Jon Fosse este Laureat al Premiului Nobel pentru Literatura 2023. Daria-Carmen Ioan ne pregateste pentru intalnirea si confruntarea complexa cu teatrul lui Jon Fosse - "un teatru in care tot ceea ce se intampla s-a intamplat deja". Un teatru aparent static, in descendenta celui creat de Maurice Maeterlinck, dar avand subtile atingeri si cu cel beckettian, un teatru pe care autoarea cartii isi propune sa-l supuna, prin analiza cvasi-exhaustiva, atentiei noastre, tocmai pentru a-i demonstra gradul inalt de performativitate. "Performativitatea se afla in inima a ceea ce face spectacolul unic de fiecare data cand este jucat; teatralitatea este ceea ce il face identificabil si semnificativ in interiorul unui anumit set de referinte si coduri". Bazandu-se pe aceasta distinctie (care e departe de a fi absoluta si care va fi nuantata de fiecare data cand e cazul, in cursul analizelor sale), Daria-Carmen Ioan alege performativitatea ca premisa structuranta a cartii sale. Justificarea acestei alegeri este ca analizele pe care le propune pleaca de la textul dramatic pentru a ajunge la spectacol. Autoarea subliniaza, totodata, ca notiunea de performativitate a suferit numeroase transformari si reinterpretari, mai cu seama de-a lungul ultimelor trei decenii. Inscrisa in teatralitate, performativitatea se impune prin caracterul sau dinamic pronuntat. Vor urma, in cuprinsul cartii, elaborate si minutioase analize stilistice ale unor fragmente de piese, selectate tocmai pentru a demonstra existenta elementelor performative la toate nivelele limbajului lui Fosse . - Prof. univ. dr. Mihai Maniutiu
Scrie parerea ta
Teatrul lui Jon Fosse - Daria Ioan
Ai cumparat produsul Teatrul lui Jon Fosse - Daria Ioan ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Jon Fosse este Laureat al Premiului Nobel pentru Literatura 2023. Daria-Carmen Ioan ne pregateste pentru intalnirea si confruntarea complexa cu teatrul lui Jon Fosse - "un teatru in care tot ceea ce se intampla s-a intamplat deja". Un teatru aparent static, in descendenta celui creat de Maurice Maeterlinck, dar avand subtile atingeri si cu cel beckettian, un teatru pe care autoarea cartii isi propune sa-l supuna, prin analiza cvasi-exhaustiva, atentiei noastre, tocmai pentru a-i demonstra gradul inalt de performativitate. "Performativitatea se afla in inima a ceea ce face spectacolul unic de fiecare data cand este jucat; teatralitatea este ceea ce il face identificabil si semnificativ in interiorul unui anumit set de referinte si coduri". Bazandu-se pe aceasta distinctie (care e departe de a fi absoluta si care va fi nuantata de fiecare data cand e cazul, in cursul analizelor sale), Daria-Carmen Ioan alege performativitatea ca premisa structuranta a cartii sale. Justificarea acestei alegeri este ca analizele pe care le propune pleaca de la textul dramatic pentru a ajunge la spectacol. Autoarea subliniaza, totodata, ca notiunea de performativitate a suferit numeroase transformari si reinterpretari, mai cu seama de-a lungul ultimelor trei decenii. Inscrisa in teatralitate, performativitatea se impune prin caracterul sau dinamic pronuntat. Vor urma, in cuprinsul cartii, elaborate si minutioase analize stilistice ale unor fragmente de piese, selectate tocmai pentru a demonstra existenta elementelor performative la toate nivelele limbajului lui Fosse . - Prof. univ. dr. Mihai Maniutiu
Acorda un calificativ