Cinci motive pentru a alege manualul: 1. Are un continut sistematizat si accesibil, fiind gandit ca un permanent dialog cu elevul, urmat de un feedback corespunzator, iar activitatile propuse ajuta profesorul sa poata dirija invatarea, atat in timpul lectiilor, cat si in afara acestora, putand reprezenta si un model pentru formularea unor activitati noi. 2. Este conceput intr-o maniera inovatoare, provocand elevul sa analizeze, sa aplice, sa extraga informatii sau sa exerseze cunostintele prin joc didactic, oferind un mod de invatare bazat pe intelegere si explicare, nu pe memorare si reproducere. Diversitatea activitatilor si a tipurilor de interactiune (elev-elev, elev-profesor) stimuleaza curiozitatea elevului si il mentin implicat activ in procesul invatarii. 3. Interdisciplinaritatea este asigurata prin interpretarea unor texte literare in corelatie cu continuturile stiintifice, prin activitati care presupun competente digitale, prin aprecierea matematica a unor caracteristici, fenomene, procese din mediul inconjurator, dar si prin rezolvarea de probleme. Activitatile indicate pentru alcatuirea portofoliului au rolul de a stimula preocuparea elevilor pentru activitatea independenta de documentare si de selectare a informatiilor. 4. Promoveaza aplicarea cunostintelor asimilate in situatii reale de viata, asigurand astfel transferul informational, exersarea capacitatilor de investigatie stiintifica, stimularea motivatiei pentru protejarea naturii si formarea unei atitudini responsabile prin antrenarea elevilor in actiuni de cunoastere si de ocrotire a mediului natural. 5. Continuturile si activitatile propuse dezvolta unele abilitati sociale ale elevilor – capacitatea de a coopera si de a lucra impreuna cu ceilalti si empatia. Elevii sunt incurajati sa dezvolte concepte noi si sa priveasca lucrurile din perspective diferite, sunt provocati sa se implice in autoevaluare si interevaluare, precum si in rezolvarea unor situatii-problema. SILVIA OLTEANU (coordonator) – prof.gr.I la Colegiul National „Nichita Stanescu” din Ploiesti (1997-2021), inspector scolar la ISJ Prahova (2010-2021), presedinte al Asociatiei Profesorilor de Biologie Ecoterra. In 2015, datorita doamnei Silvia Olteanu, judetul Prahova a devenit initiatorul si organizatorul Concursului National de Biologie pentru elevii claselor V-VI „George Emil Palade”, competitie apreciata de elevii si de profesorii participanti din tara. STEFANIA GIERSCH – profesor gr. I la Scoala gimnaziala „Filipestii de Targ”, judetul Prahova. IULIANA TANUR – metodist, mentor, formator, expert POSDRU, profesor gr. I la Colegiul National Pedagogic „Regina Maria” din Ploiesti. TEODORA LAZAR – doctor in biologie, profesor la Scoala gimnaziala nr. 1 Ciorogarla, Ilfov. CAMELIA MANEA – profesor gr. I la Liceul Teoretic „Brancoveanu Voda” din Urlati.
Scrie parerea ta
Biologie. Manual pentru clasa a V-a
Ai cumparat produsul Biologie. Manual pentru clasa a V-a ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Cinci motive pentru a alege manualul: 1. Are un continut sistematizat si accesibil, fiind gandit ca un permanent dialog cu elevul, urmat de un feedback corespunzator, iar activitatile propuse ajuta profesorul sa poata dirija invatarea, atat in timpul lectiilor, cat si in afara acestora, putand reprezenta si un model pentru formularea unor activitati noi. 2. Este conceput intr-o maniera inovatoare, provocand elevul sa analizeze, sa aplice, sa extraga informatii sau sa exerseze cunostintele prin joc didactic, oferind un mod de invatare bazat pe intelegere si explicare, nu pe memorare si reproducere. Diversitatea activitatilor si a tipurilor de interactiune (elev-elev, elev-profesor) stimuleaza curiozitatea elevului si il mentin implicat activ in procesul invatarii. 3. Interdisciplinaritatea este asigurata prin interpretarea unor texte literare in corelatie cu continuturile stiintifice, prin activitati care presupun competente digitale, prin aprecierea matematica a unor caracteristici, fenomene, procese din mediul inconjurator, dar si prin rezolvarea de probleme. Activitatile indicate pentru alcatuirea portofoliului au rolul de a stimula preocuparea elevilor pentru activitatea independenta de documentare si de selectare a informatiilor. 4. Promoveaza aplicarea cunostintelor asimilate in situatii reale de viata, asigurand astfel transferul informational, exersarea capacitatilor de investigatie stiintifica, stimularea motivatiei pentru protejarea naturii si formarea unei atitudini responsabile prin antrenarea elevilor in actiuni de cunoastere si de ocrotire a mediului natural. 5. Continuturile si activitatile propuse dezvolta unele abilitati sociale ale elevilor – capacitatea de a coopera si de a lucra impreuna cu ceilalti si empatia. Elevii sunt incurajati sa dezvolte concepte noi si sa priveasca lucrurile din perspective diferite, sunt provocati sa se implice in autoevaluare si interevaluare, precum si in rezolvarea unor situatii-problema. SILVIA OLTEANU (coordonator) – prof.gr.I la Colegiul National „Nichita Stanescu” din Ploiesti (1997-2021), inspector scolar la ISJ Prahova (2010-2021), presedinte al Asociatiei Profesorilor de Biologie Ecoterra. In 2015, datorita doamnei Silvia Olteanu, judetul Prahova a devenit initiatorul si organizatorul Concursului National de Biologie pentru elevii claselor V-VI „George Emil Palade”, competitie apreciata de elevii si de profesorii participanti din tara. STEFANIA GIERSCH – profesor gr. I la Scoala gimnaziala „Filipestii de Targ”, judetul Prahova. IULIANA TANUR – metodist, mentor, formator, expert POSDRU, profesor gr. I la Colegiul National Pedagogic „Regina Maria” din Ploiesti. TEODORA LAZAR – doctor in biologie, profesor la Scoala gimnaziala nr. 1 Ciorogarla, Ilfov. CAMELIA MANEA – profesor gr. I la Liceul Teoretic „Brancoveanu Voda” din Urlati.
Acorda un calificativ