Lucrarea se doreste a fi o compilatie ce reuneste legislatia unionala si de transpunere, tezele de doctrina cu argumente solide si pertinente, dar si o jurisprudenta a CJUE, vasta si relevanta tematicii, nascuta din dorinta autoarei de a modela domeniul dreptului consumului. Adresata practicienilor, doctrinarilor, dar si mediului academic, lucrarea "abordeaza" consumatorul ca subiect central al unei piete de consum, accentul fiind pus pe aspecte privind drepturile conferite de catre legiuitor in contextul unei vulnerabilitati recunoscute si accentuate intr-un comert digitalizat, dar si pe conceptele primare ale unui drept al consumului dintre care mentionam particularitatile contractelor business-to-consumer, antinomia consumator-comerciant. Sunt analizate, de asemenea, rand pe rand, chestiunile legate de protectia consumatorilor impotriva clauzelor abuzive prezente in contractele comerciale business-to-consumer, mecanismele de combatere a practicilor comerciale incorecte ale profesionistilor in relatia cu consumatorii, drepturile consumatorilor in contractele privind vanzarea de bunuri, inclusiv bunuri cu continut digital ori servicii digitale. Se remarca interesul crescut al autoarei cu privire la drepturile specifice consumatorilor in contracte de tipul B2C, dintre care amintim contractul de timeshare, contractul de transport aerian de pasageri, contractele de servicii de calatorie. In cea de-a doua parte a lucrarii, autoarea dezvolta problematici ce vizeaza particularitatile mecanismelor de solutionare alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, accesul la justitie al consumatorilor in cauzele transfrontaliere, tipologii de mecanisme procedurale conferite grupurilor de consumatori pentru satisfacerea intereselor colective, procedura judiciara privind cererile europene cu valoare redusa, dar si procedura privind somatia europeana de plata. Nu in ultimul rand, lucrarea prezinta "o zona" de pionierat, constand intr-o analiza de ansamblu a legislatiei unionale privind drepturile consumatorilor in spatiul unional in contextul unei economii durabile, circulare, verzi, legislatie pusa in acord cu Agenda 2030. Din cuprins: • Drepturile recunoscute consumatorilor in etapele de formare si executare a contractelor incheiate in spatiile comerciale, in afara spatiilor comerciale sau la distanta, inclusiv online • Protectia consumatorilor impotriva clauzelor abuzive prezente in contractele comerciale business-to-consumer • Combaterea practicilor comerciale incorecte ale profesionistilor in relatia cu consumatorii • Drepturile consumatorilor in contractele privind vanzarea de bunuri, inclusiv bunuri cu elemente digitale • Contractele comerciale business-to-consumer privind furnizarea de continut digital si de servicii digitale • Protectia consumatorilor prin asigurarea securitatii si sigurantei produselor dobandite in cadrul contractelor business-to-consumer • Drepturile consumatorilor in contractele de transport aerian de pasageri • Drepturile consumatorilor in contractele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate • Drepturile consumatorilor in noul context durabil • Mecanisme de solutionare alternativa a litigiilor intre consumatori si comercianti • Accesul la justitie in cauzele transfrontaliere in materie civila si comerciala • Actiunile in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor • Procedura judiciara privind cererile europene cu valoare redusa • Procedura judiciara privind somatia europeana de plata Puncte forte: • contine dezvoltari teoretice valoroase pentru tematica abordata • analiza legislatiei unionale si de transpunere • include analiza jurisprudentei CJUE in materia drepturilor consumatorilor • contine ample referinte bibliografice
Scrie parerea ta
Drepturile consumatorilor in cadrul contractelor business-to-consumer - Elise Nicoleta Valcu
Ai cumparat produsul Drepturile consumatorilor in cadrul contractelor business-to-consumer - Elise Nicoleta Valcu ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Lucrarea se doreste a fi o compilatie ce reuneste legislatia unionala si de transpunere, tezele de doctrina cu argumente solide si pertinente, dar si o jurisprudenta a CJUE, vasta si relevanta tematicii, nascuta din dorinta autoarei de a modela domeniul dreptului consumului. Adresata practicienilor, doctrinarilor, dar si mediului academic, lucrarea "abordeaza" consumatorul ca subiect central al unei piete de consum, accentul fiind pus pe aspecte privind drepturile conferite de catre legiuitor in contextul unei vulnerabilitati recunoscute si accentuate intr-un comert digitalizat, dar si pe conceptele primare ale unui drept al consumului dintre care mentionam particularitatile contractelor business-to-consumer, antinomia consumator-comerciant. Sunt analizate, de asemenea, rand pe rand, chestiunile legate de protectia consumatorilor impotriva clauzelor abuzive prezente in contractele comerciale business-to-consumer, mecanismele de combatere a practicilor comerciale incorecte ale profesionistilor in relatia cu consumatorii, drepturile consumatorilor in contractele privind vanzarea de bunuri, inclusiv bunuri cu continut digital ori servicii digitale. Se remarca interesul crescut al autoarei cu privire la drepturile specifice consumatorilor in contracte de tipul B2C, dintre care amintim contractul de timeshare, contractul de transport aerian de pasageri, contractele de servicii de calatorie. In cea de-a doua parte a lucrarii, autoarea dezvolta problematici ce vizeaza particularitatile mecanismelor de solutionare alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, accesul la justitie al consumatorilor in cauzele transfrontaliere, tipologii de mecanisme procedurale conferite grupurilor de consumatori pentru satisfacerea intereselor colective, procedura judiciara privind cererile europene cu valoare redusa, dar si procedura privind somatia europeana de plata. Nu in ultimul rand, lucrarea prezinta "o zona" de pionierat, constand intr-o analiza de ansamblu a legislatiei unionale privind drepturile consumatorilor in spatiul unional in contextul unei economii durabile, circulare, verzi, legislatie pusa in acord cu Agenda 2030. Din cuprins: • Drepturile recunoscute consumatorilor in etapele de formare si executare a contractelor incheiate in spatiile comerciale, in afara spatiilor comerciale sau la distanta, inclusiv online • Protectia consumatorilor impotriva clauzelor abuzive prezente in contractele comerciale business-to-consumer • Combaterea practicilor comerciale incorecte ale profesionistilor in relatia cu consumatorii • Drepturile consumatorilor in contractele privind vanzarea de bunuri, inclusiv bunuri cu elemente digitale • Contractele comerciale business-to-consumer privind furnizarea de continut digital si de servicii digitale • Protectia consumatorilor prin asigurarea securitatii si sigurantei produselor dobandite in cadrul contractelor business-to-consumer • Drepturile consumatorilor in contractele de transport aerian de pasageri • Drepturile consumatorilor in contractele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate • Drepturile consumatorilor in noul context durabil • Mecanisme de solutionare alternativa a litigiilor intre consumatori si comercianti • Accesul la justitie in cauzele transfrontaliere in materie civila si comerciala • Actiunile in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor • Procedura judiciara privind cererile europene cu valoare redusa • Procedura judiciara privind somatia europeana de plata Puncte forte: • contine dezvoltari teoretice valoroase pentru tematica abordata • analiza legislatiei unionale si de transpunere • include analiza jurisprudentei CJUE in materia drepturilor consumatorilor • contine ample referinte bibliografice
Acorda un calificativ