Povestea fascinantei Japonii prin ochii unei tinere femei. Roman distins cu premiile pentru debut Sofia Nădejde (2018) și Observator Cultural (2019) Rosalyn are 24 de ani și este studentă la Londra. Cu un corp invadat de o boală ciudată, cu o poveste amoroasă complicată și o familie disfuncțională, la capătul puterilor, ea decide să plece cu o bursă de un an la Tokio, pentru a studia limba japoneză. Întâlnirea șocantă cu o cultură impresionantă va funcționa ca o oglindă necruțătoare, care o va ajuta să se desprindă de trecut și să se vindece. Dacă nu alegi să închizi ochii din primul moment, întâlnirea cu Celălalt este totdeauna o scurtătură spre Sine. Când cel care întâlnește este antropolog, tot acest parcurs spre Sine are toate șansele să fie unul mai laborios și elaborat, antrenând cu el culturi și istorii. Când antropologul este dublat de un scriitor, parcursul are în plus toate șansele de a fi unul autentic. Iar această «autenticitate» devine aproape palpabilă când cel care narează nu mai este au(c)torul, ci corpul său, când întâlnirea cu Celălalt este în‑corporată și simți, chiar dacă nu-ți vine să crezi, că nu ai un corp, ci ești un corp – un egocorp, cum l-a botezat Robert Redeker. Raluca Nagy, care și-a început parcursul de antropoloagă narându-și experiențele întâlnirii cu Marocul, întrunește toate aceste calități. În ego‑ficțiunea sa despre Japonia nu se întâmplă practic nimic: nu există intrigă, în sensul occidental, după cum ne avertizează autoarea încă de la început. Dar se petrece o întâlnire radicală a europeanului cu un Celălalt extrem, care îl face să simtă organic – la modul propriu – distanța culturală și provocarea umană. Un cal într-o mare de lebede este pur și simplu narațiunea polisenzorială și în același timp auto‑reflexivă, etnografică și personală, perplexă și totodată firească până la limita intimității, a acestei experiențe. Vintilă Mihăilesc
Scrie parerea ta
Un cal intr-o mare de lebede
Ai cumparat produsul Un cal intr-o mare de lebede ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Povestea fascinantei Japonii prin ochii unei tinere femei. Roman distins cu premiile pentru debut Sofia Nădejde (2018) și Observator Cultural (2019) Rosalyn are 24 de ani și este studentă la Londra. Cu un corp invadat de o boală ciudată, cu o poveste amoroasă complicată și o familie disfuncțională, la capătul puterilor, ea decide să plece cu o bursă de un an la Tokio, pentru a studia limba japoneză. Întâlnirea șocantă cu o cultură impresionantă va funcționa ca o oglindă necruțătoare, care o va ajuta să se desprindă de trecut și să se vindece. Dacă nu alegi să închizi ochii din primul moment, întâlnirea cu Celălalt este totdeauna o scurtătură spre Sine. Când cel care întâlnește este antropolog, tot acest parcurs spre Sine are toate șansele să fie unul mai laborios și elaborat, antrenând cu el culturi și istorii. Când antropologul este dublat de un scriitor, parcursul are în plus toate șansele de a fi unul autentic. Iar această «autenticitate» devine aproape palpabilă când cel care narează nu mai este au(c)torul, ci corpul său, când întâlnirea cu Celălalt este în‑corporată și simți, chiar dacă nu-ți vine să crezi, că nu ai un corp, ci ești un corp – un egocorp, cum l-a botezat Robert Redeker. Raluca Nagy, care și-a început parcursul de antropoloagă narându-și experiențele întâlnirii cu Marocul, întrunește toate aceste calități. În ego‑ficțiunea sa despre Japonia nu se întâmplă practic nimic: nu există intrigă, în sensul occidental, după cum ne avertizează autoarea încă de la început. Dar se petrece o întâlnire radicală a europeanului cu un Celălalt extrem, care îl face să simtă organic – la modul propriu – distanța culturală și provocarea umană. Un cal într-o mare de lebede este pur și simplu narațiunea polisenzorială și în același timp auto‑reflexivă, etnografică și personală, perplexă și totodată firească până la limita intimității, a acestei experiențe. Vintilă Mihăilesc
Acorda un calificativ