A compune dans. Arhitecturizare corporala. Metoda de sistematizare a miscarilor in compozitia coregrafica Incepand cu secolul XX, inspirat, in mare masura, si de tehnicile spirituale promovate de filosofiile orientale, antrenamentul actorului si al dansatorului aveau sa fie radical transformate, idealul devenind acela al crearii unei perfecte unitati intre corp si spirit. Incepand cu Francois Delsarte, Adophe Appia, Edward Gordon Craig, Rudolf von Laban, Oskar Schlemmer, dar si Vsevolod Meyerhold sau Alexandr Tairov etc. gandirea asupra unui corp-spirit si a relatiei acestuia cu spatiul (teatral) constituie o axa fundamentala in evolutia artelor spectacolului.Faptul ca aceasta preocupare este continua si dinamica vine sa ne-o dovedeasca si reeditarea versiunii adaugite a cartii Liviei Tulbure-Guna, A compune dans. Arhitecturizare Corporala - Metoda de Sistematizare a Miscarilor in Compozitia Coregrafica. Ea insasi practiciana a dansului - si nu doar ca prim-balerina a Operei Nationale din Cluj, timp de multi ani - Livia Tulbure-Guna si-a extins laboratorul de cercetare, experiment si creatie prin activitatile de maestru de balet, regizoare, coregrafa si profesoara pe care le desfasoara cu pasiune si succes.Cartea Liviei Tulbure-Guna - prima si, deocamdata, singura de acest fel, in limba romana - propune o sinteza a unor directii explorate in ultima suta de ani de teoria si practica teatrala si coregrafica, dar si o invitatie sau o "busola" in vederea continuarii cercetarii in acest domeniu - o cale care nu poate fi decat fascinanta. -Prof. univ. dr. Anca-Daniela Mihut,Academia Nationala de Muzica "Gh. Dima"
Scrie parerea ta
A compune dans. Arhitecturizare corporala - Livia Tulbure-Guna
Ai cumparat produsul A compune dans. Arhitecturizare corporala - Livia Tulbure-Guna ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
A compune dans. Arhitecturizare corporala. Metoda de sistematizare a miscarilor in compozitia coregrafica Incepand cu secolul XX, inspirat, in mare masura, si de tehnicile spirituale promovate de filosofiile orientale, antrenamentul actorului si al dansatorului aveau sa fie radical transformate, idealul devenind acela al crearii unei perfecte unitati intre corp si spirit. Incepand cu Francois Delsarte, Adophe Appia, Edward Gordon Craig, Rudolf von Laban, Oskar Schlemmer, dar si Vsevolod Meyerhold sau Alexandr Tairov etc. gandirea asupra unui corp-spirit si a relatiei acestuia cu spatiul (teatral) constituie o axa fundamentala in evolutia artelor spectacolului.Faptul ca aceasta preocupare este continua si dinamica vine sa ne-o dovedeasca si reeditarea versiunii adaugite a cartii Liviei Tulbure-Guna, A compune dans. Arhitecturizare Corporala - Metoda de Sistematizare a Miscarilor in Compozitia Coregrafica. Ea insasi practiciana a dansului - si nu doar ca prim-balerina a Operei Nationale din Cluj, timp de multi ani - Livia Tulbure-Guna si-a extins laboratorul de cercetare, experiment si creatie prin activitatile de maestru de balet, regizoare, coregrafa si profesoara pe care le desfasoara cu pasiune si succes.Cartea Liviei Tulbure-Guna - prima si, deocamdata, singura de acest fel, in limba romana - propune o sinteza a unor directii explorate in ultima suta de ani de teoria si practica teatrala si coregrafica, dar si o invitatie sau o "busola" in vederea continuarii cercetarii in acest domeniu - o cale care nu poate fi decat fascinanta. -Prof. univ. dr. Anca-Daniela Mihut,Academia Nationala de Muzica "Gh. Dima"
Acorda un calificativ