Intr-o lume care nu mai crede nici in fericirea prin consum si nici in binefacerile concurentei egoiste si ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o noua ordine psihologica si socio-economica. Fromm urmareste istoria si efectele a doua moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere si agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, daruire si spontaneitate. Solutiile iesirii din starea de depresie si dezumanizare birocratica sunt articulate intr-un program socio-economic temerar, care merge de la initiativele individuale ale „consumului sanatos si ale intensificarii trairilor spirituale pana la masuri globale in favoarea unei democratii participative, a unui management umanist si a diminuarii inechitatilor flagrante. Punand laolalta argumente psihanalitice si marxiste cu revelatii din mistica medievala si cu subtile analize macroeconomice, si tintind deopotriva excesele capitalismului si socialismului, A avea sau a fi? este o sinteza surprinzator de actuala. Consumatorul este vesnicul sugar ce plange dupa biberonul cu lapte. A consuma reprezinta o forma de „a avea , probabil forma cea mai importanta. Consumul alina nelinistea, intrucat ceea ce ai nu-ti poate fi luat; dar el te indeamna sa consumi si mai mult, pentru ca ceea ce ai consumat anterior nu-ti mai ofera satisfactie. E. Fromm Consumul sanatos poate avea loc doar daca din ce in ce mai multi oameni doresc sa-si schimbe modelele de consum si stilurile de viata. Oamenii isi vor da seama ca un consum exagerat da nastere la pasivitate; ca nevoia de viteza si noutate reflecta nelinistea interioara, fuga omului de el insusi. E. Fromm Erich Fromm (1900 - 1980), sociolog si psihanalist, a facut parte din Scoala de la Frankfurt, iar in 1933 a emigrat in SUA. A mai fost tradus in limba romana cu titlurile Arta de a iubi , Frica de libertate si Buddhism si psihanaliza.
Scrie parerea ta
A AVEA sau A FI?
Ai cumparat produsul A AVEA sau A FI? ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Intr-o lume care nu mai crede nici in fericirea prin consum si nici in binefacerile concurentei egoiste si ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o noua ordine psihologica si socio-economica. Fromm urmareste istoria si efectele a doua moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere si agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, daruire si spontaneitate. Solutiile iesirii din starea de depresie si dezumanizare birocratica sunt articulate intr-un program socio-economic temerar, care merge de la initiativele individuale ale „consumului sanatos si ale intensificarii trairilor spirituale pana la masuri globale in favoarea unei democratii participative, a unui management umanist si a diminuarii inechitatilor flagrante. Punand laolalta argumente psihanalitice si marxiste cu revelatii din mistica medievala si cu subtile analize macroeconomice, si tintind deopotriva excesele capitalismului si socialismului, A avea sau a fi? este o sinteza surprinzator de actuala. Consumatorul este vesnicul sugar ce plange dupa biberonul cu lapte. A consuma reprezinta o forma de „a avea , probabil forma cea mai importanta. Consumul alina nelinistea, intrucat ceea ce ai nu-ti poate fi luat; dar el te indeamna sa consumi si mai mult, pentru ca ceea ce ai consumat anterior nu-ti mai ofera satisfactie. E. Fromm Consumul sanatos poate avea loc doar daca din ce in ce mai multi oameni doresc sa-si schimbe modelele de consum si stilurile de viata. Oamenii isi vor da seama ca un consum exagerat da nastere la pasivitate; ca nevoia de viteza si noutate reflecta nelinistea interioara, fuga omului de el insusi. E. Fromm Erich Fromm (1900 - 1980), sociolog si psihanalist, a facut parte din Scoala de la Frankfurt, iar in 1933 a emigrat in SUA. A mai fost tradus in limba romana cu titlurile Arta de a iubi , Frica de libertate si Buddhism si psihanaliza.
Acorda un calificativ