O sociologie a gustului - Angelica Marinescu, Alexandra Iliescu

Cod intern: xsales_11511499
Vizualizari: 31 / Achizitii: 36
Pret:   36.0 RON

Acest produs este publicat in categoria Librarie la data de 10-10-2023: 10:10 si vandut de Libris. Vanzatorul isi asuma corectitudinea datelor publicate. ( alege finantarea potrivita )

  • Produs cu garantie

  • Livrare direct din stocul fizic al Libris

  • Retur gratuit minim 14 zile de la data achizitiei

O sociologie a gustului. Estetica si dinamica sociala in gastronomie Gustul, dincolo de o simpla manifestare fiziologica, trebuie inteles in complexitatea sa sociala si culturala. Notiunea de gust acopera cel putin trei intelesuri diferite: primul sens este legat de organe de simt, al doilea se refera la „judecata” estetica, de unde cunoscutul adagio de gustibus non disputandum est, al treilea sens ia in considerare dimensiunea sociala a gustului. In traditia clasica umanista, exista o paralela intre simtul fiziologic al gustului si gustul estetic, ca si intre gastronomie si estetica. Perioada contemporana, post-moderna, hipermoderna, definita de societatea de consum, dar si de „capitalismul transestetic”, este scena unor fenomene complexe, de la globalizarea culturala la imperativul creativitatii, constand intr-o diversitate de culturi globale. Aceste fenomene sunt vizibile in redefinirea a ceea ce inseamna gust, de la estetic la social si culinar, noi ethos-uri, noi moduri de socializare, sub semnul tensiunii intre global si local, traditie si modernitate, cultura si economie.
Nota clientilor