropie decat ceea ce le desparte. Autorul nu se substituie si nici nu are pretentia de a da lectii istoricului de arta. Se aventureaza insa curajos in teritoriul vast al comparatismului la scara europeana, acolo unde istoricul de arta ar face poate exces de prudenta, lipsindu-se astfel de posibilitatea unor conexiuni mai largi, datatoare de sens. Daca am aplica la domeniul istoriei artei categorii ale analizei plastice precum Nahsicht si Fernsicht, privirea de aproape si privirea de departe, am zice ca, privind mai de departe, Angelo Mitchievici cuprinde mai mult si, in acest sens, cercetarea lui capata anvergura si capteaza o bogatie nebanuita de semnificatii, fara a ignora pentru aceasta punctele de vedere si contributiile istoricilor de arta. - Ioana Vlasiu Din cuprins: - Simbolism/decadentism vs realism/naturalism - Folclorul si mitul in pictura simbolista romaneasca - Eminescu: luciferic si decadenta, geniul damnat - Universul chimeric al lui Paciurea - Spectrul decadentismului: la Femme Fatale - Florile raului: tentatia si maleficiul estetizat - Revista "Ileana" - Tiganci - exotismul spiritualizat. Cecilia Cutescu-Storck - Frederic Storck - Salomeea - Sigmund Maur, Theodorescu Sion si spectacolul de cabaret
Acorda un calificativ