Manualul corespunzator programei M5 se adreseaza elevilor din liceele cu specializarea Siinte sociale , de la filiera teoretica sau vocationala (care au cate doua ore pe saptamana), precum si celor de la liceele teologice (care au cate o ora pe saptamana). Atunci cand ne referim la manualele adresate elevilor de la clase cu profil filologic, se impun cateva intrebari naturale. Cum sa prezentam matematica, pentru a deveni utila elevilor de formatie umanista? Cum poate fi organizat un manual adresat acestor elevi, ca sa fie accesibil si atragator, dar si riguros? De aceea, am construit demersul didactic al acestui manual cu scop deopotriva cultural si pragmatic. Manualul este organizat in opt unitati de invatare. In cadrul fiecarei unitati apar urmatoarele secvente: secventa de familiarizare, evidentiata prin titlurile Ne amintim si exploram sau Observam si exploram, secventa de structurare, evidentiata prin titlul Analizam si generalizam si secventa de aplicare si transfer, evidentiata prin titlul Aplicam si dezvoltam. La inceputul fiecarei unitati de invatare am proiectat cate un test preliminar de autoevaluare, ce sintetizeaza cunostintele de baza necesare pentru parcurgerea unitatii respective. Pentru a facilita conexiunile intre continuturile prezentate si aplicatiile imediate ale acestora, am prezentat in benzile laterale ale paginilor manualului atentionari, exemplificari si exercitii, precum si elemente de istorie a matematicii caracteristice conceptelor studiate. Fiecare unitate de invatare se incheie cu o scurta lectura, care raporteaza anumite elemente din corpul unitatii la evolutia lor istorica sau la conexiuni semnificative cu diferite domenii. Testele de evaluare de la sfarsitul fiecarei unitati reprezinta modalitti de verificare a nivelului de achizitii in domeniul matematicii si al aplicatiilor acesteia si sunt astfel formulate incat permit verificarea gradului de formare, pentru fiecare dintre competentele avute in vedere de programa scolara. In manual este clar facuta, prin semne grafice specifice, diferentierea intre continuturile parcurse de toti elevii si continuturile parcurse doar de elevii care au o singura ora de matematica pe saptamana.
Scrie parerea ta
Matematica M5 - Clasa 12 - Manual - Cristian Voica, Mihaela Singer, Mihai Sorin Stupariu
Ai cumparat produsul Matematica M5 - Clasa 12 - Manual - Cristian Voica, Mihaela Singer, Mihai Sorin Stupariu ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Manualul corespunzator programei M5 se adreseaza elevilor din liceele cu specializarea Siinte sociale , de la filiera teoretica sau vocationala (care au cate doua ore pe saptamana), precum si celor de la liceele teologice (care au cate o ora pe saptamana). Atunci cand ne referim la manualele adresate elevilor de la clase cu profil filologic, se impun cateva intrebari naturale. Cum sa prezentam matematica, pentru a deveni utila elevilor de formatie umanista? Cum poate fi organizat un manual adresat acestor elevi, ca sa fie accesibil si atragator, dar si riguros? De aceea, am construit demersul didactic al acestui manual cu scop deopotriva cultural si pragmatic. Manualul este organizat in opt unitati de invatare. In cadrul fiecarei unitati apar urmatoarele secvente: secventa de familiarizare, evidentiata prin titlurile Ne amintim si exploram sau Observam si exploram, secventa de structurare, evidentiata prin titlul Analizam si generalizam si secventa de aplicare si transfer, evidentiata prin titlul Aplicam si dezvoltam. La inceputul fiecarei unitati de invatare am proiectat cate un test preliminar de autoevaluare, ce sintetizeaza cunostintele de baza necesare pentru parcurgerea unitatii respective. Pentru a facilita conexiunile intre continuturile prezentate si aplicatiile imediate ale acestora, am prezentat in benzile laterale ale paginilor manualului atentionari, exemplificari si exercitii, precum si elemente de istorie a matematicii caracteristice conceptelor studiate. Fiecare unitate de invatare se incheie cu o scurta lectura, care raporteaza anumite elemente din corpul unitatii la evolutia lor istorica sau la conexiuni semnificative cu diferite domenii. Testele de evaluare de la sfarsitul fiecarei unitati reprezinta modalitti de verificare a nivelului de achizitii in domeniul matematicii si al aplicatiilor acesteia si sunt astfel formulate incat permit verificarea gradului de formare, pentru fiecare dintre competentele avute in vedere de programa scolara. In manual este clar facuta, prin semne grafice specifice, diferentierea intre continuturile parcurse de toti elevii si continuturile parcurse doar de elevii care au o singura ora de matematica pe saptamana.
Acorda un calificativ