Aceasta este, bineinteles, o ratacire profunda. Orice crestin ortodox, fara exceptie, este chemat sa se lupte, sa poarte razboi zi de zi cu patimile si cu deprinderile pacatoase – iar expunerea asceticii ortodoxe este cel mai usor de facut pe baza invataturii despre cele opt patimi omenesti si despre lupta cu acestea... Ideea de lupta cu patimile provoaca imediat asociatii cu vechii nevoitori, cu pustnicii din Egipt, cu manastirile – si, in general, experientele ascetice, lupta cu patimile, sunt socotite de catre multi o treaba pur calugareasca. Noi suntem oameni neputinciosi, traim in lume, ce mare lucru sa facem noi... Aceasta este, bineinteles, o ratacire profunda. Orice crestin ortodox, fara exceptie, este chemat sa se lupte, sa poarte razboi zi de zi cu patimile si cu deprinderile pacatoase – iar expunerea asceticii ortodoxe este cel mai usor de facut pe baza invataturii despre cele opt patimi omenesti si despre lupta cu acestea. Am alcatuit aceasta modesta carte pe temeiul Sfintei Scripturi, al literaturii ascetice patristice si al propriei experiente preotesti, marunte cata este. Invatatura Bisericii despre patimi si despre lupta cu ele este transpusa in carte in contextul vietii contemporane, pentru crestinii ortodocsi carora Dumnezeu le-a dat sa traiasca si sa se mantuiasca in secolul al XXI-lea. Mi-am asumat, de asemenea, indrazneala de a folosi unele cunostinte din domeniul psihologiei practice, aplicate, interpretandu-le prin prisma invataturii Sfintilor Parinti despre lupta cu patimile, asa cum facea si Sfantul Teofan Zavoratul. Iar scopul acestei lupte e unul singur: dobandirea iubirii de Dumnezeu si de aproapele, caci in aceste doua porunci se cuprind toata Legea si prorocii (Mt. 22, 40). • pr. Pavel Gumero
Scrie parerea ta
Cele opt pacate de moarte si lupta cu ele
Ai cumparat produsul Cele opt pacate de moarte si lupta cu ele ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Aceasta este, bineinteles, o ratacire profunda. Orice crestin ortodox, fara exceptie, este chemat sa se lupte, sa poarte razboi zi de zi cu patimile si cu deprinderile pacatoase – iar expunerea asceticii ortodoxe este cel mai usor de facut pe baza invataturii despre cele opt patimi omenesti si despre lupta cu acestea... Ideea de lupta cu patimile provoaca imediat asociatii cu vechii nevoitori, cu pustnicii din Egipt, cu manastirile – si, in general, experientele ascetice, lupta cu patimile, sunt socotite de catre multi o treaba pur calugareasca. Noi suntem oameni neputinciosi, traim in lume, ce mare lucru sa facem noi... Aceasta este, bineinteles, o ratacire profunda. Orice crestin ortodox, fara exceptie, este chemat sa se lupte, sa poarte razboi zi de zi cu patimile si cu deprinderile pacatoase – iar expunerea asceticii ortodoxe este cel mai usor de facut pe baza invataturii despre cele opt patimi omenesti si despre lupta cu acestea. Am alcatuit aceasta modesta carte pe temeiul Sfintei Scripturi, al literaturii ascetice patristice si al propriei experiente preotesti, marunte cata este. Invatatura Bisericii despre patimi si despre lupta cu ele este transpusa in carte in contextul vietii contemporane, pentru crestinii ortodocsi carora Dumnezeu le-a dat sa traiasca si sa se mantuiasca in secolul al XXI-lea. Mi-am asumat, de asemenea, indrazneala de a folosi unele cunostinte din domeniul psihologiei practice, aplicate, interpretandu-le prin prisma invataturii Sfintilor Parinti despre lupta cu patimile, asa cum facea si Sfantul Teofan Zavoratul. Iar scopul acestei lupte e unul singur: dobandirea iubirii de Dumnezeu si de aproapele, caci in aceste doua porunci se cuprind toata Legea si prorocii (Mt. 22, 40). • pr. Pavel Gumero
Acorda un calificativ