Cinematerapia prin desene animate, de Virginie Lemaire de Bressy

Cod intern: xsales_330429892
Producator: Trei
Vizualizari: 21 / Achizitii: 15
Pret:   59.0 RON

Acest produs este publicat in categoria Librarie la data de 05-11-2024: 10:11 si vandut de PubliSol. Vanzatorul isi asuma corectitudinea datelor publicate. ( alege finantarea potrivita )

  • Produs cu garantie

  • Livrare direct din stocul fizic al PubliSol

  • Retur gratuit minim 14 zile de la data achizitiei

Demn urmaș al basmelor tradiționale, filmul de desene animate constituie, pentru copii, o fabuloasă resursă pentru educare, maturizare și chiar vindecare sufletească. Bazându-se pe vizionarea și discutarea unor filme împreună cu familia, cartea pleacă de la animații clasice ( și altele), pentru a face mai accesibile problemele specifice copilăriei (stima de sine, anxietatea, gelozia, doliul etc.). Cu ajutorul unor modele de dialog și al unor jocuri terapeutice, părinții (dar și educatorii ori terapeuții) vor putea să-i ajute pe copii să devină mai deschiși la schimbare, mai încrezători, mai determinați și mai atașați de valorile pozitive ale familiei și comunității. VIRGINIE LEMAIRE DE BRESSY, coach și doctor în psihologie, consiliază copii și adulți, dar animă și ateliere de cinematerapie în departamentul Alpilor Maritimi din Franța. CUPRINS Introducere PARTEA ÎNTÂI: A FOST ODATĂ CA NICIODATĂ… CINEMATERAPIA I. CINEMATERAPIA 1. În ce moduri filmul ne poate influenţa viaţa? 2. Filmele și basmele, două instrumente complementare II. DESENELE ANIMATE: BASMELE NOASTRE MODERNE 1. Când au apărut desenele animate 2. Moștenirea basmelor 3. Particularităţile basmului animat III. Cele trei elemente de bază ale unei cinematerapii eficace în familie 1. Să împărtășim 2. Să discutăm 3. Să experimentăm IV. Cum pregătim și ne bucurăm de timpul petrecut împreună 1. Să vizionăm un film în familie 2. Să stimulăm atenţia conștientă 3. Să alegem filmul potrivit 4. Să înţelegem mai bine anumite reacţii relevante V. Să încurajăm dialogul 1. Cum deschidem discuţia 2. Cum facilităm identificarea și proiecţia 3. Cum găsim cuvintele potrivite 4. O ascultare atentă și activă 5. Să le oferim o acompaniere neutră? 6. Să lăsăm timp de gândire 1 7. Cum gestionăm imaginile șocante 8. Dialogul nu este de ajuns VI. CUM SĂ EXPERIMENTĂM CU BASMELE ANIMATE ȘI CUM SĂ PROFITĂM DE APORTUL LOR 1. Jocul, un mod de a comunica și de a acţiona altfel 2. Jocul pentru stimularea imaginaţiei 3. Câteva exemple de jocuri pentru a stimula imaginaţia copiilor, pentru a-i ajuta să se exprime și să acţioneze 4. De la joc la stabilirea unui obiectiv VII. Recapitularea elementelor importante abordate în Partea întâi PARTEA A DOUA: ÎNCEPE AVENTURA… I. CE INSTRUMENTE SĂ FOLOSIM 1. Pentru a împărtăși 2. Pentru a dialoga 3. Pentru a experimenta II. TEMELE RECURENTE 1. Dârzenia (determinarea) 2. Acceptarea schimbării 3. Capacitatea de adaptare 4. Optimismul 5. Încrederea în sine 6. Valorizarea „binelui“ 7. Familia 8. A face faţă temerilor III. TARZAN 1. Adopţia, a-ţi găsi locul potrivit 2. Trecerea la vârsta adultă, ce înseamnă să devii „om“ 3. Acceptarea diferenţelor 4. Joc: „a-ţi găsi vocea“ IV. MAȘINI 1. Ieșirea din izolare 2. Să știi să faci lucrurile în ritmul potrivit: o fericire simplă 3. Spiritul sportiv 4. Joc: „Mașini — patru tururi“ V. CUM SĂ ÎŢI DRESEZI DRAGONUL 1. Acceptarea diferenţelor 2. Cum legăm o prietenie 3. Handicapul 4. Joc: „Desenează-mi un dragon“ VI. Regatul de gheaţă 1. Gestionarea emoţiilor 2. Libertatea 3. Diferenţele dintre fraţi 4. Să înveţi să ai încredere 5. Joc: „Găsește-ţi spaţiul de libertate“ VII. Lilo și Stitch 1. Familia refăcută 2. Conflictul, prietenul nostru 3. Depășirea determinismului 4. Cum să gestionăm respingerea 5. Joc: Colorăm emoţii VIII. Frumoasa și Bestia 1. A vedea dincolo de aparenţe 2. Dreptul la a doua șansă 3. Sentimentul de singurătate: nu suntem niciodată cu adevărat singuri 4. Forţa visurilor 282 5. Joc: „Construiește-ţi visurile“ IX. REGELE LEU 1. Ciclul vieţii 2. Doliul după pierderea unui apropiat 3. Filosofia hakuna matata 4. Acceptarea greșelilor 5. Joc: „Creează-ţi o oază interioară: fiecare cu hakuna matata sa“ X. Întors pe dos 1. Un alt mod de a înţelege emoţiile 2. Dreptul de a ne schimba 3. Teama de schimbare a domiciliului 4. Joc: „MimEmo“ Câteva filme de animaţie suplimentare Concluzie Indice de teme Temele din carte Acceptarea schimbării Adolescenţa Adopţia Capacitatea de adaptare Creșterea (maturizarea) Dârzenia (determinarea) Diferenţa Familia recompusă Fraţii (și surorile) Frica (temerile) Furia Gelozia (invidia) Greșeala e importantă (depășirea perfecţionismului) Handicapul Hărţuirea Iertarea și răzbunarea Imaginaţia Iubirea (dragostea) Încrederea în sine Întrajutorarea Libertatea Limitele: importanţa regulilor, dacă vrem să creștem Moartea Optimismul Prietenia Răbdarea Răutatea și nuanţele ei Respectul de sine și faţă de ceilalţi Rolul părinţilor și al familiei Valorizarea binelui Visurile, obiectivele și limitele ambiţiei Alte câteva teme Cinstea (onestitatea) Dependenţele și consecinţele lor Despărţirea părinţilor Echilibrul între muncă și familie Ecologia și protejarea naturii Forţa: diferite moduri de a fi puternic A împărţi Muzica Sexualitatea Timiditatea Indice (basme animate) Anexe Anexa 1 Anexa 2 Anexa 3 Anexa 4 Anexa 5 Bibliografie DETALII: Autor: Virginie Lemaire de Bressy Data aparitie: 14.02.2024 An aparitie: 2024 Format: 130 x 200 mm Tip coperta: Broșată Numar pagini: 384 Traducator: Olga Ceausu Ilustrator:
Nota clientilor