Atunci cand ai de-a face cu oamenii, nu ai de-a face cu fiinte logice, ci cu fiinte emotionale. - Dale CarnegieComunicarea reprezinta un factor esential in privinta succesului sau a esecului; marii lideri au cu totii capacitatea de a comunica eficient cu ceilalti oameni. Dar aptitudinile excelente de comunicare nu sunt innascute. Oricine doreste le poate dobandi; nu are nevoie decat de vointa si perseverenta. Urmeaza principiile formulate de Dale Carnegie pentru a-ti putea prezenta ideile mult mai eficient sefului tau, colegilor, clientilor sau chiar familiei si prietenilor tai si porneste pe drumul care te va face sa comunici mai bine – un pas important spre succes.Daca iti doresti sa inveti sa comunici eficient, pentru a avea relatii implinite acasa ori la locul de munca, sau daca vrei sa iti dezvolti afacerea prin intermediul oamenilor, iata ce poti invata din aceasta carte:• Cum sa-ti perfectionezi aptitudinile de comunicare verbala in discutiile cu alte persoane (arta conversatiei), cum sa tii discursuri in fata unui public larg sau cum sa prezinti un raport.• Cum sa asculti cu adevarat ce spune interlocutorul tau, pentru a intelege pe deplin mesajul lui, si cum sa interpretezi limbajul nonverbal al ascultatorilor tai.• Cum sa comunici in scris intr-un mod clar, concis, impecabil si atractiv pentru citator. Fragment din volumul Cum sa comunici eficient de Dale Carnegie: Prejudecatile si predilectiile proprii si ale celorlaltiPreferintele pentru sau impotriva unei persoane ne influenteaza modul in care percepem mesajele. Ascultam mai atenti si acceptam mai bine ideile venite din partea unei persoane pe care o indragim si o respectam. Mai mult, tindem sa respingem mesajele din partea persoanelor care ne displac si sa nu tinem cont de lor.Perceptia este realitatea din mintea observatorului. Daca perceptia noastra in privinta unei situatii nu coincide cu cea a interlocutorului, nu ne vom intelege.Predilectiile influenteaza, de asemenea, modul in care este perceputa tema discutiei. Oamenii vor refuza sa asculte opiniile diferite privind chestiunile la care ei tin foarte mult. Carol este un bun exemplu al unei astfel de persoane. Ca director al departamentului financiar in compania in care lucreaza, se concentreaza pe reducerea cheltuielilor. Nici nu vrea sa auda de vreo discutie care ar presupune investitii, indiferent de beneficiile pe care acest lucru le-ar aduce pe termen lung. Pentru a o convinge in privinta unei idei noi, trebuie sa ii explicam ca, desi acest pas poate implica o crestere a cheltuielilor pe moment, pe termen lung este o solutie eficienta din punctul de vedere al reducerii costurilor.Multi oameni nu sunt constienti de propriile prejudecati. Acorda-ti timpul necesar pentru a analiza motivul pentru care ai luat anumite decizii in trecut. Au fost cumva influentate prea mult de propriile predilectii? Urmeaza acesti sase pasi:1. Constientizeaza-ti predilectiile.2. Afla de unde provin.3. Ia cunostinta de caracteristicile lor comune.4. Lasa-ti deoparte aceste judecati subiective si renunta la ideile preconcepute.5. Fa un efort si reflecteaza cu obiectivitate la ideile celorlalti.6. Nu lasa ca o experienta negativa sa-ti reactiveze prejudecatile. Fii constient de starea ta emotionalaCu totii avem zile proaste. Si intr-una dintre acele zile, unul dintre partenerii nostri vine la noi entuziasmat de o idee noua. Cum reactionam? Probabil ne gandim: Am destule pe cap in momentul de fata, cine mai are nevoie de asa ceva? Mintea ti se inchide, iar mesajul nu ajunge la tine.Nu numai ca trebuie sa fii constient de starea ta emotionala cand transmiti sau primesti un mesaj, dar trebuie sa tii cont si de cea a subalternilor. Sa presupunem ca apare un proiect important si mergi la doi dintre angajatii tai, Dan si Joan, pentru a-l discuta. Joan este foarte entuziasmata, Dan este sceptic. De ce? Dan este iritat deoarece este foarte ocupat cu un alt proiect la care ar vrea sa se concentreze si considera ca ar fi un gest necugetat sa-i atribui aceasta sarcina.Intereseaza-te intotdeauna de starea de spirit a angajatilor tai. O scurta discutie cu Dan si Joan despre activitatile lor actuale ar fi aratat cat timp aloca Dan proiectului sau. Cand prezinti noua sarcina de serviciu, remarca faptul ca ceea ce face el acum este important si esti multumit de evolutia sa. Spune-i motivul pentru care il alegi in noul proiect si asigura-l ca nu va interfera cu actuala sa sarcina de serviciu, ci o va completa.
Scrie parerea ta
Cum sa comunici eficient
Ai cumparat produsul Cum sa comunici eficient ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Atunci cand ai de-a face cu oamenii, nu ai de-a face cu fiinte logice, ci cu fiinte emotionale. - Dale CarnegieComunicarea reprezinta un factor esential in privinta succesului sau a esecului; marii lideri au cu totii capacitatea de a comunica eficient cu ceilalti oameni. Dar aptitudinile excelente de comunicare nu sunt innascute. Oricine doreste le poate dobandi; nu are nevoie decat de vointa si perseverenta. Urmeaza principiile formulate de Dale Carnegie pentru a-ti putea prezenta ideile mult mai eficient sefului tau, colegilor, clientilor sau chiar familiei si prietenilor tai si porneste pe drumul care te va face sa comunici mai bine – un pas important spre succes.Daca iti doresti sa inveti sa comunici eficient, pentru a avea relatii implinite acasa ori la locul de munca, sau daca vrei sa iti dezvolti afacerea prin intermediul oamenilor, iata ce poti invata din aceasta carte:• Cum sa-ti perfectionezi aptitudinile de comunicare verbala in discutiile cu alte persoane (arta conversatiei), cum sa tii discursuri in fata unui public larg sau cum sa prezinti un raport.• Cum sa asculti cu adevarat ce spune interlocutorul tau, pentru a intelege pe deplin mesajul lui, si cum sa interpretezi limbajul nonverbal al ascultatorilor tai.• Cum sa comunici in scris intr-un mod clar, concis, impecabil si atractiv pentru citator. Fragment din volumul Cum sa comunici eficient de Dale Carnegie: Prejudecatile si predilectiile proprii si ale celorlaltiPreferintele pentru sau impotriva unei persoane ne influenteaza modul in care percepem mesajele. Ascultam mai atenti si acceptam mai bine ideile venite din partea unei persoane pe care o indragim si o respectam. Mai mult, tindem sa respingem mesajele din partea persoanelor care ne displac si sa nu tinem cont de lor.Perceptia este realitatea din mintea observatorului. Daca perceptia noastra in privinta unei situatii nu coincide cu cea a interlocutorului, nu ne vom intelege.Predilectiile influenteaza, de asemenea, modul in care este perceputa tema discutiei. Oamenii vor refuza sa asculte opiniile diferite privind chestiunile la care ei tin foarte mult. Carol este un bun exemplu al unei astfel de persoane. Ca director al departamentului financiar in compania in care lucreaza, se concentreaza pe reducerea cheltuielilor. Nici nu vrea sa auda de vreo discutie care ar presupune investitii, indiferent de beneficiile pe care acest lucru le-ar aduce pe termen lung. Pentru a o convinge in privinta unei idei noi, trebuie sa ii explicam ca, desi acest pas poate implica o crestere a cheltuielilor pe moment, pe termen lung este o solutie eficienta din punctul de vedere al reducerii costurilor.Multi oameni nu sunt constienti de propriile prejudecati. Acorda-ti timpul necesar pentru a analiza motivul pentru care ai luat anumite decizii in trecut. Au fost cumva influentate prea mult de propriile predilectii? Urmeaza acesti sase pasi:1. Constientizeaza-ti predilectiile.2. Afla de unde provin.3. Ia cunostinta de caracteristicile lor comune.4. Lasa-ti deoparte aceste judecati subiective si renunta la ideile preconcepute.5. Fa un efort si reflecteaza cu obiectivitate la ideile celorlalti.6. Nu lasa ca o experienta negativa sa-ti reactiveze prejudecatile. Fii constient de starea ta emotionalaCu totii avem zile proaste. Si intr-una dintre acele zile, unul dintre partenerii nostri vine la noi entuziasmat de o idee noua. Cum reactionam? Probabil ne gandim: Am destule pe cap in momentul de fata, cine mai are nevoie de asa ceva? Mintea ti se inchide, iar mesajul nu ajunge la tine.Nu numai ca trebuie sa fii constient de starea ta emotionala cand transmiti sau primesti un mesaj, dar trebuie sa tii cont si de cea a subalternilor. Sa presupunem ca apare un proiect important si mergi la doi dintre angajatii tai, Dan si Joan, pentru a-l discuta. Joan este foarte entuziasmata, Dan este sceptic. De ce? Dan este iritat deoarece este foarte ocupat cu un alt proiect la care ar vrea sa se concentreze si considera ca ar fi un gest necugetat sa-i atribui aceasta sarcina.Intereseaza-te intotdeauna de starea de spirit a angajatilor tai. O scurta discutie cu Dan si Joan despre activitatile lor actuale ar fi aratat cat timp aloca Dan proiectului sau. Cand prezinti noua sarcina de serviciu, remarca faptul ca ceea ce face el acum este important si esti multumit de evolutia sa. Spune-i motivul pentru care il alegi in noul proiect si asigura-l ca nu va interfera cu actuala sa sarcina de serviciu, ci o va completa.
Acorda un calificativ