ROMAN CÂȘTIGĂTOR AL PREMIULUI GONCOURT DES LYCÉENS Un roman istoric de o frumusețe rafinată. Publishers Weekly Michelangelo ajunge în Constantinopol pe 13 mai 1506, lăsând în urmă furia Papei Iulius al II-lea și un șantier neterminat pentru mormântul acestuia la Roma. Dar cum să fi refuzat invitația sultanului Baiazid al II-lea?Așa începe cuceritorul roman al lui Mathias Énard, care devoalează fascinanta întâlnire a omului Renașterii cu lumea otomană, imaginând o istorie uitată. În ea se ascunde o poveste de dragoste cu pagini epistolare și de jurnal, punând în lumină și firele ce leagă Occidentul de Orient. Mathias Énard îl studiază pe Michelangelo, îi respectă tăcerile și ezitările, le urmărește pe căi sinuoase și îi devine un complice discret. Scriitura e ca un desen: senzuală ca efectele de clarobscur, tranșantă ca piatra ascuțită. Télérama În acest roman, Énard vine cu o viziune complexă, puternic istorică, a unei părți a lumii veșnic neînțelese – fermecător. The New Yorker În acest microroman seducător, Énard șterge granița dintre poezie și istorie, dintre ficțiune și realitate, revelând nu doar figura lui Michelangelo, ci și a artistului de pretutindeni, pe care îl întâlnim fie la răscrucea dintre Occident și Orient, fie în camerele îmbibate de fum și senzualitate, fie prins între datorie și iubire. O poveste fascinantă, în care Énard își imaginează ce s-ar fi putut întâmpla dacă Michelangelo și-ar fi expus geniul, atât de decisiv în istoria artei europene, marii metropole otomane. Irina Cerchia, editoar
Scrie parerea ta
Vorbește-le despre bătălii regi și elefanți
Ai cumparat produsul Vorbește-le despre bătălii regi și elefanți ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
ROMAN CÂȘTIGĂTOR AL PREMIULUI GONCOURT DES LYCÉENS Un roman istoric de o frumusețe rafinată. Publishers Weekly Michelangelo ajunge în Constantinopol pe 13 mai 1506, lăsând în urmă furia Papei Iulius al II-lea și un șantier neterminat pentru mormântul acestuia la Roma. Dar cum să fi refuzat invitația sultanului Baiazid al II-lea?Așa începe cuceritorul roman al lui Mathias Énard, care devoalează fascinanta întâlnire a omului Renașterii cu lumea otomană, imaginând o istorie uitată. În ea se ascunde o poveste de dragoste cu pagini epistolare și de jurnal, punând în lumină și firele ce leagă Occidentul de Orient. Mathias Énard îl studiază pe Michelangelo, îi respectă tăcerile și ezitările, le urmărește pe căi sinuoase și îi devine un complice discret. Scriitura e ca un desen: senzuală ca efectele de clarobscur, tranșantă ca piatra ascuțită. Télérama În acest roman, Énard vine cu o viziune complexă, puternic istorică, a unei părți a lumii veșnic neînțelese – fermecător. The New Yorker În acest microroman seducător, Énard șterge granița dintre poezie și istorie, dintre ficțiune și realitate, revelând nu doar figura lui Michelangelo, ci și a artistului de pretutindeni, pe care îl întâlnim fie la răscrucea dintre Occident și Orient, fie în camerele îmbibate de fum și senzualitate, fie prins între datorie și iubire. O poveste fascinantă, în care Énard își imaginează ce s-ar fi putut întâmpla dacă Michelangelo și-ar fi expus geniul, atât de decisiv în istoria artei europene, marii metropole otomane. Irina Cerchia, editoar
Acorda un calificativ