Intervenția în situații de criză, de Lennis G. Echterling, Jack Presbury , J. Edson McKee

Cod intern: xsales_330430202
Producator: Trei
Vizualizari: 10 / Achizitii: 7
Pret:   85.0 RON

Acest produs este publicat in categoria Librarie la data de 05-11-2024: 10:11 si vandut de PubliSol. Vanzatorul isi asuma corectitudinea datelor publicate. ( alege finantarea potrivita )

  • Produs cu garantie

  • Livrare direct din stocul fizic al PubliSol

  • Retur gratuit minim 14 zile de la data achizitiei

Când intervenim ca psihologi în situații de criză, ne ocupăm de oameni care se confruntă cu situații care le amenință sănătatea, bunăstarea personală, modul de viață și chiar viața. Aceste situații sunt periculoase, dar oferă și oportunități. Sarcina noastră este aceea de a-i ajuta pe oameni să supraviețuiască și să crească după ce trec prin aceste puncte de cotitură majoră din viața lor. Cartea de față este organizată în funcție de factorii cu contribuții importante la reziliență și rezoluție în orice tip de criză. Sunt prezentate principiile generale ale intervenției în criză și tehnici care pot fi aplicate la o gamă largă de evenimente de criză, de la crizele de dezvoltare ce marchează punctele de tranziție dintre principalele faze ale vieții la dezastre naturale sau catastrofe provocate de oameni, în lucrul cu indivizi, familii, grupuri sau comunități. Fiecare capitol prezintă o ilustrare a aplicării tehnicilor, oferind astfel oportunitatea de a observa intervenția în criză în acțiune. LENNIS G. ECHTERLING este profesor la Universitatea James Madison și a oferit intervenții în situații de criză ca răspuns la evenimente catastofale din Statele Unite și întreaga lume. J. EDSON MCKEE este profesor la Universitatea James Madison și predă tehnici de consiliere. JACK PRESBURY este profesor la Universitatea James Madison, interesat de consilierea educațională și consilierea de scurtă durată. - Autorii – Autorii CUPRINS Prefață: Să supraviețuim și să creștem Privire generală asupra cărții Scurtă descriere a capitolelor CAPITOLUL 1: REZILIENȚĂ ȘI TRANSCENDENȚĂ: CUM SĂ SUPRAVIEȚUIEȘTI UNEI CRIZE ȘI SĂ TE DEZVOLȚI ÎN VIAȚĂ Lucrul cu oamenii aflați în criză Prima reacție Rolul de intervenient în criză Evoluția conceptelor pentru înțelegerea crizei: conceptele de criză și de urgență Reziliență De la supraviețuire la evoluție BASICS pentru crize și urgențe Cum folosim LUV cu persoanele aflate în criză Utilizați întrebările de căutare a supraviețuitorului CAPITOLUL 2: REZOLUȚIA CRIZEI: PROCESUL DE SCHIMBARE Cum se întâmplă, de fapt, schimbarea Criză, haos și complexitate Grămezi de nisip și creativitate Rezoluție versus soluție în situația de criză Mai mult decât restaurarea echilibrului Procesul de rezoluție a crizei Găsește poneiul Reflectarea rezoluției Folosiți întrebările de „trecere mai departe“ CAPITOLUL 3: STABILIREA CONTACTULUI: PUTEREA CONECTĂRII Suportul social De ce ne ajutăm unii pe alții? Cum ne atașăm de alți oameni Cum ne dezvoltăm empatia Raportul (alianța) Factori comuni Formarea legăturii Stabilirea contactului prin telefon Folosirea internetului pentru stabilirea contactului Acordarea de servicii pe teren A fi alături de o persoană aflată în criză Utilizarea întrebărilor de conectare și a deschiderilor pentru găsirea resurselor Interludiul de încurajare CAPITOLUL 4: GĂSIREA SENSULUI: TRANSFORMAREA POVEȘTII DE CRIZĂ ÎNTR‑O POVESTE DE SUPRAVIEȚUIRE Criza și lumea presupunerilor Criză și sens Amintiri vii Povestirea evenimentului crizei Semnificația umană Găsirea sensului poveștii Agonia lui Sisif Intrarea în povestea de criză a unei persoane Co-construirea unei povești de supraviețuire CAPITOLUL 5: GESTIONAREA SURESCITĂRII EMOȚIONALE: PROMOVAREA SENTIMENTULUI DE REZOLUȚIE Catharsis și criză Exprimarea, gestionarea și conferirea unui sens emoțiilor A gândi și a simți Excitarea emoțională și legea Yerkes-Dodson Emoții negative în criză Emoții pozitive Emoții ale rezoluției Teoria „Extinde și construiește“ Empatia cu sens opus Diminuarea emoțiilor de suferință Susținerea emoțiilor rezoluției Rămânerea în „zona“ rezoluției CAPITOLUL 6: VIZUALIZAREA POSIBILITĂȚILOR: ADAPTAREA CREATIVĂ Optimism și imaginarea posibilităților Etiologia și teleologia în criză O teorie teleologică Înclinarea balanței către ieșirea din criză Indicarea posibilităților Ajutați la identificarea obiectivelor Puneți întrebări de tipul „cum ar fi dacă…“ Scalarea Oferirea de sugestii și recomandări Recomandări Puneți în scris, oferind un mesaj de feedback CAPITOLUL 7: INTERVENȚIA INDIVIDUALĂ ÎN CRIZĂ: LUCRUL UNU LA UNU ȘI PREVENIREA SUICIDULUI Patologizare versus normalizare Prevenirea suicidului și promovarea rezilienței Date demografice. Prezentare generală a riscului de suicid Factori situaționali Verificarea riscului de suicid și explorarea punctelor forte Realizarea intervenției în criză Stabilirea contactului Co-construirea unei povești de supraviețuire Gestionarea emoțiilor Facilitați copingul CAPITOLUL 8: INTERVENȚIA ÎN CRIZĂ CU FAMILII ȘI CUPLURI: REZOLUȚIA CU AJUTORUL CELOR APROPIAȚI „Este despre familii“ Reconfigurarea cuplurilor și a familiei Procesul de evoluție a familiei Reziliența familiei Crearea de semnificație pentru o familie Familii deschise, închise și întâmplătoare Modelul circumplex Crizele familiale situaționale și copingul Familia, sistem adaptativ complex Un cuvânt (sau câteva) despre atractori Familiile ca structuri disipative Intervenția în criză cu familia Punerea în legătură a membrilor familiei Co-creați povestea de supraviețuire a familiei Gestionarea emoțiilor familiei Facilitarea copingului familiei Feedbackul adresat familiei CAPITOLUL 9: INTERVENȚIA ÎN CRIZĂ CU GRUPURILE: SĂ NE UNIM FORȚELE PENTRU REZOLUȚIE Grupuri aflate în criză Eficiența și eficacitatea grupurilor Abordările tradiționale de tip descărcare Strategii actuale pentru intervenția în criză în cazul grupurilor Promovarea rezilienței și a rezoluției în grup Crearea conexiunii între oamenii aflați în criză Co-crearea poveștii de supraviețuire colectivă Gestionarea emoțiilor colective Facilitarea copingului grupului Feedbackul adresat grupului Utilizarea rețelei de ajutor naturale Grupuri de susținere în criză CAPITOLUL 10: INTERVENȚIA ÎN CRIZĂ ÎN COMUNITĂȚI: DEZASTRE, CATASTROFE ȘI VIOLENȚĂ ÎN MASĂ Crizele colective Crize personale și crize comunitare Dezastre, catastrofe și violență în masă Reziliența supraviețuitorilor dezastrelor Reziliența comunității Promovarea rezoluției colective Cel mai important instrument de intervenție Rolul intervenientului în pregătirea, reacția și recuperarea după dezastru Intervenția în criză individuală și de grup Co-crearea poveștii de supraviețuire colectivă Educația pentru comunitate Servicii de informare Servicii de consultanță Urmărirea evoluției Grupuri de suport Mesaj de mulțumire DETALII: Autor: Lennis G. Echterling, Jack Presbury , J. Edson McKee Data aparitie: 02.07.2024 An aparitie: 2024 Format: 145 x 205 mm Tip coperta: Broșată Numar pagini: 560 Traducator: Daniela Andronache Ilustrator: Faber Studio
Nota clientilor