Nu se stie cand anume a patruns crestinismul pe tarmul Italiei si in Roma. Dar se poate cu probabilitate crede ca Evanghelia a fost dusa pentru prima oara acolo de unii dintre acei iudei si prozeliti din Roma care in ziua Cincizecimii si a pogorarii Sfantului Duh au ascultat cuvantarea de Dumnezeu insuflata a Ap. Petru la Ierusalim. Iudei erau multi in Roma, mai cu seama din acel timp cand Pompei, dupa cucerirea Palestinei, a dus la Roma un mare numar din ei. Alcatuind cartea noastra, noi mai intai de toate am avut in vedere nu cercul ingust al persoanelor special teologic cultivate, ci cercul mult mai vast in genere al societatii laice culte, pentru care in literatura noastra nu exista absolut nimic sub acest raport, din care cauza cunostintele biblico-istorice ale lui nu merg mai departe de cercul de inceputurile istoriei sacre scolare. Prin asta se explica si faptul pentru ce noi am facut asa loc larg in cartea noastra datelor nebiblice, laice, presupunand ca aceste date pot servi oarecum de atractie pentru societatea civila culta de a cunoaste prin ele si continutul biblico-istoric mai serios. - Prof. Alexandru P. Lopuhi
Scrie parerea ta
Istoria biblica a Noului Testament Vol.3
Ai cumparat produsul Istoria biblica a Noului Testament Vol.3 ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Nu se stie cand anume a patruns crestinismul pe tarmul Italiei si in Roma. Dar se poate cu probabilitate crede ca Evanghelia a fost dusa pentru prima oara acolo de unii dintre acei iudei si prozeliti din Roma care in ziua Cincizecimii si a pogorarii Sfantului Duh au ascultat cuvantarea de Dumnezeu insuflata a Ap. Petru la Ierusalim. Iudei erau multi in Roma, mai cu seama din acel timp cand Pompei, dupa cucerirea Palestinei, a dus la Roma un mare numar din ei. Alcatuind cartea noastra, noi mai intai de toate am avut in vedere nu cercul ingust al persoanelor special teologic cultivate, ci cercul mult mai vast in genere al societatii laice culte, pentru care in literatura noastra nu exista absolut nimic sub acest raport, din care cauza cunostintele biblico-istorice ale lui nu merg mai departe de cercul de inceputurile istoriei sacre scolare. Prin asta se explica si faptul pentru ce noi am facut asa loc larg in cartea noastra datelor nebiblice, laice, presupunand ca aceste date pot servi oarecum de atractie pentru societatea civila culta de a cunoaste prin ele si continutul biblico-istoric mai serios. - Prof. Alexandru P. Lopuhi
Acorda un calificativ