Dansuri romanestipentru vioara si pianpe motive culese de Bela Bartok Compozitoare, pianista si profesoara, Hilda Jerea si-a inceput studiile muzicale la Conservatorul din Iasi cu Sofia Teodoreanu (teorie-solfegiu), continuandu-le la Conservatorul din Bucuresti (1929-1935), cu Mihail Jora (armonie, contrapunct, compozitie), Dimitrie Cuclin (estetica, forme muzicale, compozitie), Florica Musicescu (pian). S-a perfectonat la Paris (1939) cu Noel Gallon (compozitie) si la Budapesta (1947) cu Pal Kadosa (compozitie) si Leo Weiner (muzica de camera). Pianista concertista si de muzica de camera (1936-1976), profesoara de pian la Scoala de Arte pentru Evrei din Bucuresti (1942-1944), profesoara de pian auxiliar (1948-1949) si profesoara de muzica de camera (1969-1972) la Conservatorul din Bucuresti, secretara a Uniunii Compozitorilor (1949- 1952), fondatoare (1966) si conducatoare (1966-1970) a Ansamblului de muzica de camera Musica Nova din Bucuresti. A scris articole, cronici, eseuri de estetica muzicala in Muzica, Contemporanul, Romania Libera, Scinteia, SNeuer Weg, Veac Nou etc. A intreprins turnee artistice in Italia, Polonia, Austria, Germania, SUA, URSS, Canada, Olanda, Suedia, Portugalia, Iugoslavia etc. A fost membra in American Musicological Society (1965). A sustinut comunicari stlintifice, referate, conferinte in tara si peste hotare, emisiuni de radio si televiziune, concerte-lectii. A fost distinsa cu mentiunea II-a (1934) si premiul II ( 1946) de compozitie George Enescu, cu premiul Robert Cremer (1942), cu Ordinul Muncii, cls. III-a (1949), premiul de Stat, cls. (1952), Ordinul 23 August, cls. V-a (1959), Ordinul Meritul Cultural, cls. IV (1969), cu premiile Uniunii Compozitorilor (1970, 1973), cu Ordinul Meritul Cultural al Poloniei (1974). -Viorel Cosma
Scrie parerea ta
Dansuri romanesti pe motive culese de Bela Bartok pentru vioara si pian - Hilda Jerea
Ai cumparat produsul Dansuri romanesti pe motive culese de Bela Bartok pentru vioara si pian - Hilda Jerea ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Dansuri romanestipentru vioara si pianpe motive culese de Bela Bartok Compozitoare, pianista si profesoara, Hilda Jerea si-a inceput studiile muzicale la Conservatorul din Iasi cu Sofia Teodoreanu (teorie-solfegiu), continuandu-le la Conservatorul din Bucuresti (1929-1935), cu Mihail Jora (armonie, contrapunct, compozitie), Dimitrie Cuclin (estetica, forme muzicale, compozitie), Florica Musicescu (pian). S-a perfectonat la Paris (1939) cu Noel Gallon (compozitie) si la Budapesta (1947) cu Pal Kadosa (compozitie) si Leo Weiner (muzica de camera). Pianista concertista si de muzica de camera (1936-1976), profesoara de pian la Scoala de Arte pentru Evrei din Bucuresti (1942-1944), profesoara de pian auxiliar (1948-1949) si profesoara de muzica de camera (1969-1972) la Conservatorul din Bucuresti, secretara a Uniunii Compozitorilor (1949- 1952), fondatoare (1966) si conducatoare (1966-1970) a Ansamblului de muzica de camera Musica Nova din Bucuresti. A scris articole, cronici, eseuri de estetica muzicala in Muzica, Contemporanul, Romania Libera, Scinteia, SNeuer Weg, Veac Nou etc. A intreprins turnee artistice in Italia, Polonia, Austria, Germania, SUA, URSS, Canada, Olanda, Suedia, Portugalia, Iugoslavia etc. A fost membra in American Musicological Society (1965). A sustinut comunicari stlintifice, referate, conferinte in tara si peste hotare, emisiuni de radio si televiziune, concerte-lectii. A fost distinsa cu mentiunea II-a (1934) si premiul II ( 1946) de compozitie George Enescu, cu premiul Robert Cremer (1942), cu Ordinul Muncii, cls. III-a (1949), premiul de Stat, cls. (1952), Ordinul 23 August, cls. V-a (1959), Ordinul Meritul Cultural, cls. IV (1969), cu premiile Uniunii Compozitorilor (1970, 1973), cu Ordinul Meritul Cultural al Poloniei (1974). -Viorel Cosma
Acorda un calificativ