Dacă primul volum al Operelor Complete s-a concentrat asupra a patru figuri arhetipale cu o importanță generală – figura tatălui, Marea Mamă, umbra și anima –, în acest al doilea volum este constelat arhetipul „marii călătorii“, care îndrumă și determină cursul interior al evenimentelor. Marea călătorie este o încercare plină de aventuri de a găsi comoara prețioasă, greu de obținut. Aceasta din urmă este un simbol al Sinelui, iar călătoria și eforturile eroului simbolizează procesul dezvoltăriiinterioare, al individuării. Prin analizarea unor basme din multe culturi ale lumii, Marie-Louise von Franz demonstrează că basmul își are rădăcinile și își extrage seva din inconștientul colectiv. Astfel, marea călătorie este o metaforă pentru intrarea temporară în inconștient,iar prada — comoara recuperată —simbolizează noile niveluri ale conștiinței care sunt smulse din inconștient. La rândul lor, rezistența pe care Marea Mamă o opune eroului și originilor sale umile, precum și eroul care eliberează anima din ghearele inconștientului se dovedesc a fi arhetipuri universale, prezente în creațiile tuturor popoarelor. Marie-Louise von Franz (1915–1998) a urmat cursurile Universității din Zürich, participând în același timp la conferințele susținute de C.G. Jung la ETH. La mai puțin de un deceniu de la întâlnirea cu Jung, von Franz și-a luat doctoratul în filologie clasică și a început să-și desfășoare activitatea în domeniul psihanalizei. A devenit analistă jungiană și specialistă în interpretarea manuscriselor alchimice, numărându-se printre cei mai importanți discipoli și colaboratori ai lui C.G. Jung. A publicat peste 25 de cărți, multe dintre ele dedicate interpretării basmelor, și a avut un rol important în fondarea Institutului C.G. Jung din Zürich. La Editura Trei, de aceeași autoare, au mai apărut: Interpretarea basmelor și Opere complete vol. I: Simboluri arhetipale în basme. Profanul și magicul Basmul presupune întotdeauna prezența conștiinței umane, fiindcă doar atunci este util să reprezinte ceea ce i se întâmplă individului care se comportă într-un fel sau altul și ce raționament este inerentîn experiența sa cu lumea magică. După aceea, dezvăluie că oamenii nu sunt doar jucării ale acelor puteri inconștiente, ci există o intenție la baza intrigii, o încercare de îndeplinire a destinului individual, o evoluție plină de însemnătate, care, prin suferință și conflicte dramatice, conduce către obiectivul final. În cele ce urmează, ne vom concentra asupra descoperirii acestui fir narativ semnificativ.“ Marie-Louise von Franz CUPRINS Introducere Capitolul 1. Cele trei pene Capitolul 2. Calfa de morar și pisica Capitolul 3. Tritill, Litill și păsările Capitolul 4. Diavolul cu trei fire de păr de aur Capitolul 5. Regele muntelui de aur Capitolul 6. Ivanko prostul Capitolul 7. Fecioara țar Capitolul 8. Padișahul orb Capitolul 9. Băiatul și șarpele Capitolul 10. Domnița trandafirilor Capitolul 11. Pasărea de aur Capitolul 12. Castelul de aur care plutea în aer Capitolul 13. Lebăda roșie Capitolul 14. Povestea lui Djihanishah Capitolul 15. Djulek Batür Capitolul 16. Magicianul Palermo Capitolul 17. Încheierile — semnificația sfârșitului unui basm Bibliografie Index de autori Index de basme Index tematic
Scrie parerea ta
Simboluri arhetipale in basme. Calatoria eroului - Opere Complete 2
Ai cumparat produsul Simboluri arhetipale in basme. Calatoria eroului - Opere Complete 2 ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Dacă primul volum al Operelor Complete s-a concentrat asupra a patru figuri arhetipale cu o importanță generală – figura tatălui, Marea Mamă, umbra și anima –, în acest al doilea volum este constelat arhetipul „marii călătorii“, care îndrumă și determină cursul interior al evenimentelor. Marea călătorie este o încercare plină de aventuri de a găsi comoara prețioasă, greu de obținut. Aceasta din urmă este un simbol al Sinelui, iar călătoria și eforturile eroului simbolizează procesul dezvoltăriiinterioare, al individuării. Prin analizarea unor basme din multe culturi ale lumii, Marie-Louise von Franz demonstrează că basmul își are rădăcinile și își extrage seva din inconștientul colectiv. Astfel, marea călătorie este o metaforă pentru intrarea temporară în inconștient,iar prada — comoara recuperată —simbolizează noile niveluri ale conștiinței care sunt smulse din inconștient. La rândul lor, rezistența pe care Marea Mamă o opune eroului și originilor sale umile, precum și eroul care eliberează anima din ghearele inconștientului se dovedesc a fi arhetipuri universale, prezente în creațiile tuturor popoarelor. Marie-Louise von Franz (1915–1998) a urmat cursurile Universității din Zürich, participând în același timp la conferințele susținute de C.G. Jung la ETH. La mai puțin de un deceniu de la întâlnirea cu Jung, von Franz și-a luat doctoratul în filologie clasică și a început să-și desfășoare activitatea în domeniul psihanalizei. A devenit analistă jungiană și specialistă în interpretarea manuscriselor alchimice, numărându-se printre cei mai importanți discipoli și colaboratori ai lui C.G. Jung. A publicat peste 25 de cărți, multe dintre ele dedicate interpretării basmelor, și a avut un rol important în fondarea Institutului C.G. Jung din Zürich. La Editura Trei, de aceeași autoare, au mai apărut: Interpretarea basmelor și Opere complete vol. I: Simboluri arhetipale în basme. Profanul și magicul Basmul presupune întotdeauna prezența conștiinței umane, fiindcă doar atunci este util să reprezinte ceea ce i se întâmplă individului care se comportă într-un fel sau altul și ce raționament este inerentîn experiența sa cu lumea magică. După aceea, dezvăluie că oamenii nu sunt doar jucării ale acelor puteri inconștiente, ci există o intenție la baza intrigii, o încercare de îndeplinire a destinului individual, o evoluție plină de însemnătate, care, prin suferință și conflicte dramatice, conduce către obiectivul final. În cele ce urmează, ne vom concentra asupra descoperirii acestui fir narativ semnificativ.“ Marie-Louise von Franz CUPRINS Introducere Capitolul 1. Cele trei pene Capitolul 2. Calfa de morar și pisica Capitolul 3. Tritill, Litill și păsările Capitolul 4. Diavolul cu trei fire de păr de aur Capitolul 5. Regele muntelui de aur Capitolul 6. Ivanko prostul Capitolul 7. Fecioara țar Capitolul 8. Padișahul orb Capitolul 9. Băiatul și șarpele Capitolul 10. Domnița trandafirilor Capitolul 11. Pasărea de aur Capitolul 12. Castelul de aur care plutea în aer Capitolul 13. Lebăda roșie Capitolul 14. Povestea lui Djihanishah Capitolul 15. Djulek Batür Capitolul 16. Magicianul Palermo Capitolul 17. Încheierile — semnificația sfârșitului unui basm Bibliografie Index de autori Index de basme Index tematic
Acorda un calificativ