Scriind despre Pascal – celălalt chip al spiritului francez, alături de Descartes –, Pierre Manent ne invită să ne punem întrebarea privitoare la sensul creÈ™tinismului È™i la relaÈ›ia sa cu civilizaÈ›ia occidentală. Cartea pe care i-o dedică se adresează deopotrivă celor fascinaÈ›i de gândirea sa È™i celor preocupaÈ›i de marile teme ale lumii contemporane.Cu perspicacitatea unui filozof politic care a studiat origiÂnile modernității, Manent ne conduce în miezul însuÈ™i al dezÂbaterii începute în secolul al XVII-lea, într-un timp care aparent onora religia È™i îi recunoÈ™tea rolul public. ÃŽnsă Pascal vedea încă de atunci diminuarea È™i, mai ales, negarea profundă a proiectului creÈ™tin , a radicalei sale noutăți istorice È™i a raportului pe care-l instituise între Dumnezeu È™i umanitate.ÃŽmprumutându-i privirea, avem È™ansa, potriÂvit lui Manent, de a sesiza cu aceeaÈ™i intensitate motivele despărÈ›irii de credință È™i cele pentru care Dumnezeu nu e doar o idee, ci devine inima experienÈ›ei creÈ™tine, ca în faiÂmosul Memorial. Și astfel interlocutorii lui Pascal suntem noi toÈ›i. — MIRUNA TÄ‚TARU-CAZABA
Scrie parerea ta
Pascal și proiectul creștin
Ai cumparat produsul Pascal și proiectul creștin ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Scriind despre Pascal – celălalt chip al spiritului francez, alături de Descartes –, Pierre Manent ne invită să ne punem întrebarea privitoare la sensul creÈ™tinismului È™i la relaÈ›ia sa cu civilizaÈ›ia occidentală. Cartea pe care i-o dedică se adresează deopotrivă celor fascinaÈ›i de gândirea sa È™i celor preocupaÈ›i de marile teme ale lumii contemporane.Cu perspicacitatea unui filozof politic care a studiat origiÂnile modernității, Manent ne conduce în miezul însuÈ™i al dezÂbaterii începute în secolul al XVII-lea, într-un timp care aparent onora religia È™i îi recunoÈ™tea rolul public. ÃŽnsă Pascal vedea încă de atunci diminuarea È™i, mai ales, negarea profundă a proiectului creÈ™tin , a radicalei sale noutăți istorice È™i a raportului pe care-l instituise între Dumnezeu È™i umanitate.ÃŽmprumutându-i privirea, avem È™ansa, potriÂvit lui Manent, de a sesiza cu aceeaÈ™i intensitate motivele despărÈ›irii de credință È™i cele pentru care Dumnezeu nu e doar o idee, ci devine inima experienÈ›ei creÈ™tine, ca în faiÂmosul Memorial. Și astfel interlocutorii lui Pascal suntem noi toÈ›i. — MIRUNA TÄ‚TARU-CAZABA
Acorda un calificativ