"Ipoteza lucrarii este una de sorginte antropologica: spiritual omenesc din preistoria cea mai fabuloasa si pana astazi in relativizanta si desocializanta post modernitate isi are constantele sale, si una dintre acestea este "nevoia de eroi". Eroii mitologici devin astfel o cheie de-a intelege natura umana iar basmele prin invariantele lor nu fac altceva decat sa structureze povesti cu sens, unele sapiential - destinale, despre ce i se poate intampla omului." - Prof. Univ. Dr. Vasile Morar "Este vorba aici de o incercare de restituire catre publicul romanesc a unui bagaj cultural si spiritual care sa-i faciliteze o intelegere adecvata a valentelor culturii universale la care el insusi si-a adus si isi aduce propria contributie. Valoarea propriu-zisa a cercetarii intreprinsa de autor consta in viziunea integratoare pe care o propune ca mijloc de a discerne tesatura de relatii definitorii care dau specificitate si organicitate universului aspiratiiior umane." - Prof. Univ. Dr. Remus Rus "Pe George Grigore il intereseaza un personaj Fat-Frumos, si nu un caracter oarecare, ci unul semnificant prin geneza basmului ales, ce poate sa includa pe oricare altul in plasma generica a androginului platonician. Propunerea cercetarii prin aceasta orchestrare arhietipo-culturala e de la inceput plasata de catre doctorand intr-o aura diafana a eternului tainic, din care matca arheologica se alimenteaza cu o misterioasa dar vadit cautata cinegenerica indrazneata: „...o lume aparent iluzorie, o lume a imperceptibilului... in care EL este chiar DANIA, darul dat de catre cer omului ce se intretine organic prin speranta" dupa cum precizeaza autorul." -Prof. Univ. Dr. Aexa Visarion "Se remarca analiza universului ideatic al basmului, forarea in strafundurile sale, in profunzime pentru a gasi noi si neasteptate intelesuri. Capata un relief deosebit portretul fizic si moral al eroului si concluzia concisa si foarte exacta: "Fat-Frumos este alegoria clasica a frumusetii fizice si sufletesti". De altfel si in alte cazuri, dupa lungi digresiuni, raspunsul la intrebarea pusa este formulat lapidar si simplu: "De ce se teme Fat-Frumos ? De moarte!"" - Prof. Univ. Dr. Elisabeta Munteanu
Scrie parerea ta
Moartea mortii - Nemurirea - George V. Grigore
Ai cumparat produsul Moartea mortii - Nemurirea - George V. Grigore ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
"Ipoteza lucrarii este una de sorginte antropologica: spiritual omenesc din preistoria cea mai fabuloasa si pana astazi in relativizanta si desocializanta post modernitate isi are constantele sale, si una dintre acestea este "nevoia de eroi". Eroii mitologici devin astfel o cheie de-a intelege natura umana iar basmele prin invariantele lor nu fac altceva decat sa structureze povesti cu sens, unele sapiential - destinale, despre ce i se poate intampla omului." - Prof. Univ. Dr. Vasile Morar "Este vorba aici de o incercare de restituire catre publicul romanesc a unui bagaj cultural si spiritual care sa-i faciliteze o intelegere adecvata a valentelor culturii universale la care el insusi si-a adus si isi aduce propria contributie. Valoarea propriu-zisa a cercetarii intreprinsa de autor consta in viziunea integratoare pe care o propune ca mijloc de a discerne tesatura de relatii definitorii care dau specificitate si organicitate universului aspiratiiior umane." - Prof. Univ. Dr. Remus Rus "Pe George Grigore il intereseaza un personaj Fat-Frumos, si nu un caracter oarecare, ci unul semnificant prin geneza basmului ales, ce poate sa includa pe oricare altul in plasma generica a androginului platonician. Propunerea cercetarii prin aceasta orchestrare arhietipo-culturala e de la inceput plasata de catre doctorand intr-o aura diafana a eternului tainic, din care matca arheologica se alimenteaza cu o misterioasa dar vadit cautata cinegenerica indrazneata: „...o lume aparent iluzorie, o lume a imperceptibilului... in care EL este chiar DANIA, darul dat de catre cer omului ce se intretine organic prin speranta" dupa cum precizeaza autorul." -Prof. Univ. Dr. Aexa Visarion "Se remarca analiza universului ideatic al basmului, forarea in strafundurile sale, in profunzime pentru a gasi noi si neasteptate intelesuri. Capata un relief deosebit portretul fizic si moral al eroului si concluzia concisa si foarte exacta: "Fat-Frumos este alegoria clasica a frumusetii fizice si sufletesti". De altfel si in alte cazuri, dupa lungi digresiuni, raspunsul la intrebarea pusa este formulat lapidar si simplu: "De ce se teme Fat-Frumos ? De moarte!"" - Prof. Univ. Dr. Elisabeta Munteanu
Acorda un calificativ