Mirosul plasticului • Mirosul uman • Mirosul fricii • Mirosul fericirii • Mirosul inteligenței și mirosul prostiei • Fără miros, fără gust • Emoții și amintiri Singurul scop al uneia dintre cele mai mari industrii din lume este acela de a face ca oamenii să nu miroasă a oameni. Încă din epoca medievală, mirosul uman a fost considerat primitiv și un semn al claselor de jos. Cei care își permiteau au investit în alte mirosuri și o întreagă breaslă a parfumierilor a luat naștere, mai ales în Franța. Acești profesioniști erau în permanență ocupați, întrecându-se să inventeze amestecuri noi și incitante, iar competiția continuă și astăzi. În 2018, industria parfumurilor a fost evaluată la peste 30 de miliarde de dolari și, în funcție de sursa pe care o consultăm, se așteaptă să ajungă la 50–90 de miliarde de dolari în 2025. Această cifră este doar un indiciu despre cât de mult suntem dispuși să investim pentru a ne masca adevăratul miros. Altă modalitate prin care ne este manipulat comportamentul este de a ne face mai dispuși să consumăm anumite bunuri. Și nu este o invenție nouă. Brutăriile fac de mult timp efortul de a-și îndrepta aburii cuptoarelor spre stradă. Trecătorilor li se amintește de pâinea minunată care se vinde înăuntru, unde ar putea intra să-și cheltuiască banii mai des. Astăzi, manipularea clienților prin miros a devenit o artă. Uneori, marfa adevărată nici măcar nu se află în preajma locului de vânzare. Cu câțiva ani în urmă, lucram în Japonia. După ce câteva săptămâni la rând m-am răsfățat cu un sushi minunat, eram pregătit pentru o pizza congelată. În timp ce alegeam ce fel de pizza să iau pentru acasă, am simțit brusc mirosul distinct de pizza proaspăt coaptă. Supermarketul avea o instalație de evacuare a unui miros sintetic de pizza, plasată chiar deasupra congelatorului! A funcționat. Mirosurile pot fi folosite și pentru a ne transporta într-o anumită lume sau doar pentru a crea o atmosferă în general pozitivă. Mirosul de nucă de cocos din foaierul unei agenții de turism, de exemplu, a crescut semnificativ vânzările de excursii în insule exotice. Se crede că mirosurile verzi , de iarbă sau de copaci, îmbunătățesc randamentul în birouri. Acest tip de manipulare a mirosurilor și de design olfactiv a devenit o industrie majoră, cu o cifră de afaceri anuală de milioane de dolari
Scrie parerea ta
Miros deci exist
Ai cumparat produsul Miros deci exist ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Mirosul plasticului • Mirosul uman • Mirosul fricii • Mirosul fericirii • Mirosul inteligenței și mirosul prostiei • Fără miros, fără gust • Emoții și amintiri Singurul scop al uneia dintre cele mai mari industrii din lume este acela de a face ca oamenii să nu miroasă a oameni. Încă din epoca medievală, mirosul uman a fost considerat primitiv și un semn al claselor de jos. Cei care își permiteau au investit în alte mirosuri și o întreagă breaslă a parfumierilor a luat naștere, mai ales în Franța. Acești profesioniști erau în permanență ocupați, întrecându-se să inventeze amestecuri noi și incitante, iar competiția continuă și astăzi. În 2018, industria parfumurilor a fost evaluată la peste 30 de miliarde de dolari și, în funcție de sursa pe care o consultăm, se așteaptă să ajungă la 50–90 de miliarde de dolari în 2025. Această cifră este doar un indiciu despre cât de mult suntem dispuși să investim pentru a ne masca adevăratul miros. Altă modalitate prin care ne este manipulat comportamentul este de a ne face mai dispuși să consumăm anumite bunuri. Și nu este o invenție nouă. Brutăriile fac de mult timp efortul de a-și îndrepta aburii cuptoarelor spre stradă. Trecătorilor li se amintește de pâinea minunată care se vinde înăuntru, unde ar putea intra să-și cheltuiască banii mai des. Astăzi, manipularea clienților prin miros a devenit o artă. Uneori, marfa adevărată nici măcar nu se află în preajma locului de vânzare. Cu câțiva ani în urmă, lucram în Japonia. După ce câteva săptămâni la rând m-am răsfățat cu un sushi minunat, eram pregătit pentru o pizza congelată. În timp ce alegeam ce fel de pizza să iau pentru acasă, am simțit brusc mirosul distinct de pizza proaspăt coaptă. Supermarketul avea o instalație de evacuare a unui miros sintetic de pizza, plasată chiar deasupra congelatorului! A funcționat. Mirosurile pot fi folosite și pentru a ne transporta într-o anumită lume sau doar pentru a crea o atmosferă în general pozitivă. Mirosul de nucă de cocos din foaierul unei agenții de turism, de exemplu, a crescut semnificativ vânzările de excursii în insule exotice. Se crede că mirosurile verzi , de iarbă sau de copaci, îmbunătățesc randamentul în birouri. Acest tip de manipulare a mirosurilor și de design olfactiv a devenit o industrie majoră, cu o cifră de afaceri anuală de milioane de dolari
Acorda un calificativ