Dezvoltarea armonioasa in plan emotional implica o bunacapacitate de gestionare a diversitatii de emotii pe care o persoanale poate experimenta. Punctul de plecare in dobandireaacestei capacitati se afla in primii ani ai copilariei si instransa legatura cu relatia dintre adult si copil. Emotii de copil. Povesti terapeutice constituie un prilej deconectare si o cale prin care se poate sustine dezvoltarea inteligenteiemotionale, tot mai studiata si atat de necesara pentrufiecare copil, avand influente majore asupra etapelor vietiiacestuia. Parcurgerea celor 42 de povesti terapeutice bazate peemotii si comportamente precum bucuria, tristetea, generozitatea,prietenia, disciplina, iubirea, increderea, conduce laidentificarea, intelegerea unor emotii resimtite, descoperireasolutionarii unei situatii, dar si dezvoltarea sentimentului deapartenenta. De asemenea, pe langa momentul de linistire pecare il poate genera cititul unei povesti, unele subiecte pot luaforma unor activitati practice alaturi de familie sau prieteni.Totodata, acestea se pot transpune in activitati de consilieredesfasurate de cadre didactice, psihopedagogi in mediul scolar,in sprijinul comunicarii interpersonale, autocunoasteriisi valorizarii timpului petrecut impreuna. Intra in responsabilitatea adultului sa ofere posibilitateaunui copil sa identifice, sa inteleaga si sa gestioneze emotiilesi comportamentele manifestate. Activitatea de citire faciliteazaconectarea constienta adult-copil, cea care reprezintaun factor important in dezvoltarea psihologica si adaptareasociala pentru fiecare persoana. Este cunoscut faptul ca inteligenta cognitivaeste incompleta fara dezvoltarea inteligenteiemotionale. De aceea, fiecare copil arenevoie sa invete cum sa isi exprime si saisi controleze emotiile, indiferent daca estede varsta mai mica sau mai mare, pentrua putea relationa adecvat cu ceilalti si abeneficia de o dezvoltare ampla.Citirea povestilor influenteaza in modpozitiv dezvoltarea emotionala a unuicopil, iar o contributie aparte este data depovestile terapeutice. Parcurgerea unorastfel de povesti ajuta copilul sa cunoascadiverse emotii, sa se identifice cu anumitepersonaje, sa invete delimitarea dintrebine si rau, sa recunoasca si sa diferentiezecomportamente, sa descopere modalitati derezolvare ale unei probleme. In poveste, se poate ajunge la intelegereasi rezolvarea unei situatii in care copilulse transpune si este implicat direct,cum ar fi un conflict cu un coleg sau unmembru al familiei, manifestarea unuicomportament neadecvat, resimtirea uneiemotii puternice pe care o interiorizeazasau alte evenimente de peste zi ori dintr-operioada a vietii. Drept urmare, rezervareaunui timp pentru poveste, cu implicareadirecta a adultului, ii ofera acestuia ocaziasa comunice despre ceea ce simte sau arataprin actiunile sale. Descoperirea unei noi povesti este unexcelent mijloc de conectare intre adultsi copil. Prin insusirea obiceiului de a citialaturi de copilul, i se asigura acestuiasentimentul de validare si de sigurantaemotionala. Pentru unii copii, acesta estemomentul din zi cand ei reusesc sa sedetaseze de tumultul afectiv, gasesc portitaprin care elibereaza emotii neexprimate,dupa care, intra in acea stare de liniste atatde necesara dezvoltarii lor.A sta aproape de copil prin intermediullecturii de povesti si discutiilor ulterioare,umbreste orice serial, emisiune sauactivitate de serviciu, atunci cand parintelesau adultul din preajma lui manifestaprezenta constienta in relatia cu acesta.
Scrie parerea ta
Emotii de copil. Povesti terapeutice - Alina Arsene
Ai cumparat produsul Emotii de copil. Povesti terapeutice - Alina Arsene ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Dezvoltarea armonioasa in plan emotional implica o bunacapacitate de gestionare a diversitatii de emotii pe care o persoanale poate experimenta. Punctul de plecare in dobandireaacestei capacitati se afla in primii ani ai copilariei si instransa legatura cu relatia dintre adult si copil. Emotii de copil. Povesti terapeutice constituie un prilej deconectare si o cale prin care se poate sustine dezvoltarea inteligenteiemotionale, tot mai studiata si atat de necesara pentrufiecare copil, avand influente majore asupra etapelor vietiiacestuia. Parcurgerea celor 42 de povesti terapeutice bazate peemotii si comportamente precum bucuria, tristetea, generozitatea,prietenia, disciplina, iubirea, increderea, conduce laidentificarea, intelegerea unor emotii resimtite, descoperireasolutionarii unei situatii, dar si dezvoltarea sentimentului deapartenenta. De asemenea, pe langa momentul de linistire pecare il poate genera cititul unei povesti, unele subiecte pot luaforma unor activitati practice alaturi de familie sau prieteni.Totodata, acestea se pot transpune in activitati de consilieredesfasurate de cadre didactice, psihopedagogi in mediul scolar,in sprijinul comunicarii interpersonale, autocunoasteriisi valorizarii timpului petrecut impreuna. Intra in responsabilitatea adultului sa ofere posibilitateaunui copil sa identifice, sa inteleaga si sa gestioneze emotiilesi comportamentele manifestate. Activitatea de citire faciliteazaconectarea constienta adult-copil, cea care reprezintaun factor important in dezvoltarea psihologica si adaptareasociala pentru fiecare persoana. Este cunoscut faptul ca inteligenta cognitivaeste incompleta fara dezvoltarea inteligenteiemotionale. De aceea, fiecare copil arenevoie sa invete cum sa isi exprime si saisi controleze emotiile, indiferent daca estede varsta mai mica sau mai mare, pentrua putea relationa adecvat cu ceilalti si abeneficia de o dezvoltare ampla.Citirea povestilor influenteaza in modpozitiv dezvoltarea emotionala a unuicopil, iar o contributie aparte este data depovestile terapeutice. Parcurgerea unorastfel de povesti ajuta copilul sa cunoascadiverse emotii, sa se identifice cu anumitepersonaje, sa invete delimitarea dintrebine si rau, sa recunoasca si sa diferentiezecomportamente, sa descopere modalitati derezolvare ale unei probleme. In poveste, se poate ajunge la intelegereasi rezolvarea unei situatii in care copilulse transpune si este implicat direct,cum ar fi un conflict cu un coleg sau unmembru al familiei, manifestarea unuicomportament neadecvat, resimtirea uneiemotii puternice pe care o interiorizeazasau alte evenimente de peste zi ori dintr-operioada a vietii. Drept urmare, rezervareaunui timp pentru poveste, cu implicareadirecta a adultului, ii ofera acestuia ocaziasa comunice despre ceea ce simte sau arataprin actiunile sale. Descoperirea unei noi povesti este unexcelent mijloc de conectare intre adultsi copil. Prin insusirea obiceiului de a citialaturi de copilul, i se asigura acestuiasentimentul de validare si de sigurantaemotionala. Pentru unii copii, acesta estemomentul din zi cand ei reusesc sa sedetaseze de tumultul afectiv, gasesc portitaprin care elibereaza emotii neexprimate,dupa care, intra in acea stare de liniste atatde necesara dezvoltarii lor.A sta aproape de copil prin intermediullecturii de povesti si discutiilor ulterioare,umbreste orice serial, emisiune sauactivitate de serviciu, atunci cand parintelesau adultul din preajma lui manifestaprezenta constienta in relatia cu acesta.
Acorda un calificativ