Au trecut deja câțiva ani de când școala începe la 6 ani. Copiii intră în clasa pregătitoare si, la nivel teoretic cel puțin, ar trebui sa învețe recunoașterea literelor alfabetului si desenarea acestora. Locul ABECEDARULUI a fost luat de disciplina Comunicare în limba română. Acest aspect ar presupune ca, pe parcursul primilor trei ani de școală, până la finele clasei a II-a, copiii să audieze/să citească doar povești scrise pe înțelesul lor, iar limbajul folosit sa fie unul funcțional.Nu negam frumusețea basmelor clasice, nici a poeziilor secolelor trecute, dar cu acestea, cu siguranța, copiii se pot delecta după ce trec în clasa a III-a.Antologia noastră ține cont de toate aceste realități, astfel încât:• selecția textelor propuse pentru clasele mici s-a făcut cu multă grijă, alegând doar poezii, povestiri și povești a căror înțelegere nu presupune căutarea cuvintelor în dicționare de arhaisme;• domină textele din literatura contemporană, iar textele clasicilor sunt repovestite în cel mai fermecător stil;• Exista o secțiune distinctă care cuprinde texte nonliterare, iar selecția acestora ține cont de prevederile programelor de la Matematică și explorarea mediului sau Științe ale naturii.• In clasele a III-a și a IV-a elevii studiază Limba și literatura română, capacitățile lor cognitive cresc și am considerat firesc ca, inclusiv textele clasice selectate să fie reproduse integral.• Pentru că ne dorim să-i împrietenim pe elevi cu marea literatură, am apelat la repovestiri ale unor opere consacrate (Bătrânul și marea; Gulliver; Chemarea străbunilor; Micul prinț; Oliver Twist; Războiul lumilor ș.a.), romane ale căror subiecte sunt potrivite, dar a căror întindere depășește răbdarea de care pot dispune copiii cu vârste sub 10 ani
Scrie parerea ta
Antologie de texte literare pentru ciclul primar
Ai cumparat produsul Antologie de texte literare pentru ciclul primar ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Au trecut deja câțiva ani de când școala începe la 6 ani. Copiii intră în clasa pregătitoare si, la nivel teoretic cel puțin, ar trebui sa învețe recunoașterea literelor alfabetului si desenarea acestora. Locul ABECEDARULUI a fost luat de disciplina Comunicare în limba română. Acest aspect ar presupune ca, pe parcursul primilor trei ani de școală, până la finele clasei a II-a, copiii să audieze/să citească doar povești scrise pe înțelesul lor, iar limbajul folosit sa fie unul funcțional.Nu negam frumusețea basmelor clasice, nici a poeziilor secolelor trecute, dar cu acestea, cu siguranța, copiii se pot delecta după ce trec în clasa a III-a.Antologia noastră ține cont de toate aceste realități, astfel încât:• selecția textelor propuse pentru clasele mici s-a făcut cu multă grijă, alegând doar poezii, povestiri și povești a căror înțelegere nu presupune căutarea cuvintelor în dicționare de arhaisme;• domină textele din literatura contemporană, iar textele clasicilor sunt repovestite în cel mai fermecător stil;• Exista o secțiune distinctă care cuprinde texte nonliterare, iar selecția acestora ține cont de prevederile programelor de la Matematică și explorarea mediului sau Științe ale naturii.• In clasele a III-a și a IV-a elevii studiază Limba și literatura română, capacitățile lor cognitive cresc și am considerat firesc ca, inclusiv textele clasice selectate să fie reproduse integral.• Pentru că ne dorim să-i împrietenim pe elevi cu marea literatură, am apelat la repovestiri ale unor opere consacrate (Bătrânul și marea; Gulliver; Chemarea străbunilor; Micul prinț; Oliver Twist; Războiul lumilor ș.a.), romane ale căror subiecte sunt potrivite, dar a căror întindere depășește răbdarea de care pot dispune copiii cu vârste sub 10 ani
Acorda un calificativ