Trilogia La Medeleni (Hotarul nestatornic, 1925, Drumuri, 1926, Între vânturi, 1927)e capodopera lui Ionel Teodoreanu. Scriitorului i-a adus un statut de superstar literar în perioada interbelică, iar publicului îi îngăduie și astăzi o imersiune participativă în vârstele de aur ale omului: copilăria, adolescența și tinerețea. Un roman amplu și vast, cu multe personaje, cu dialoguri, cu intrigă, cu caractere deosebite, Dănuț, Olguța și Monica, dintre care Olguța este, potrivit criticului literar G. Ibrăileanu, cel mai reușit tip de fată din literatura noastră, La Medeleni e, în primul volum, un roman cu copii, o incursiune inteligentă și empatică în psihologia imponderabilă a copilăriei. Al doilea volum e un roman al educației sentimentale care explorează vârsta crizei de creștere, a erotismului tulbure și a aspirațiilor absolute. Al treilea volum, care corespunde intrării în maturitate a personajelor, e romanul unui capăt de drum, care oferă un epilog multiplu, simultan sociologizant, fericit și tragic: vânzarea moșiei de la Medeleni, echivalentă cu pierderea definitivă a paradisului, o căsătorie fericită și o sinucidere. Ionel Teodoreanu (1897–1954), scriitor și avocat. Descendent al unei familii de juriști (tatăl era celebrul avocat ieșean Osvald Teodoreanu, iar bunicul său, Alexandru Teodoreanu, fusese judecător), a cunoscut un imens succes de librărie în perioada interbelică. Și-a făcut studiile la Iași (bacalaureatul la Liceul Național și licența în drept la Universitate). Primele încercări le-a publicat în Însemnăriliterare (cu rafinatele miniaturi Jucăriipentru Lily) și în Viața românească, iar în 1923, glorios, a debutat în volum cu Ulița copilăriei. Cu toate că nu a abandonat cariera de avocat, în care de asemenea a strălucit prin verva sa și prin preferința pentru cazuri cu adânci aspecte psihologice, a scris mult, deși inegal, consacrându-se cu romanele din trilogia La Medeleni (1925–1927). Alte romane: Turnul Milenei (1927), Lorelei (1935), Secretul Anei Florentin (1937), Prăvale Baba (1939). Volume de memorialistică importante: În casa bunicilor (1938), Masa umbrelor (1941), Întoarcerea în timp (1946). „Tipică în La Medeleni este tehnica fragmentaristă, din mii de cubușoare de mozaic rezultând, cu fiecare nouă idee, o figurație inedită. Dialogul face parte din regulile jocului, dar în planul artei el are o excelentă funcție de sugestie, introducând pe cititor în mitologia infantilă, revelându-i, așadar, prin replică, ceea ce narațiunea ar fi în stare. Disponibilitățile lui Ionel Teodoreanu în materie de dialog sunt inepuizabile, vocație cu totul semnificativă, știut fiind că spațiul copilăriei, gol la început, se umple, capătă un conținut prin vorbire.“ Constantin Ciopraga, critic și istoric literar român Detalii tehnice: Numar pagini: 752 Format: 13x20 cm
Scrie parerea ta
La Medeleni. Hotarul nestatornic * Drumuri * Intre vanturi, de Ionel Teodoreanu
Ai cumparat produsul La Medeleni. Hotarul nestatornic * Drumuri * Intre vanturi, de Ionel Teodoreanu ?
Lasa o nota si parerea ta completand formularul alaturat.
Trilogia La Medeleni (Hotarul nestatornic, 1925, Drumuri, 1926, Între vânturi, 1927)e capodopera lui Ionel Teodoreanu. Scriitorului i-a adus un statut de superstar literar în perioada interbelică, iar publicului îi îngăduie și astăzi o imersiune participativă în vârstele de aur ale omului: copilăria, adolescența și tinerețea. Un roman amplu și vast, cu multe personaje, cu dialoguri, cu intrigă, cu caractere deosebite, Dănuț, Olguța și Monica, dintre care Olguța este, potrivit criticului literar G. Ibrăileanu, cel mai reușit tip de fată din literatura noastră, La Medeleni e, în primul volum, un roman cu copii, o incursiune inteligentă și empatică în psihologia imponderabilă a copilăriei. Al doilea volum e un roman al educației sentimentale care explorează vârsta crizei de creștere, a erotismului tulbure și a aspirațiilor absolute. Al treilea volum, care corespunde intrării în maturitate a personajelor, e romanul unui capăt de drum, care oferă un epilog multiplu, simultan sociologizant, fericit și tragic: vânzarea moșiei de la Medeleni, echivalentă cu pierderea definitivă a paradisului, o căsătorie fericită și o sinucidere. Ionel Teodoreanu (1897–1954), scriitor și avocat. Descendent al unei familii de juriști (tatăl era celebrul avocat ieșean Osvald Teodoreanu, iar bunicul său, Alexandru Teodoreanu, fusese judecător), a cunoscut un imens succes de librărie în perioada interbelică. Și-a făcut studiile la Iași (bacalaureatul la Liceul Național și licența în drept la Universitate). Primele încercări le-a publicat în Însemnăriliterare (cu rafinatele miniaturi Jucăriipentru Lily) și în Viața românească, iar în 1923, glorios, a debutat în volum cu Ulița copilăriei. Cu toate că nu a abandonat cariera de avocat, în care de asemenea a strălucit prin verva sa și prin preferința pentru cazuri cu adânci aspecte psihologice, a scris mult, deși inegal, consacrându-se cu romanele din trilogia La Medeleni (1925–1927). Alte romane: Turnul Milenei (1927), Lorelei (1935), Secretul Anei Florentin (1937), Prăvale Baba (1939). Volume de memorialistică importante: În casa bunicilor (1938), Masa umbrelor (1941), Întoarcerea în timp (1946). „Tipică în La Medeleni este tehnica fragmentaristă, din mii de cubușoare de mozaic rezultând, cu fiecare nouă idee, o figurație inedită. Dialogul face parte din regulile jocului, dar în planul artei el are o excelentă funcție de sugestie, introducând pe cititor în mitologia infantilă, revelându-i, așadar, prin replică, ceea ce narațiunea ar fi în stare. Disponibilitățile lui Ionel Teodoreanu în materie de dialog sunt inepuizabile, vocație cu totul semnificativă, știut fiind că spațiul copilăriei, gol la început, se umple, capătă un conținut prin vorbire.“ Constantin Ciopraga, critic și istoric literar român Detalii tehnice: Numar pagini: 752 Format: 13x20 cm
Acorda un calificativ