Terapeutii afla inca de la primele cursuri de formare ca empatia este importanta in procesul terapeutic. Multe strategii si tehnici terapeutice, pentru a fi eficace, implica, intr-un fel sau altul exprimarea intelegerii empatice, iar empatia e importanta si pentru descoperirea momentului potrivit pentru aplicarea anumitor tehnici. Practicarea psihoterapiei ii confrunta insa pe terapeuti cu un proces mult mai complicat decat parea initial. In volumul de fata Arthur J. Clark prezinta detaliat trei modalitati empatice de cunoastere: subiectiva, obiectiva si interpersonala – prin care consilierii si terapeutii interactioneaza cu clientii lor. Fundamentandu-se pe literatura ampla si voluminoasa asupra empatiei din ultimii o suta de ani, acest volum transcende conceptualizarile traditionale ale procesului empatic si aspira la extinderea semnificativa a aplicatiilor sale in practica terapeutica. Numeroase exemple de dialog client-practician clarifica abilitatile bazate pe empatie ca reprezentand o sursa de intelegere a modului in care clientul isi resimte propria viata in contextul experientelor sale. Arthur J. Clark este profesor emerit la St. Lawrence University, Canton, New York. Ca psiholog acreditat si practician din domeniul sanatatii, are o ampla experienta in cadrul educational si clinic. Publicatiile sale includ peste 50 de articole si capitole de carti din domeniul sanatatii mentale Cuprins Despre autor Prefata Capitolul 1. Promisiunea, provocarile si potentialul empatiei in consiliere si psihoterapie Promisiunea empatiei in consiliere si psihoterapie Empatia si relatia terapeutica Empatia si intelegerea clientului Empatia si rezultatele tratamentului Provocarile empatiei in consiliere si psihoterapie Definitii ale empatiei Empatia si semantica Orizontul terapeutic si empatia Potentialul empatiei in consiliere si psihoterapie Modelul integral al empatiei Definitia integrala a empatiei Sinele folosit empatic Alte considerente asupra empatiei in consiliere si psihoterapie Capitolul 2. Empatia subiectiva in consiliere si psihoterapie Empatia subiectiva si experienta practicianului Empatia subiectiva in cadrul unui model integral Imaginatie Intuitie Incorporare Alte considerente asupra empatiei subiective in consiliere si psihoterapie Capitolul 3. Empatia obiectiva in consiliere si psihoterapie Empatia obiectiva si experienta practicianului Empatia obiectiva in cadrul unui model integral Sistemele de diagnostic si empatia Perspective multiculturale si empatie Empatie si teorii si constructe in consiliere si psihoterapie Teorii ale viselor si empatie Contratransfer si empatie Empatie si reactii la amenintare Evaluare individuala si empatie Alte considerente asupra empatiei obiective in consiliere si psihoterapie Capitolul 4. Empatia interpersonala in consiliere si psihoterapie Empatia interpersonala si experienta practicianului Empatia interpersonala in cadrul unui model integral Abilitati strategice in consiliere si psihoterapie Concepte metodologice Empatia si perspectivele imediate si extinse asupra clientului Empatie si continut si proces Teoria schemelor si empatia Schimbare de gradul intai, schimbare de gradul al doilea si empatie Dimensiuni multiculturale si empatie Empatie si stadii ale consilierii si psihoterapiei Formulari practice Empatie si reactia la amenintare Contratransfer si empatie Empatie si rupturi ale aliantei Elaborarea viselor si empatie Comunicari nonverbale si empatie Distresul practicianului, trauma si empatie Evaluare individuala si empatie Abilitati specifice fiecarui stadiu in consiliere si psihoterapie Stadiul relatiei si abilitati relationale Reflectarea sentimentelor Reflectarea semnificatiei Incurajarea Caracterul imediat Intrebari Tacerea Autodezvaluirea Stadiul de integrare si abilitatile integrative Confruntarea Recadrarea Restructurarea cognitiva Interpretarea Stadiul reusitei si abilitatile necesare reusitei Divizarea Autosurprinderea Comportamentul ca si cum Alte considerente despre empatia interpersonala in consilieresi psihoterapie Capitolul 5. Modelul integral al empatiei in consiliere si psihoterapie: un studiu de caz Stadiul relatiei Stadiul de integrare Stadiul reusitei Consideratii finale asupra studiului de caz din consiliere si psihoterapie Capitolul 6. Empatia: model integral in cercetare, formare si practica Perspective istorice asupra dezvoltarii empatiei Primii teoreticieni ai formarii in empatie Initiative contemporane in formarea empatiei Modelul integral al empatiei in cercetare, formare si practica Model integral al empatiei Abilitati specifice fiecarui stadiu Abilitati strategice Modelul integral al empatiei si dezvoltarea studentilor, persoanelor aflate in supervizare si practicienilor Empatia si dezvoltarea studentilor Empatia si dezvoltarea persoanelor aflate in supervizare Empatia si dezvoltarea practicianului Consideratii de incheiere asupra empatiei in consiliere si psihoterapie Referinte
Scrie parerea ta
Empatie si sanatate mentala
Ai cumparat produsul Empatie si sanatate mentala ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Terapeutii afla inca de la primele cursuri de formare ca empatia este importanta in procesul terapeutic. Multe strategii si tehnici terapeutice, pentru a fi eficace, implica, intr-un fel sau altul exprimarea intelegerii empatice, iar empatia e importanta si pentru descoperirea momentului potrivit pentru aplicarea anumitor tehnici. Practicarea psihoterapiei ii confrunta insa pe terapeuti cu un proces mult mai complicat decat parea initial. In volumul de fata Arthur J. Clark prezinta detaliat trei modalitati empatice de cunoastere: subiectiva, obiectiva si interpersonala – prin care consilierii si terapeutii interactioneaza cu clientii lor. Fundamentandu-se pe literatura ampla si voluminoasa asupra empatiei din ultimii o suta de ani, acest volum transcende conceptualizarile traditionale ale procesului empatic si aspira la extinderea semnificativa a aplicatiilor sale in practica terapeutica. Numeroase exemple de dialog client-practician clarifica abilitatile bazate pe empatie ca reprezentand o sursa de intelegere a modului in care clientul isi resimte propria viata in contextul experientelor sale. Arthur J. Clark este profesor emerit la St. Lawrence University, Canton, New York. Ca psiholog acreditat si practician din domeniul sanatatii, are o ampla experienta in cadrul educational si clinic. Publicatiile sale includ peste 50 de articole si capitole de carti din domeniul sanatatii mentale Cuprins Despre autor Prefata Capitolul 1. Promisiunea, provocarile si potentialul empatiei in consiliere si psihoterapie Promisiunea empatiei in consiliere si psihoterapie Empatia si relatia terapeutica Empatia si intelegerea clientului Empatia si rezultatele tratamentului Provocarile empatiei in consiliere si psihoterapie Definitii ale empatiei Empatia si semantica Orizontul terapeutic si empatia Potentialul empatiei in consiliere si psihoterapie Modelul integral al empatiei Definitia integrala a empatiei Sinele folosit empatic Alte considerente asupra empatiei in consiliere si psihoterapie Capitolul 2. Empatia subiectiva in consiliere si psihoterapie Empatia subiectiva si experienta practicianului Empatia subiectiva in cadrul unui model integral Imaginatie Intuitie Incorporare Alte considerente asupra empatiei subiective in consiliere si psihoterapie Capitolul 3. Empatia obiectiva in consiliere si psihoterapie Empatia obiectiva si experienta practicianului Empatia obiectiva in cadrul unui model integral Sistemele de diagnostic si empatia Perspective multiculturale si empatie Empatie si teorii si constructe in consiliere si psihoterapie Teorii ale viselor si empatie Contratransfer si empatie Empatie si reactii la amenintare Evaluare individuala si empatie Alte considerente asupra empatiei obiective in consiliere si psihoterapie Capitolul 4. Empatia interpersonala in consiliere si psihoterapie Empatia interpersonala si experienta practicianului Empatia interpersonala in cadrul unui model integral Abilitati strategice in consiliere si psihoterapie Concepte metodologice Empatia si perspectivele imediate si extinse asupra clientului Empatie si continut si proces Teoria schemelor si empatia Schimbare de gradul intai, schimbare de gradul al doilea si empatie Dimensiuni multiculturale si empatie Empatie si stadii ale consilierii si psihoterapiei Formulari practice Empatie si reactia la amenintare Contratransfer si empatie Empatie si rupturi ale aliantei Elaborarea viselor si empatie Comunicari nonverbale si empatie Distresul practicianului, trauma si empatie Evaluare individuala si empatie Abilitati specifice fiecarui stadiu in consiliere si psihoterapie Stadiul relatiei si abilitati relationale Reflectarea sentimentelor Reflectarea semnificatiei Incurajarea Caracterul imediat Intrebari Tacerea Autodezvaluirea Stadiul de integrare si abilitatile integrative Confruntarea Recadrarea Restructurarea cognitiva Interpretarea Stadiul reusitei si abilitatile necesare reusitei Divizarea Autosurprinderea Comportamentul ca si cum Alte considerente despre empatia interpersonala in consilieresi psihoterapie Capitolul 5. Modelul integral al empatiei in consiliere si psihoterapie: un studiu de caz Stadiul relatiei Stadiul de integrare Stadiul reusitei Consideratii finale asupra studiului de caz din consiliere si psihoterapie Capitolul 6. Empatia: model integral in cercetare, formare si practica Perspective istorice asupra dezvoltarii empatiei Primii teoreticieni ai formarii in empatie Initiative contemporane in formarea empatiei Modelul integral al empatiei in cercetare, formare si practica Model integral al empatiei Abilitati specifice fiecarui stadiu Abilitati strategice Modelul integral al empatiei si dezvoltarea studentilor, persoanelor aflate in supervizare si practicienilor Empatia si dezvoltarea studentilor Empatia si dezvoltarea persoanelor aflate in supervizare Empatia si dezvoltarea practicianului Consideratii de incheiere asupra empatiei in consiliere si psihoterapie Referinte
Acorda un calificativ